Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1844
Det ble lagt ut en forespørsel om en oversettingsjobb på facebook for 3000 eur.

Jeg sa jeg kunne ta det for 2250. Hun sa ja og sendte meg en mail hvor jeg ble bedt om å KYC verifisere meg med ID og bilde.

Blir jeg scammet? Hun spør meg om å ta bilde av passet mitt(med selfie) og dele det.
Ja.

Pengene kommer du garantert ikke til å se snurten av, og bildet ditt kommer til å bli brukt videre til å legitimere et eller annet shady hvitvaskingsuttak fra en eller annen gamblingside under ditt navn.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Ja.

Pengene kommer du garantert ikke til å se snurten av, og bildet ditt kommer til å bli brukt videre til å legitimere et eller annet shady hvitvaskingsuttak fra en eller annen gamblingside under ditt navn.
Vis hele sitatet...
KYC er jo standard løsning(?)
Har du noen syke oversettelse skillz? Hvis ikke du har erfaring tipper jeg at de ikke ville gitt en random fyr 3000 euro når de heller kunne leid inn en proff.
Sist endret av Drugsarebadmkey; 21. november 2019 kl. 01:15.
Jeg pleier å lande på "ja" ut fra overskriften i sånne tråder. Virker det litt for bra og litt for enkelt så er det vel gjerne akkurat det.
Var det en sponset reklame i newsfeeden eller et innlegg fra privatperson i bedrift i en facebook gruppe for norske jobbsøkere?