Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  114 34802
Hva men å akseptere at far og sønn har forskjellig syn på akkurat dette? Det er jo ikke sånn at enhver uenighet må vinnes av den ene eller den andre part.
Det er helt greit å være uenige.

Er ellers 100% enig med neptunia. La dette ligge nå. Når ts har funnet sitt nye hjem så kan han mene og gjøre akkurat som han lyster. Men selv da som herre i eget hjem så MÅ han ikke dra opp fyredebatten hver gang han treffer far og mor. Gjør noe hyggelig sammen heller, og aksepter at det er forskjellige synspunkter rundt cannabis.
Dette fikk meg rett og slett til å se rødt - for meg høres dette helt vanvittig ut.

Oppførselen til foreldrene dine er ingenting annet enn forkastelig. Mennesker med SÅ sterke meninger om et tema som dem tydeligvis ikke har en skvett kunnskap om er bare ødeleggende og svimlende absurd. Hvert fall for folk som har lest seg opp på temaet. Man kaster ikke ut barnet sitt på den måten - som forresten er 1000 ganger mer skadelig for både deg og dere i mellom, enn hva cannabis noen gang vil være.

Ta dette som en mulighet til å jobbe med deg selv og hold hodet høyt. Sliten selv med angst og har nylig flyttet til Bergen, og merker at de nye sosiale utfordringene gjør underverker for nettopp det. Når det gjelder foreldrene dine bør du bare holde avstand og la dem tenke grundig gjennom hva de har gjort, for dette er faen meg helt kvalmende.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hei TS, hvordan går det nå? Ordnet ting seg?
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Fuglern Vis innlegg
Bare en uskyldig plante? Opium stammer også bare fra en "uskyldig" plante. Bagatelliseringen av skadevirkninger som skyldes cannabis er en stor uting her på forumet. En burde har respekt for alle psykoaktive stoffer, for harmløse er de ikke. Dette inkluderer selvsagt også cannabis. Det finnes jo utallige tråde her om folk som har pådratt seg ganske store problemer som følge av cannabisbruk.
Vis hele sitatet...
utallige? Vil tro det er flere her som røyker cannabis uten å få store problemer... uansett gar foreldrene til ts overreagert på en særdeles kald og uopplyst måte. Mange som har havnet i verre misbruk av å bli drevet hjemmefra i stedet for forståelse og veiledning.
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Okey, dere som visstnok skal være slike eksperter: Hvordan får vi barna våre til å slutte med/ikke starte med å bruke narkotika?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Okey, dere som visstnok skal være slike eksperter: Hvordan får vi barna våre til å slutte med/ikke starte med å bruke narkotika?
Vis hele sitatet...
Du får antakeleg ikkje til det Det er mange nok som har forsøkt å hindre ungane i å nyte alkohol. Det er mange nok som har forsøkt å hindre poden i å sjå porono. Det er mange nok som ...

Det handler vel heller om å gi fornuftige vaner, utsettje debuten, og minimere bruken. Og i så måte kan regulering gjere tilgang vanskelegare for unge.

Ungdom har til alle tider utfordra grenser. Det er ikkje noko nytt, og det er heller ikkje noko det kjem til å bli slutt på.
Hvis du trivdes i forsvaret er det forøvrig søknadsfrist på grenaderopptak 1. april, mekker du jobb der får du bolig, mat og penger!
Nei jeg er ikke fra forsvaret, men jeg anser det som en mulighet du har.

Lykke til uansett!

(faen så ikke tråden var gammel, hehe)
Sist endret av Snøras; 26. mars 2017 kl. 19:57.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Okey, dere som visstnok skal være slike eksperter: Hvordan får vi barna våre til å slutte med/ikke starte med å bruke narkotika?
Vis hele sitatet...
Vel, det du ikke bør gjør iallefall er å kaste barna dine ut av huset på veldig kort varsel, true med å ødelegge ryktet deres å få dem fryst ut fra familie og venner. Heller ikke det smarteste å forsøke å få de til å miste jobben slik at de blir helt isolert og siste positive ting i livet deres er rus.
▼ ... flere år senere ... ▼
hvordan går det nå?
Sitat av spider_man Vis innlegg
hvordan går det nå?
Vis hele sitatet...
Ser du på profilen hans så ser du at han ikke har vært pålogget siden 2016
Før noen reagerer sterkt og gjerne angriper meg, så har jeg kun lest 'din post', rett og slett for jeg vil ikke bli påvirket av andre sitt syn og bare si til deg hvordan jeg ser på selve saken.

Noe jeg reagerte(?) sterkt på, var at dine foreldre faktisk, rett fram truet med å legge dette 'negative' aspekte av deg' ut på sosiale medier. Det skal ikke foreldre gjøre, og det håper jeg du får en forståelse for.

Men, du er altså 20(?) år gammel? Gå evt. på nav forklar situasjonen, og du havner mest sannsynlig på et hospits, eller i et eller annet der rus har en stor, stor påvårkning. Men noe du kan gjøre, er å finne en leilighet på finn.no, forhåpentligvis kan de dekke opp til 7,5k i husleie om du greier å skaffe leilighet på egenhånd, og itillegg til at de betaler depositum. Dette snakker jeg utav egen erfaring, har over hodet ikke peiling på lover og regler, men får jeg dette dekket, og da går jeg utifra det ikke er imot norske lover og regler. Gå på visninger, få deg en leie kontrakt, ta den med deg til nav og "du vil mest sannsynlig få hjelp" til økonomisk støtte. Shoot me if am wrong? Men dette fungerte iallefall for meg i en senere alder.

At foreldre skal henge deg ut, som din egen sønn, greier jeg faktisk ikke å skjønne, men kan nevnes at jeg har sett dette in real life flere ganger enn jeg burde. Føler virkelig med deg!!

Ikke ta å heng de ut på samme måte, prøv så best du kan å føle med dem, går utifra at dine foreldre er rett og slett ikke er så veldig kunnskaps rik, utifra hva du forteller. Men de er fortsatt dine foreldre, men det betyr ikke at dere MÅ ha samme syn/perspektiv på alt.

Masse lykke til videre!! Send gjerne en PM om du lurer på noe, så skal jeg svare deg så best jeg kan!

Så ikke først nå at dette var en gammel post Håper det gikk bra med deg TS.
Sist endret av eRixn; 16. juli 2020 kl. 04:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Noen som vet om det går bra med trådstarter idag?
Sitat av AllegraVersace Vis innlegg
Noen som vet om det går bra med trådstarter idag?
Vis hele sitatet...
Han har i alle fall ikke vært innlogget siden 11.09.16, altså bare en drøy uke etter han laget tråden.

Det kan jo hende han har en ny bruker, eller at noen kjenner han via andre kanaler.
▼ ... over et år senere ... ▼
Alltid lurt på hvordan det gikk med denne karen her, men ingen aktivitet siden 2016 så ser ikke ut som det blir noen svar.
Sitat av Alge Vis innlegg
Jeg hadde aldri snakket med dem igjenn. Værste søpplemeneskene jeg noen gang har hørt om!
Komm deg langt vekk fra dem er mitt forslag. Skaff deg en campingvogn og om den ikke er vinter isolert så skaff deg en ekstrem sovepose.
Dette kan ikke gå ustraffet spør du meg. Saboter alt dem eier!

Ikke bare at de er totalt uvitende, men skal henge deg ut for alle dem kjenner!!? Kjenner det koker ass! De prøver å ødlegge livet ditt! Ødelegg livet dems istedet
Vis hele sitatet...
Dæven, så sinna? Dårlig dag eller Alge?
Campingvogn???