Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2513
Jeg synes helt oppriktig at jeg er LEI VG's artikler. (vg.no).

Kan noen nevne en overskrift som ikke har handlet om covid-19 siden mars? - VI har skjønt greia, norsk dugnadsånd.

Vi burde kanskje gjøre det, kjøp avisen selv? Eller kanskje vi handler på en artikkel som vi er lei av?

God jul alle sammen
Ikke lenger i hi
Ingley's Avatar
Helt enig.

Krisemaksiemring over hele linja.
Ut ifra hvilken side av politikken du står ved er det en del (muligens) bedre nyhetssider å følge.
Personlig liker jeg aftenposten selv om de også kan krisemasksimere til tider.
Videre synes jeg filter nyheter av Harald Klungtveit er verdt å lese. Litt avbrekk fra Helge Lurås sin resett som jeg føler at bare forsøker å spille på følelser.

Uansett er og blir vg og hverfall dagbladet noen dritt aviser i forhold
VG og Dagbladet er tabloidaviser med mye agurknytt og clickbite overskrifter.

Men ikke la deg lokke inn på enspora rasistpropagandasider som Resett fordet!

Dagsavisen, NRK, Aftenposten, Klassekampen og Avisa Oslo er bra
Sist endret av celtseus; 24. desember 2020 kl. 22:13.
Sitat av celtseus Vis innlegg
VG og Dagbladet er tabloidaviser med mye agurknytt og clickbite overskrifter.

Men ikke la deg lokke inn på enspora rasistpropagandasider som Resett fordet!

Dagsavisen, NRK, Aftenposten, Klassekampen og Avisa Oslo er bra
Vis hele sitatet...
Snakker bort høyrepropaganda med en anbefaling om venstrepropaganda.
Bra jobba.
Propoganda og kontroll eller ei, for å svare på spørsmålet er jeg lei. Så ja! - De kan vel alltid gjemme seg bak at det er viktig å spre riktig informasjon, men jeg har også i tankene at de skriver om det som ''engasjerer folket'' - til en viss grad - når de prøver å få deg til å klikke innpå og samtidig samle annonseinntekter.
Sitat av EzreaL Vis innlegg
Snakker bort høyrepropaganda med en anbefaling om venstrepropaganda.
Bra jobba.
Vis hele sitatet...
På grunn av Klassekampen? Hvertfall mer samfunnsnyttige og allsidige nyheter der enn bare "somalier 17 år rana noens mobiltelefon" og "vi sier at det var et politisk motivert drap på SIAN skikkelse selvom det var narko og gammel krangel relatert bare så vi kan få sympati til rasistene".
Sist endret av celtseus; 24. desember 2020 kl. 22:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er lei av aviser generelt. "Dette gjør du feil" "Dette viste du ikke om..." "Du vil ikke tro hva...."
Sitat av iiconanii Vis innlegg
Er lei av aviser generelt. "Dette gjør du feil" "Dette viste du ikke om..." "Du vil ikke tro hva...."
Vis hele sitatet...
Enig. Selv om jeg oppsøker informasjon fra de ''offentlige'' avisene så mener jeg personlig at en kommer over alt av informasjon og nytt på sosiale media.

Også blir det litt viktig for meg å følge det allmenne narrativet, for å se hva folk synes og tenker.
.sɹǝɥʇo ǝʞᴉʅ ǝʌɐɥǝq ʇnq ʻǝʞᴉʅ noʎ sɐ ʞuᴉɥʇ
Sitat av celtseus Vis innlegg
På grunn av Klassekampen? Hvertfall mer samfunnsnyttige og allsidige nyheter der enn bare "somalier 17 år rana noens mobiltelefon" og "vi sier at det var et politisk motivert drap på SIAN skikkelse selvom det var narko og gammel krangel relatert bare så vi kan få sympati til rasistene".
Vis hele sitatet...
Ga deg kp ved en feil... men uansett; "Hvertfall mer samfunnsnyttige og allsidige nyheter der enn bare "somalier 17 år rana noens mobiltelefon" og "vi sier at det var et politisk motivert drap på SIAN skikkelse selvom det var narko og gammel krangel relatert bare så vi kan få sympati til rasistene"

- Har du kilder på oppgulpet ditt? Eller er det bare synsing som passer ditt verdensbilde?

Er absolutt ingen sian tilhenger eller "rasist" som slike som deg spyr ut til frokost. Men er nysgjerrig på om du vet noe ingen andre vet..?
Mener du at det ikke skal nevnes at det ikke var en mann med somalisk opphav ved slike nyheter?
Eller at sian drapet ikke var motivert av personens politiske mening? For det virker for meg som om dette er oppgulp fra en med venstrepolitisk vridning snare enn en som har en nøytral mening om temaet.
Du prøver å irettesette noen for å ha en personlig mening med din personlige mening flott logikk!
Altså, du kan mene noe, men ingen andre så lenge det ikke bekrefter det du mener??

Prøv å se begge sider av en sak før du velger side kanskje?
Sist endret av Heimdall-; 25. desember 2020 kl. 03:03.
Sitat av Heimdall- Vis innlegg
Ga deg kp ved en feil... men uansett; "Hvertfall mer samfunnsnyttige og allsidige nyheter der enn bare "somalier 17 år rana noens mobiltelefon" og "vi sier at det var et politisk motivert drap på SIAN skikkelse selvom det var narko og gammel krangel relatert bare så vi kan få sympati til rasistene"

- Har du kilder på oppgulpet ditt? Eller er det bare synsing som passer ditt verdensbilde?

Er absolutt ingen sian tilhenger eller "rasist" som slike som deg spyr ut til frokost. Men er nysgjerrig på om du vet noe ingen andre vet..?
Mener du at det ikke skal nevnes at det ikke var en mann med somalisk opphav ved slike nyheter?
Eller at sian drapet ikke var motivert av personens politiske mening? For det virker for meg som om dette er oppgulp fra en med venstrepolitisk vridning snare enn en som har en nøytral mening om temaet.
Du prøver å irettesette noen for å ha en personlig mening med din personlige mening flott logikk!
Altså, du kan mene noe, men ingen andre så lenge det ikke bekrefter det du mener??

Prøv å se begge sider av en sak før du velger side kanskje?
Vis hele sitatet...
Det går bra, jeg har ikke noe problem med å backe opp det jeg skrev med pur fakta. Upolitisk og nøytral fakta blir det, for det er ikke noe politisk ved å gjenfortelle fakta. Det er nyheter så det er ikke noe jeg vet som ingen andre vet, men om du bare leser Resett har du kanskje ikke fått det med deg.

Politiet til NRK sier noen uker etter at Resett gikk ut med beskyldninger mot "livsfarlige voldsvenstre" (og kommentarfeltet var fullt av påstander om at det var muslimer eller antirasister som stod bak) at drapet ikke var politisk motivert.
Link fra TV2 : Ingenting tyder på politisk motiv.

Angående det med somaliere og etnisitet på gjerningsmenn så er det relevant for politiet når de gjør søk eller i tilfeller det bes om vitner, men Resett velger å pushe massive mengder nyhetssaker med innvandrere som gjerningsmenn. Det er ikke noe nyttig eller av verdi å lese ni ganger i uka om ungdomskriminelle vi vet fins både utlendinger og hvite av.. Det er veldig sjeldent at hudfargen til en hvit gjerningsmann nevnes i nyhetene selvom han er gjengkriminell og pedo. Det er en form for ubevisst rasisme som gjelder alle medier, men som Resett utnytter til sin innvandringsfiendtlige propaganda. Hadde det fantes en side som Resett som gikk andre veien hadde det stått 30 nyhetssaker daglig om hvite voldtektsmenn og hvite konebankere, og hvite narkoselgere, hvite pedoer og hvite hvitsnippkriminelle bedragere som det var veldig viktig å få frem at var hvite. Du skjønner at det blir sortering av nyhetssaker og kriminalsaker etter agenda og agendaen til Resett er rasehat?

Folk som tjener seg rike på å spre hat og sørge for mer splittelse i samfunnet, både mellom svart og hvit og høyre og venstre skjønner iallefall ikke jeg at noen gidder å sponse med leserklikk. Når man leser så enspora nyheter blir man hjernevasket og får en annen virkelighetsoppfatning, det samme skjer med de som bare sitter på YouTube kanalen til Alex Jones eller bare sitter å leser sidene til Jehovas Vitne. Alle mennesker har godt av å ha en bred samfunnsinnsikt og lytte til både underklassen og arbeiderklassen som representerer majoriteten av befolkningen.

Vi kan godt gå dypere i kjernen her også, hvor det kan fastslås at alle problemene rasistene og Resett mener er innvandrernes skyld kommer i realiteten av klasseskille og undertrykkelse og ikke hudfarge. Folk fødes ikke kriminelle, folk fødes ikke diskriminerte, folk fødes ikke fattige, selvom man fødes inn i fattigdom. Det er enkelte ukulturer forankret i en patriarkalsk holdning som finnes hos både svarte og hvite, og mest av alt klasseskille som deler samfunnet på denne måten, så yeah, da tar jeg heller å leser Klassekampen og tar rota fra problemet, og holder meg langt unna rasehatet og konspirasjonsteoriene til ekstremhøyre som forøvrig er den samme politikken som skaper disse klasseskillene. Takk dere sjæl hvis dere syns det er så fælt at folk har forskjellige forutsetninger og privelegier i samfunnet.

Føler man seg frista til å dras inn i universet til Resett så kan det være verdt å høre på eks-SIAN medlem Lena Marie Andreassen: "Noen ganger må man innrømme overfor seg selv at man har tatt grundig feil. Noen ganger ser man ikke "galskapen" mens man står midt oppe i det . Men da man får det på avstand ,ser man plutselig klart ."
Sitat av celtseus Vis innlegg
Hadde det fantes en side som Resett som gikk andre veien hadde det stått 30 nyhetssaker daglig om hvite voldtektsmenn og hvite konebankere, og hvite narkoselgere, hvite pedoer og hvite hvitsnippkriminelle bedragere som det var veldig viktig å få frem at var hvite. Du skjønner at det blir sortering av nyhetssaker og kriminalsaker etter agenda og agendaen til Resett er rasehat?
Vis hele sitatet...
Det blir litt vanskelig å komme opp med nyhetssaker om 30 hvite voldtektsmenn, all den tid ikke vestlige innvandrere står for så og si alle anmeldte overfallsvoldtekter, hvertfall viste det seg å være slik 2006-2008. Kanskje har dette endret seg - eller kanskje ikke.

Selvsagt har dette nyhetsverdi. Fakta er ikke rasistisk. Nå er ikke jeg noen ivrig resett leser, men visste ikke at de fremmet rasehat? Trodde de var mer kritiske til ideologien islam og dens vilkår i den moderne verden - og de er det jo tross alt ganske mange legitime grunner til å være kritisk mot, hvertfall for oss som verdsetter kvinners selvstendighet, individualisme og et humanistisk verdigrunnlag.

.Vi kan godt gå dypere i kjernen her også, hvor det kan fastslås at alle problemene rasistene og Resett mener er innvandrernes skyld kommer i realiteten av klasseskille og undertrykkelse og ikke hudfarge. Folk fødes ikke kriminelle, folk fødes ikke diskriminerte, folk fødes ikke fattige, selvom man fødes inn i fattigdom.
Vis hele sitatet...
Men rasister fødes slik da eller? Hvis ikke gjelder vel samme regler for dem, noe som etter din mening ser ut til å være sånn ca. "Ja, de har dårlige holdninger og gjør jævlige ting, men de er unnskyldt fordi klasseskille". Du klager på at rasistene, hva nå enn det er, setter mennesker i bås, men du gjør jo nøyaktig det samme selv - f.eks. mot folk som leser resett.

Det er enkelte ukulturer forankret i en patriarkalsk holdning...
Vis hele sitatet...
Hvilken ideologi, religion eller gruppe tror du har størst problemer med en "patriarkalsk holdning" i dag?

Jeg vet hvertfall om en med veldig mange tilhengere. Ja så patriarkalsk er den faktisk, at ifølge dens doktriner er det problematisk at kvinner kjører bil eller vil vise sine vakre hårlokker. Spørreundersøkelser viser at store deler av menneskene som støtter denne ideologien, selv etter å ha bosatt seg i vestlige land, også støtter kvinnefiendtlige, homohatende og anti-humane synspunkter. Gjør denne kunnskapen meg til en hjernevasket resett-lesende rasist?
--------------------------------------------------------------------------------------------
Forøvrig tror jeg et helt nøytralt medium er en utopi. Artikler skrives av mennesker, og mennesker er farget.

Noe jeg tror en del media kunne dra nytte av, hadde vært en mer objektiv og nyansert fremstilling av diverse betente samfunnsspørsmål og grupperinger, slik som f.eks. Antifa, BLM og Proud Boys.

Du skal ikke ha fulgt mye med for å vite at BLM og Antifa har vært et ynglested for voldsutøvere og ekstreme holdninger, sannsynligvis i større grad en Proud Boys noengang var. Nå er ikke jeg tilhenger av noen av disse gruppene, men rett skal være rett, og der synes jeg ofte "standard media" svikter litt. At de omtaler Proud Boys i negative ordelag er helt greit, men da burde de se de samme problemene hos Antifa og BLM.

Ironisk nok er nok dette tunnelsynet hos "main stream media" en stor del av årsaken til at Resett klarer seg så bra som de gjør.
Sitat av BearSleeps Vis innlegg

Vi burde kanskje gjøre det, kjøp avisen selv?

God jul alle sammen
Vis hele sitatet...
Freak.no/news

Kripos eier Freakforumet?
Har vidarlo angret på navnebyttingen på forumet?

Overaskende nye avsløringer på nso
Hvor er AtXbYeA?
Meitemark avslører sin hemmelighet å være rynkefri
mentalmelt er mentalt gal, nye avsløringer!
Hvordan introduserr du dama til psykedelisk, les våres tips

Vil Tøffetom klare å slutte med heroin? Vi tok turen innom han
Kan du overdose på THC? Se video når Jonta tester ut 50g hasj
VI DRO TIL AMSTERDAM GONE WRONG
Freakforumet selges

Støtter den TS
Sitat av iiconanii Vis innlegg
Er lei av aviser generelt. "Dette gjør du feil" "Dette viste du ikke om..." "Du vil ikke tro hva...."
Vis hele sitatet...
Overskrift
"Du vil ikke tro hva Gustav fant i rekesalaten!" KLIKK HER!!!

Innhold
"Gustav mista brillene i rekesalaten på mandag, men fant de ikke før onsdag ettermiddag"
Sist endret av Bothrops; 25. desember 2020 kl. 17:48.