Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3707
Har kjøpt helt ny lampe å koplet den opp selv. Før jeg koplet i målte jeg 230v på tilkoplingen. Så eg regner med at det er riktig.. Nå har lampen begynnt å bli varm å lage en riktig irriterende lyd fra drosselen. Mulig eg har koplet feil? 1 fase fra varmekabel å en fra en annen fase, for eksempel lys?
HAr prøvd å hente strøm fra en annen plass i huset uten at duringen ble bedre.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Var drossel ferdigkoblet og du har kun ansluttet tilførsel? Sleng gjerne med et bilde av drossel.
Har koblet en del av disse og aldri opplevd during, kan være defekt fra fabrikk.

Syns det hørtes rart ut at det skulle være koblet feil, tegninga står jo på drossel.
Kan vel og hende at denne duringa gir seg om han får kjørt seg litt, er en fordel å la nye lysrør/armatur stå på i 24-48 timer før du slår det av/bruker det normalt.
Kun ansluttet tilførsel, har ikke kamera, men den er på 36w 230v. Den går seg varm. Da blir duringen sterkere. Er det vanlig at drosselen ryker så fort?

HAr kun ansluttet tilførsel, har ikke kamera akkurat nå men drosselen er på 230 v 36 w. Det blir vel muligens reklamasjon på en sånn feil? Siden trafo blir så varm syntes jeg ikke lyset bør stå på lenge om gangen :-)
Sist endret av druefjes; 16. august 2015 kl. 21:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Nei, det er ikke normalt at drosselen ryker så fort, de ryker gjerne etter en del år, og ofte blir det da en brun gugge utpå.

Lukter det noe av den når den blir varm?

Er bare å reklamere på drosselen, får du en ny drossel for seg selv er det bare å koble den likt som den gamle eller i henhold til tegningen på drossel.