Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1344
Man har f.eks et kjent nick her inne på freak, og man har svart på tråder ned rus osv. Så ønsker man råd om spesifikke yrkesvalg å legger ut om sin gjenkjennelige bakgrunn. Så skriver man den lengre avhandlingen under andre katerogier uten ar det går ann å svare anonymt. Der endte opp. Mez at hele inlegget ble slettet.


Det er et ønske fra meg at set ble gjort noe med i et så knakende bra forum freak er.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg ser ikke problemet, slik anonymfunksjonen er kan du jo da poste i russeksjonen som anonym og da i f.eks en tråd om yrkesvalg i diskusjon e.l. uten at noen får vite at du er aktiv i russeksjonen.
Pipestilk
Trådstarter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jeg ser ikke problemet, slik anonymfunksjonen er kan du jo da poste i russeksjonen som anonym og da i f.eks en tråd om yrkesvalg i diskusjon e.l. uten at noen får vite at du er aktiv i russeksjonen.
Vis hele sitatet...
Det går jo, men det er for sent når man har postet xxx-antall poster i ruseksjonen før anonymitetsknappen kom. Når andre kan legge en kobling til den du er utenforbi freak. Om jeg alltså opfatter det rett, så finnes kun anonymitetsknapp i ruseksjonen.


Det er ikke meningen å legge meg opp i driften. Det er kun ment som et ide inspill for noe jeg tror hadde kledd freakforum enda bedre nå i disse mindre anonyme tider.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Vi begrenset hvor anonymfunksjonen kan brukes for å redusere misbruk og meg kjent er det ingen planer om å utvide funksjonen til resten av forumet.

Jeg ser egentlig ikke det hele problemet heller, jeg er vel kanskje en av de mest aktive brukerne i rusmiddelseksjonen og har aldri hatt problemer med å ha saklige diskusjoner i andre deler av forumet. Jeg tror oppriktig du bekymrer deg for mye og skaper et problem som egentlig ikke eksisterer.
Sist endret av Dodecha; 6. februar 2021 kl. 19:33.
Den anonymitets funksjonen blir misbrukt nok allerede spør du meg. Absolutt enig i at det skal vær en mulighet, men det får holde med rus seksjonen.
Kan du ikke bare lage en ny bruker som er mer anonym?
Pipestilk
Trådstarter
Jeg skjønner alle perspektivene her. Det er og noe med at man får et slags forhold til enkelte brukere når de ikke er anonyme. Det mener jeg bidrar veldig til koseligheten med frekforum. At det er et slags virituelt sosialt miljø.

Det var mest en frustrasjonstråd for at jeg måtte forkaste et innlegg der jeg skrev noe alle som har møtt meg vil kjenne meg igjenn i. Men jeg laget en annen profil jeg har tenkt å ha til slike formål. Det var fort gjort
Jeg er enig med trådstarter, det ville være fint om det på en eller annen måte åpnes for anonym posting utenfor rus-delen.

Jeg forstår også spam-/misbrukspotensialet.

Hva om det kun er mulig å svare anonymt i tråder startet av anonym? Da vil 99% av trådene fortsatt forby anonym posting, men akkurat i feks en slik tråd "Anonym diskusjon rundt yrke x" kan man poste anonymt.

Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Kan du ikke bare lage en ny bruker som er mer anonym?
Vis hele sitatet...
Dette er en løsning, men den upraktisk for da må man logge inn og ut hele tiden. Og være veldig påpasselig, for ett eneste innlegg med feil bruker ødelegger jo alt.
Sitat av pipestilk Vis innlegg
Jeg skjønner alle perspektivene her. Det er og noe med at man får et slags forhold til enkelte brukere når de ikke er anonyme. Det mener jeg bidrar veldig til koseligheten med frekforum. At det er et slags virituelt sosialt miljø.

Det var mest en frustrasjonstråd for at jeg måtte forkaste et innlegg der jeg skrev noe alle som har møtt meg vil kjenne meg igjenn i. Men jeg laget en annen profil jeg har tenkt å ha til slike formål. Det var fort gjort
Vis hele sitatet...
Jeg forstår perspektivet ditt og, vist du gjør deg gjenkjennelig med rus posthistorikk, kan det få konsekvenser. Eller misforsto jeg ?

Anonym funksjonen brukes dessverre i for stor grad fra før, poster der det overhode ikke er nuvendig. Jeg tror dette problemet bare ville blitt verre vist den utvides til flere forum.

Eventuelt bare lage deg en ny freak konto for den tråden? Beste løsningen jeg ser.
Jeg forstår også perspektivet til Pipestilk, men dette kan ikke gjentas for ofte egentlig, den anonymitetsfunksjonen misbrukes mer enn det den er ment for spør du meg. Med tid og stunder har jeg forsona meg med at det er grunner for at den kan anvendes i rusforumet men vi trenger ikke shitpostingb av det typiske anonymkaliberet eller at den brukes på helt arbitrære innlegg i andre deler av forumet også.

Å logge inn og ut er prisen å betale hvis du vil skrive noe kompromiterende du ikke vil belemre din originale bruker med, så mye stress er det ikke. Hvis det var så viktig å holde det du skrev skjult så tenker jeg at det minste man kan gjøre må være å bytte bruker, og ikke minst passe på at du skriver fra riktig bruker.

dessuten synes jeg det er kjekt å se nick, det bidrar til en virtuell småbyfølelse, og det er det som alltid kjennetegner et godt forum, og særlig de som har overlevd post-socials.
Forsåvidt enig med dere over her.

Men jeg ser også stadig folk som ønsker å hjelpe andre eller dele historier fra sitt liv som sensurer seg selv ("..men det kan jeg ikke si mer om her" etc), nettopp fordi de har en bruker med historikk. Nettopp det at de skriver litt, men ikke alt de ønsker vitner om at det å logge ut og inn og holde styr på flere brukere i praksis er for vanskelig.

Dette skjer både med folk som har skrevet om rus etc men nå vil dele historier fra feks jobben og motsatt, folk har skrevet hva de jobber med så de tør ikke skrive hele den anekdoten om da de var deppa feks.
Skjønner hva du mener, men en god tommelfingerregel er å ikke dele mer enn du vet du kan forholde deg til i ettertid. Jada, jeg sitter ikke på en så høy hest at jeg ikke skjønner eller er klar over at år kan gå og man kan modnes/få en ettertrakta jobb/bli et mer kjent fjes/bli gjenkjent pga en pikant historie osv (det er en rusrapport jeg skrev for et par år siden som ærlig talt er litt kompromitterende selv), men min filosofi er som følger:
Ikke del noe hvis du føler det kan påvirke ditt ettermæle. Jeg har delt mye her inne jeg vet mange andre ikke ville ha delt uten anonymitetsfunksjon, men jeg deler aldri ting som jeg ikke er redd for å si til ellers kule folk. Hvis jeg dauer under mistenkelige omstendigheter og obdusenten eller en sliten etterforsker skulle finne Freak.no i loggen min og deretter bla gjennom den brukeren her for å lete etter spor så føler jeg at det ikke er noen ting her jeg frykter de skal vite om. Jeg vet ikke om den litt rare analogien her høres bedre ut inni mitt eget hode, så det får stå sin prøve, og jeg håper du og eventuelt andre skjønner hva jeg mener, haha!