Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1199
Hei
jeg har bygget meg en pc med:
Intel® Core? i5-2320 Processor
Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Kjøler
ZOTAC GeForce GT 520 2GB PhysX CUDA
Chieftec Nitro Series BPS-650C 650W PSU
Seagate Barracuda® 7200.12
Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9
1TBSony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S
Microsoft Windows 7 Home Premium NO
Master Elite 430 Midi Tower Black
ASUS P8H67 B3, Socket-1155

Dette er hva som er i pcen ATM. så har jeg kjøpt 2 stk Akasa Apache 120mm Vifte som begge har en 4-pins PWM-plugg som det eneste plassen jeg kan koble de til er til hovedkortet ( finner ingen adaptere så jeg kan koble de rett til PSUen eller en viftekontroll).
når jeg kobler begge (samme skjer med bare en vifte koblet til) viftene til hovedkortet og går inn i BIOS så lyser det rødt på begge kabinettviftene og de begge to går på smale 250rpm, og ser inn i kabinettet så har de startproblemer, og må nesten hjelpes igang.

Noen som har noen ideer til hva jeg skal gjøre? evt om noen adaptere så jeg kan koble rett til PSU eller viftekontrollere? eller er det for lite kraft i PSUen til og drive viftene igjennom hovedkortet? noen som har erfaring eller vet noe om det?
Trådstarter
8 0
Men er det 4-pins konekt på de? er det ikke bare 3-pin?
Prøv med speedfan. Er viftene koblet i hovedkortet kan du stille farten der.
Bios stiller sikkert ned farten fordi den har "target temp" og ikke trenger mer kjøling.

Deaktiver "auto fancontrol" eller noe i den duren i bios, og bruk speedfan i windows.
Sitat av Vebbster Vis innlegg
Men er det 4-pins konekt på de? er det ikke bare 3-pin?
Vis hele sitatet...
Har dem ikke selv, men 4 pins er vel standard. Har hvertfall det på min maskin..!
Skal ikke være for sikker, ikke åpnet andres maskiner på en stund

Men posteren over meg er inne på noe, om du ikke allered har gjort dette..!
Sist endret av winkeesalami; 9. januar 2012 kl. 10:52.
Trådstarter
8 0
nu har æ vert inne i BIOS og leita mæ blå å har ikke funne nokka direkte så æ kan slå d av. og speedfan skjønte æ ikke bæra av:s fant ikke nokka der som gjore at æ kunne stille nokka. prøvde å stille kabinett viften til Turbo modus inne i bios men ingen førandring:S
4-pin e vell standard til hovedkorte ja. men eller ser d ut som d e 3-pin som e tingen til alt av viftekontrolla og inn til 4-pin molex