Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2957
Noen her som har fått prøvd ut Gaba? Altså kostilskuddversjonen. Skal visstnok funke jævlig bra, en svakere versjon av xanax.
Så vidt jeg vet, finnes det ikke noe bevis på at å innta GABA har noen effekt. Fant denne rapporten, om den virkelig har slår hull i teorien på at oral bruk GABA ikke har noe effekt er jeg usikker på, kan ikke nok om emnet. Uansett kan du ikke vite om effekten skyldes placebo eller ikke.
Trådstarter
93 9
Sitat av Passiv Vis innlegg
Så vidt jeg vet, finnes det ikke noe bevis på at å innta GABA har noen effekt. Fant denne rapporten, om den virkelig har slår hull i teorien på at oral bruk GABA ikke har noe effekt er jeg usikker på, kan ikke nok om emnet. Uansett kan du ikke vite om effekten skyldes placebo eller ikke.
Vis hele sitatet...
Godt mulig, men ser at f.eks på amazon så renner det inn med positive reviews, av 10000 som har kommentert, det gjelder andre nettsider og.

Virker som det hjelper ganske bra på å "calmness" og bedre søvn.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av kalism Vis innlegg
Godt mulig, men ser at f.eks på amazon så renner det inn med positive reviews, av 10000 som har kommentert, det gjelder andre nettsider og.

Virker som det hjelper ganske bra på å "calmness" og bedre søvn.
Vis hele sitatet...
Du kan ikkje stole på eigenrapporteringer når det kjem til effekt. Det finst millioner som sverger på at homeopati har fungert for dei og - sjølv om det er fullstendig utopisk at det kan fungere.

Placeboeffekten er veldig reell. Spesielt når det kjem til ikkje-spesifikke ting som søvn og "calmness".
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Du kan ikkje stole på eigenrapporteringer når det kjem til effekt. Det finst millioner som sverger på at homeopati har fungert for dei og - sjølv om det er fullstendig utopisk at det kan fungere.

Placeboeffekten er veldig reell. Spesielt når det kjem til ikkje-spesifikke ting som søvn og "calmness".
Vis hele sitatet...
For ikke å nevne alle falske reviews innenfor alternativ medisin og kostilskudd..
Brukerfaringer alene er ikke en god kilde for å måle effekten av en medisin. Dette er godt dokumentert, gjennom mange studier der personer får placebo medisin som sies å ha effekt, selv om det absolutt ikke er tilfellet. Medikamentet opples ofte som effektivt, og letter symptomer, det finnes enormt mange eksempler på dette.

Nå påstår jeg ikke at oral bruk av GABA er placebo, men at man bør se andre steder, en på brukeranmeldelser for å vurdere om det kan ha effekt.

Ser Vidarlo kom meg i forkjøpet.
Sist endret av Passiv; 21. november 2020 kl. 14:34.
Jeg prøvde en GABA tilskudd samtidig med original Jack3d og Craze (ikke alle tre samtidig). Jeg merket egentlig ingenting nevneverdig ved GABA. Men jeg hadde et veldig godt kosthold, søvnrytmen var god og treningen var god, så kan hende at det er grunnene til manglende effekt.
R.i.p 23.04.2021
Gaba funka for meg på 2g dose daglig.. men anbefaler eller picamilon fra Russland.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Picamilon

Niacin infused gaba på molekyl nivå. Gjør så gaba krysser bbb og virker mye bedre en fks phenibut.
Sist endret av Tarm; 27. november 2020 kl. 09:59.
Er nok veldig bra mot angst og kroppen generelt dersom du har mye angst og stress.
Men spørs om du tenker på GABA som kosttilskudd i slike doser som ikke fører til at kroppen blir avhengig. Og da vil det nok virke litt mot angst, men mye mindre enn f.eks. Sobril eller verdens svakeste benzo.

I større doser så kan du jo like godt ta et benzo som er godkjent her i Norge. Så sant du ikke har brukt over 100 timer på å lest deg skikkelig opp på det så er nok det mer forutsigbart og trygt. I store doser så er GABA i alle fall ikke mindre avhengighetsskapende, ser for meg at det heller er mer avhengighetsskapende og verre for kroppen å "recover from".