Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  84 16611
ble svindla senest i sta på spar kjøpte tobakk...
Sitat av Doctor'n Vis innlegg
ble svindla senest i sta på spar kjøpte tobakk...
Vis hele sitatet...
Javel ja... Hva skjedde?
Jeg vedder på at svaret kommer til å dreie seg om skattenivået på tobakk og kommunistregjeringen.
Pakken med kasteknivene som kom i posten idag var åpnet og ingen kniver, utrolig kjip. Ventet spent i en måned
Sitat av Settoz Vis innlegg
Ble svindlet når jeg skulle kjøpe hosting engang for leeenge siden, var 400 kroner, men var mye penger for en liten unge på 10 år.. Samt et par småting.
Vis hele sitatet...
Sier du, som svindla meg med hosting. Siden din het fosty.net eller hva det var.
Det var de pengene.
Kjøpte nettopp to galaxy s3 fra E-store, ble (antageligvis) svingla for 2800 kr * 2 :O
Floppyi.co sikkert, etter et par googler.. Svindlere blir svindlet selv også ja.. :P
Ps3 og påhengsmotor svindlet.
Betalte 1500,- for en Ps3 som var ødelagt men ifølge annonsen skulle den fungere, fikk aldri svar fra ho dama så sendte en drapstrussel til ho å ble ringt opp av en haug med folk etterpå, off jeg og min temper er ut av kontroll hehe.

Betalte 15tusen for en påhengsmotor, jeg fikk onkelen min til å forhånd sjekke motoren i Bergen der hvor han syntes den så okei og gikk bra, men han testet aldri motoren i gir eller revers...........
Så nu har jeg en motor til 15tusen som ikke fungere så bra i gir, har prøvde nesten alt og enda ikke fått den til å fungere.
Han svarte aldri telefon i ettertid, møter jeg han så sier jeg stakkars den personen.
Sist endret av justastonedhuman; 2. september 2012 kl. 23:06.
Du reklamerer også for 99% oppetid.
Siden var nede halvparten av gangene jeg skulle inn på siden.
I tilleg til at du sendte meg 40 mailer om dagen i en uke.
Ja, det var nokk rundt 30-40 noreply mailer om dagen.
http://fosty.net/
Sist endret av t_ben; 2. september 2012 kl. 23:11.
For noen år siden hadde jeg og resten av familien et år med seiling i karibien. Vi bestemte oss for å legge igjen båten på en havn i St. Lucia og dra en tur til USA for å besøke noe slekt. Vi hadde blitt kjent med en rastafarimann, og han skulle gjøre noe arbeid på båten våres mens vi var borte.

Han trengte forskudd og måtte ha betaling før vi dro.
Husker ikke eksakt sum, men det var en del siden det skulle være lønn for to ukers arbeid.

Når vi kommer hjem har intet blitt gjort og rastafarimannen er long gone.
Selvsagt vår egen feil, naive som vi var, men forsatt sure penger!
Sitat av Frufsa Vis innlegg
jeg beklager virkelig det der håper du kan tilgi meg
Vis hele sitatet...

God forgives... I dont.
Handla noen klær på nette, betalte og fekk varene og alt var okey.. Men så viste det seg at dei har klart og tappe meg for 500 kr kvar veka, uten eg har merket det. Dei fekk med seg tilsammen 7500 kroner
Blei svindla for noen titusner. Det var dog under en runde Monopol
Ja, jeg hadde møtt en snill og hyggelig pakistaner på byen som kunne skaffe laptop og tv, med kvittering og alt. Så flaks, jeg trengte jo pc og en kompis trengte tv!

På en eller annet måte endte det med at vi gav han pengene først, og så aldri noe mer til duden.
Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Ja, jeg hadde møtt en snill og hyggelig pakistaner på byen som kunne skaffe laptop og tv, med kvittering og alt. Så flaks, jeg trengte jo pc og en kompis trengte tv!

På en eller annet måte endte det med at vi gav han pengene først, og så aldri noe mer til duden.
Vis hele sitatet...
What the fuck?
Dere ga virkelig pengene til en ukjent person på byen å trudde på det?
Hvor bor du? tenkte du kanskje skulle kjøpe min tv også
Sitat av KaiN Vis innlegg
What the fuck?
Dere ga virkelig pengene til en ukjent person på byen å trudde på det?
Hvor bor du? tenkte du kanskje skulle kjøpe min tv også
Vis hele sitatet...
Oi, glemte å nevne at vi tok opp kontakten med han et par dager etter den byturen. (hadde utveksla tlf.nr)
- men uansett, ja vi gav en ukjent dude over 15lapper. hahahaha flaks penger ikke er noe problem
Sitat av Yayoisking Vis innlegg
hahahaha flaks penger ikke er noe problem
Vis hele sitatet...
Lukter en liten bærums gutt her ja.
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Lukter en liten bærums gutt her ja.
Vis hele sitatet...
Jepp, derfor jeg kjøper elektro-utstyr av ukjente pakistanere jeg har møtt på byen.
Sitat av Soppsui Vis innlegg
Ble svindlet for 15g pot, betalte 1500,- på forskudd. Stolte på han siden han er en ganske uskyldig og grei fyr. Har etterlyst pengene i flere måneder nå, men han kommer med nye unnskyldninger hver gang. Pengene skal jeg ha tilbake uansett, ikke fordi jeg går å sulter, men på grunn av prinsippet.
Vis hele sitatet...
Det vrimler med bøffere/svindlere. Her i Bergen er det utlendingene som er desidert værst. Sluttet å gå i Nygårdparken i 1993 da heroinen kom og ødla hele hippi miljøet.
En gang bøffer-altid bøffer. Husk det.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av t_ben Vis innlegg
Sier du, som svindla meg med hosting. Siden din het fosty.net eller hva det var.
Det var de pengene.
Vis hele sitatet...
Sitat av t_ben Vis innlegg
Du reklamerer også for 99% oppetid.
Siden var nede halvparten av gangene jeg skulle inn på siden.
I tilleg til at du sendte meg 40 mailer om dagen i en uke.
Ja, det var nokk rundt 30-40 noreply mailer om dagen.
http://fosty.net/
Vis hele sitatet...
Serveren du var på etter at jeg flyttet deg:
http://gyazo.KennethD.net/i/3efb655a1baab7b419df.png
Serveren du var på før dette hadde også 99% oppetid, men den har jeg dessverre ikke noe rapport på lenger..

Fosty.net
http://gyazo.KennethD.net/i/281ac21d8dcb296d66d9.png

Du kontaktet meg aldri, plutselig kom du å sa at du ikke fikk tilgang, jeg ordnet dette ved å fjerne IP block fra brannmuren. Og nei, jeg svindlet deg ikke, du har fortsatt produktet og vi har fortsatt 99% oppetid, det med emailene var en bug i softwaret vi bruker og det ble fikset ganske fort. Jeg byttet emailen din med en annen når du sa ifra om problemet.

Du kontaktet meg via Skype / Facebook, og da er det lett for meg å glemme ting i tillegg som det er lett å overse beskjedene du la ifra. Kan ikke se at du har lagt igjen en eneste ticket til Fosty. Ticket systemet er et system som er laget akkurat slik at vi skal ha full oversikt over hva som må gjøres til enhver tid.
Vi har pr. idag over 250 kunder som bruker tjenestene våre, du var eneste som hadde problemer med nedetid. Det skal ikke være sånn men noe skjedde.
Dessverre så var ikke opplevelsen din med oss perfekt, noe jeg bare kan beklage. Om du føler for å gi oss en sjanse til så vil jeg gjerne høre på hva du har å si. Legg gjerne inn en tilbakemelding på www.fosty.net/member så kan jeg se over det.
Sist endret av Vod0; 28. oktober 2012 kl. 00:47.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av IRead Vis innlegg
Har blitt svindlet for da jeg skulle kjøpe 35 gr hasj for 2000 kr og gikk på samme klasse med svindleren. Har fått pengene tilbake etter 3 måneder for bruk av vold og trusler
Vis hele sitatet...
35 gr hasj for 2000 kr? Du burde skjønt den
The Man In Black
Dovregubben's Avatar
Jeg har uheldigvis blitt svindla ved flere anledninger. Jeg har måtte lært på den harde måten, men nå er jeg ikke like lettlurt lenger.

1. En tidligere bekjent var blitt pengelens og blitt kasta ut av dama hans. Han kom til oss å vi ga han et sted å sove og mat. Som "takk" for hjelpen skulle han fikse min kjære PC. Har ikke sett K-sugeren siden.

2. Kanskje den mest spesielle opplevelsen: Jeg ble svindla av en gammal dame i Hellas når jeg skulle kjøpe en MP3-spiller. Kjerringa hørte hjemme på museum og fortsatt klarte hun å lure meg. (skinnet kan bedra)

3. Min aller første opplevelse med svindel: Jeg gikk i 1.klasse å noen loppa meg for 20 kr som for meg føltes ut som en liten formue.
Lykkelig pessimist
Shlask's Avatar
Det var en gang en "venn" som lovde meg 10g grønt for 500,-, men jeg måtte betale på forskudd. Ukene gikk, å hadde enda ikke fått potten. Sendte sms, meldinger på facebook og ringte i mange måneder. Gikk til slutt lei å truet med å møte opp på døren hvis han ikke ordnet opp. Møtte han dagen etter å fikk 460,- i mynter og noen sigg
Heisann :')
25 6
Forstår i grunn ikke hvordan folk lar seg lure støtt og stadig. Beklager, men det er common sense å ikke sende en mobil av gårde uten å ha mottatt betaling først.

Har vel blitt svindla en gang i mitt liv, og det var på Habbo da jeg var 10.
Sitat av Mxs0n Vis innlegg
Forstår i grunn ikke hvordan folk lar seg lure støtt og stadig. Beklager, men det er common sense å ikke sende en mobil av gårde uten å ha mottatt betaling først.

Har vel blitt svindla en gang i mitt liv, og det var på Habbo da jeg var 10.
Vis hele sitatet...
Du som betalte meg 20 mynt uka for å være venner?
Omg jeg husker jeg ble svindlet for 12 petal's klikket som fan, hehe
Ble svindlet for 27 000 kroner i Playa Del Ingles i 2012. Den ene svindelen trakk meg for en flaske champagne til 16 000 kroner på en nattklubb og de resterende ble svindlet i uttalige minibanker etter de tydeligvis har fått kopiert/sett kortinformasjon. Jeg skylder på meg selv som hadde VISA kortet mitt med meg den natta jeg selvsagt var mest drita.

Men jeg hadde det gøy da...
Sist endret av Obster; 5. mars 2014 kl. 22:50.
Har blitt svindlet for ca. 60-70 kr en gang på en nettbutikk fra USA, varen ble aldri sendt og fikk aldri svar på utallige mail. Husker forøvrig ikke hvilken nettbutikk det var heller..

Ikke at det var store penger eller viktig vare, men er nok det å innse at man har tapt.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Har svindla masse folk. Slipper alltid unna med det.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Tyrkia.
Var en slags parfymebutikk, tenkte å kjøpe «One Million».
Den var selvfølgelig falsk. Heldigvis kraftig prutet ned.
Vi var skeptiske, men tok sjansen. Neste gang har jeg lyst
til å ødelegge salget for han ved å sette opp hoax-skilt
ved siden av tilbudsskiltet hans.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Ellers lurte en somalier meg en gang til å kjøpe en barkebit på Cacadou i Oslo!
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av JibbeSander Vis innlegg
Ikke for å stjele tråden, men har en liten sak her nå.
Skal kjøpe en synth fra finn nå som jeg ikke finner andre steder, og selgeren nekter at jeg overfører penger på kontoen hans. Det eneste han går med på er at han sender som oppkrav.
Jeg er veldig skeptisk og kommer til å kjenne på pakken og se om den er riktig størrelse osv. før jeg betaler den ut.

Stor sannsynelighet for at jeg blir lurt?
Den koster 6000,-
Vis hele sitatet...
Middels, men hvis dt er du som nekter forhåndsbetaling ville jeg sakt risikoen er minimal, postoppkrav er totalt ubrukelig da du må betale FØR du kan se innholdet i pakken og selv om det er stein i den og du åpner den på postkontoret får du ikke en drit tilbake, kan likegodt forhåndsbetale og spare det gebyret. dog hva du gjør er som andre sier her, manipuler dem til å la deg åpne pakken før betaling
Etter standard retningslinjer så vil du ikke få kjenne på pakken før du betaler for den på postkontoret.

Men ved bruk av postoppkrav er du litt tryggere siden du (posten) har kontonummeret til avsender og dermed kan identifisere h*n. Samtidig kan den postansatte vitne om innholdet.

Det er også merkelig å kreve postoppkrav istedefor kontooverføring om det er svindel siden oppkravet kompliserer hele opplegget og pengene ender opp samme sted med begge alternativ.

Men jeg ville spurt avsender om hvorfor det er så viktig med oppkrav, eller var ditt forslag å betale på etterskudd?
Ble scamma for 2400kr i høst da jeg skulle kjøpe mobil på Facebook marketplace. Fikk aldri noe i posten og anmeldelsen ble henlagt
Ble lurt til å trykke godta på avtalen mens jeg snakket med selgeren og når jeg prøvde å gå fra avtalen brukte de det mot meg at jeg hadde signert og krevde at jeg betalte 32.000 for en shitty nettside.
Mista bankkort - ble kjøpt flere mobiler og mobil abonnement for 15.000
Fikk bankkort stjålet, ble gjort flere kjøp på klarna men varene ble heldigvis ikke sendt ut.
Prøvde å kjøpe weed i England og ble ranet 50-60 pund.
Prøvde å kjøpe weed i barcelona og ble hustla for 50 euro
Tok taxi i Barcelona og ble svindlet til å betale 40 euro for en kort taxi tur ellers skulle han kjøre meg til politiet (jeg hadde sagt jeg hadde kokain på meg så han brukte det mot meg)
Ble frastjålet nark for 6k under en transaksjon
En venn krita nark for 7-8k og betalte aldri for seg
Ble svindla til å betale 3,5 ethereum for en ico som bare var et luftslott.
Betalte ca 10k for en shitcoin som ikke har holdt det de lovet. Skulle komme et visa kort man kunne bruke som et visa kort bl.a