Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1286
Hei, jeg er på leting etter et europeisk reisemål hvor jeg kan se på en del eldre attraksjoner (som f.eks. ruinene i Athen osv.) og med kjente vitenskapelige museer (som romferds museer, naturhistorisk museer osv.).
Er det noen som har tips?
Helst innen Europa.
London, egentlig gjelder vel de fleste hovedsteder vil jeg tro, men romferd er jeg litt usikker på hvor i Europa du finner
ArbeidsledigProletar
Vil også si London. Ihvertfall med tanke på mer moderne historie og vitenskap. Siden det ikke er så lenge siden London var maktsenter for stort sett hele verden i sin tid. :å
De tre byene med de beste vitenskapelige og historiemuseene i Europa vil jeg si er:

London
- British Museum
- Natural History Museum

Barcelona
- CosmoCaixa

München
- Deutches Museum

Om man gidder dra litt lengre er New York alltid en vinner med American Museum of Natural History, og om man vil til byen med flest museum i verden (og som i tillegg har massevis av gammel historie, inkludert en av verdens største pyramider) er Mexico City verdt den lange flyturen
Italia har masse, da kan du dra innom Vatikanet også. Kan virkelig anbefale en togtur gjennom dette fantastiske landet.
Kan henge meg på Roma. Fantastisk by med masse forskjellige museum og historiske steder.
Ellers har du også Milano der du blant annet har Museo Nazionale Scienza e Tecnologia Leonardo da Vinci