Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1344
Hei!
Hva skal man skrive for å få Arduinoen til å lese PWM-signaler? Har googlet meg trekvart i hjel.
Sitat av enaom Vis innlegg
Hei!
Hva skal man skrive for å få Arduinoen til å lese PWM-signaler? Har googlet meg trekvart i hjel.
Vis hele sitatet...
De er en diskusjon angående dette på forum.arduino.cc

Du vet det finnes biblioteker for IR-receivers sant?
Du kan bruke PulseIn: https://www.arduino.cc/en/Reference/PulseIn Når du vet frekvensen (og perioden) på signalet så kan du regne ut pulsbredden (duty cycle). På RC-signaler så er dog pulsen alltid mellom 1 ms og 2 ms hvis jeg husker rett. Men hvis RC-receiveren gir ut noen form for seriekommunikasjon så må du bruke et annet bibliotek tror jeg.
Trådstarter
17 0
Takk for svar!
Har sittet å prøvd ganske lenge, men får det ikke til. Har en av dere lyst til å skrive koden for å få Arduinoen til å sende PWM-"verdien" til Serialmonitor?
Det kommer litt ann på hvordan receiveren fungerer da, men du kan jo teste funksjonen PulseIn for å se. Står jo et eksempel på siden jeg linket til.


int pin = 2;

unsigned long duration;

void setup()

{
Serial.begin(9600),
pinMode(pin, INPUT);

}

void loop()

{

duration = pulseIn(pin, HIGH);
Serial.println(duration);
}
Trådstarter
17 0
Takk! Fant nå ut av det