Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1231
Hei!
Jeg har et billig anderson tastatur+mus som bruker en 2,4Ghz usb-dongle for å koble til pcen. Da surfacen min kun har 1 usb port hadde det vært greit om ikke den ene porten alltid var opptatt. Har heller ikke lyst til å kjøpe dockingen til 2500...

Tanken var å kjøpe en Raspberry Pi og plugge inn tastaturet og en bluetooth-dongle og så bruke raspberryen med W10-IoT for å løse dette. Raspberryen vil da late som den er et bluetooth tastatur+mus. Noen som vet om dette er gjort tidligere og hvor jeg kan få tips, evt. om det ikke er mulig å gjennomføre?

Har noe erfaring med C, samt C#, og tenker også å gjøre dette for å lære.

Det som kreves:
Raspberry pi f.eks B (trenger ikke nyeste?)
Bluetooth adapter (trengs det en spesiell type, eller er en adapter til 10kr på ebay tilstrekkelig?)

Tips anyone?
Parkettetterligning
For det første blir det nok enklere og billigere å kjøpe et billig bluetooth tastatur. For det andre hvis jeg ikke tar helt feil må du vel ha raspberrypi 2 for å kjøre w10?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
http://anselm.hoffmeister.be/compute.../index.html.en

Ser ut til å vere ca. det du er ute etter. Du må ha bluez-stacken, som gjer at windows er langt på veg utelukka som OS...
Sitat av slashdot Vis innlegg
http://anselm.hoffmeister.be/compute.../index.html.en

Ser ut til å vere ca. det du er ute etter. Du må ha bluez-stacken, som gjer at windows er langt på veg utelukka som OS...
Vis hele sitatet...
Ser ut som at dette kanskje forenkler ting veldig, fremfor å finne opp kruttet på windows. Den ser også ut til å støtte det meste av bluetooth dongler, så prøver den først, så får vi se hvordan det går
Sitat av stetus Vis innlegg
Ser ut som at dette kanskje forenkler ting veldig, fremfor å finne opp kruttet på windows. Den ser også ut til å støtte det meste av bluetooth dongler, så prøver den først, så får vi se hvordan det går
Vis hele sitatet...
Hvorfor ønsker du å kjøre Windows 10 på Raspberry PI for å emulere bluetooth dongel? Her holder det lenge med en nedstrippet linux kernel, vi snakker om en størrelse på 30-40 MB på linux kernelen, fremfor 4-5GB som Windows 10 vil bruke.
Hva med en enkel usb hub?