Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2733
Hei og hå!

Kjøpte en tlf for 9-10 mnd siden på Elkjøp Fagernes, måtte levere denne til service i dag da den ikke lader/skrur seg på. Leverte den til service på Elkjøp Slependen og fikk da ikke lånetelefon med begrunnelsen at jeg da måtte levere den tilbake til butikken jeg kjøpte den hos.

På hjemmesiden til Elkjøp finner jeg heller ingen info om dette, kun at jeg har krav på tilsvarende låneprodukt hvis rep er beregnet til å ta mer enn syv dager.

Stemmer dette? Det skal sies at han ikke hadde lånetlf inne, men det er vel strengt tatt ikke min feil.
Sist endret av DuFinnerMegIkke; 16. januar 2017 kl. 15:30.
Har alltid fått lånerelefon jeg, uansett hvor jeg har kjøpt eller levert den....
Sitat av DuFinnerMegIkke Vis innlegg
Hei og hå!

Kjøpte en tlf for 9-10 mnd siden på Elkjøp Fagernes, måtte levere denne til service i dag da den ikke lader/skrur seg på. Leverte den til service på Elkjøp Slependen og fikk da ikke lånetelefon med begrunnelsen at jeg da måtte levere den tilbake til butikken jeg kjøpte den hos.

På hjemmesiden til Elkjøp finner jeg heller ingen info om dette, kun at jeg har krav på tilsvarende låneprodukt hvis rep er beregnet til å ta mer enn syv dager.

Stemmer dette? Det skal sies at han ikke hadde lånetlf inne, men det er vel strengt tatt ikke min feil.
Vis hele sitatet...
Har du i det hele tatt snakket med butikken du kjøpte den i?
Du skriver jo at personen du snakket med henviste deg til en annen butikk enn den du leverte telefonen til?

Om det er tilfellet at du leverte telefonen i en annen butikk enn den du kjøpte den i så vil jeg tro at du må henvende deg til den riktige butikken, siden det er den butikken sitt ansvar å dele ut en evt lånetelefon.

Elkjøp har forresten en chat på nettsiden sin som sikkert gir bedre svar på spørsmålet ditt.
Er en gyldig unnskyldning at de ikke hadde en tilgjengelig.
Hvis ikke lovverket er forandret de siste 5-6 årene så har man ikke krav på låneprodukt før det er gått 7 dager (hvis jeg husker rett). Normalt får man det med engang hvis de har tilgjengelige, men tomt er tomt. En vanlig ansatt har normalt ikke lov til å gå å ta en ny telefon å bare gi den ut.

Men det at du ikke hadde kjøpt telefonen i den butikken høres merkelig ut. Hvis det var en stor ting så ville jeg ikke trodd de ville tatt i mot den i utgangspunktet. Generelt dårlig ansatt i servicedisken vil jeg heller si dette er.