Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2377
Jeg har blitt fortalt at nikotin demper effekten av Rivotril/benzodiazepiner, men er dette en sann påstand(?), og hvor mye demper nikotin effekten av Rivotril/benzodiazepiner (jeg tenker her mest på den muskelavslappende og angstdempende effekten Rivotril gir).?

Dersom denne påstanden stemmer:

- Hvor mye nikotin må man innta for at effekten av Rivotril/benzodiazepiner skal bli dempet?

Daglig får jeg gjerne i meg opp til 6-10mg nikotin dersom dette har noe å si.

Setter også ganske god pris på kilder til eventuelle påstander angående dette
Sist endret av akineton; 27. januar 2013 kl. 09:43.
Hvem har fortalt deg det ? Jeg snuser en boks om dagen og går på 2-4 mg rivo, merker ikke noe dårligere effekt jeg i hvertfall
Trådstarter
78 3
Sitat av Vrangsinn Vis innlegg
Hvem har fortalt deg det ? Jeg snuser en boks om dagen og går på 2-4 mg rivo, merker ikke noe dårligere effekt jeg i hvertfall
Vis hele sitatet...
En kompis, kan man si.
Også fant jeg nettopp denne da. Noe som får meg til å lure/bli usikker.
Jeg har hørt at nikotin er ett + stoff, og om man blander + med minus så får man mindre minus

Så om du tar speed vil benzo gi deg mindre "fart"... er bare noe jeg har hørt da så er ikke sikkert det er riktig, men virker ganske logisk
Sist endret av Novice; 27. januar 2013 kl. 10:54.
▼ ... flere år senere ... ▼
Nei, det stemmer ikke helt. Det er veldig individuelt, noen kan få extra fart av benzo på speed.
Men det du beskriver stemmer med opiater/opioider.
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Får man mer effekt av F eks suboxone om man kutter ut nikotin?
Jeg merker godt at virkningene av Sobril blir svakere om jeg tar en snus så det er ikke noe tull, selv om «ekspertene» ikke er enige. Røyk derimot er også ekspertene enige i at påvirker enkelte legemidler, men jeg er bombesikker på at snus gjør det også.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Stesolidhode Vis innlegg
Jeg merker godt at virkningene av Sobril blir svakere om jeg tar en snus så det er ikke noe tull, selv om «ekspertene» ikke er enige. Røyk derimot er også ekspertene enige i at påvirker enkelte legemidler, men jeg er bombesikker på at snus gjør det også.
Vis hele sitatet...
Man får i seg mer nikotin fra snus enn røyk, så det er ikke rart. Personlig synes jeg forskjellen med eller uten er ganske liten, en kopp kaffe merkes derimot godt. Ellers er jeg ganske følsom for andre synergier, unngår f.eks. godteri/sukker rett etter jeg har røyket cannabis fordi det ødelegger litt av effekten. Skal sies at jeg snuser fast og det sikkert oppleves annerledes om man ikke gjør dette.
Var på syre og tokk en snus. Plutselig så funka det som Cipralex og mdma
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Får man mer effekt av F eks suboxone om man kutter ut nikotin?
Vis hele sitatet...
Nei, heller mindre siden folk flest kjenner mer hvis de tar seg en røyk/snus på opioder. Tar jeg meg en god stripe heroin og putter inn to snus eller tar 4 kjappe røyk så funker nikotinen opptil 10 ganger så bra.
R.i.p 23.04.2021
Synes at på opiater så gjør nikotinen at det smeller bedre på den sedativ delen. Dropper jeg røyken så blir jeg mer energetisk og kan gjøre masse ting.mens et par røyk så blir jeg mer parkert i sofaen og ikke vil gjøre mye.. på benzodiazepiner vil jeg si det virker mer motsatt. Blir mer energetisk og 'gira' av røyken.
Det er jo et ganske så enkelt svar. Som flere nevner over her; nikotin er sentralstimulerende (tenk på det som en lite potent form for amfetamin),

Det er gode grunner til at mange kommer ned igjen ved å innta en form for benzo eller noe annet beroligende.