Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 6746
Hei er det noen av dere her inne som har studert ved Noroff og tatt Nettverks- og systemadministrasjon ?

Jeg lurer veldig på å gå der men hører mye negativt om det og er litt i tvil om det er rette veien å gå ?

Tenkte kun å ta 1 år der på Nettverks- og systemadministrasjon.. Man får ingen sertifisering-er eller noe som helst etter som jeg har forstått...

Lurer liksom på om det er like greit å ta noen kurs å gå opp til sertifisering ene selv, CCNA feks ... for har en del relevant erfaring fra tidligere arbeide..

Er det noen som har erfaringer eller har hørt noe , er Noroff fagskole studenter noe som er attraktivt på markedet om dagen ? Virker veldig tynt det jeg har hørt å sett fra andre som har studert der...

Mvh
Smyegel som vil tilbake til It-Bransjen
Har 0 peiling på noroff men har selv gått privatskole ettersom avansert matematikk er vanskelig når en skulket hele videregående.
Det er ikke bare bare å få en sertifisering med på kjøpet, det er bare mulig å ta sertifiseringer på godkjente steder, privatskoler har ikke dette automatisk. Det som er vanlig er at de har avtale med ett godkjent sertifiseringssted hvor du kan få litt billigere, eventuelt en gratis 2nd try. Men dette er helt opp til den spesifikke sertifiseringen og avtalen med skolen.

Personvue har fin oversikt over ymse steder.

Om du er attraktiv kommer jo helt an på om du leverer eller bare skulker, en linkedin skryteprofil hjelper jo ettersom du kan bli headhuntet, ha stort nettverk osv.

Kanskje skolen har avtale med bedrifter som henter de beste studentene, uansett må målet være å gjøre det best i klassen, drit i liv, lab masse.

Hvis du jobber med IT er det enklere å motivere seg til f.eks ccna boka, rimelig tungt alene ellers.
smyegel's Avatar
Trådstarter
97 4
Det er litt feil det du sier , det er mange studier som tilbyr Sertifiseringen ved siden av studiet...
Eller hvert fall oppkjøring til sertifiseringer. Kansje ikke type privat skoler men Høyskoler har det.

Jeg har rett å slett bare jobbet med noe annet dem 10 siste årene å har ikke muligheten til å starte på en høyskole av diverse grunner som gjør at jeg ikke bare kan kaste alt det kjedelige i voksenlivet å starte på det gøye studentlivet jeg aldri fikk oppleve :P

Å skulke på Noroff nettstudie er ikke noe tema fordi det er nettbasert alt sammen, men skjønner hva du vill frem til
Nettverk er altid en fordel når man skal ha seg jobb ja

Så det er derfor jeg lurer på om noen her inne har ervaring med Noroff , for det jeg har hørt til nå er ikke så veldig positivt...
Jeg tok ett år på det studiet i ved Noroff i stavanger. Eneste jeg sitter igjen med er 100000kr i studiegjeld, lærte egentlig ikke noe jeg ikke kunne i fra før av heller. Kompissen min tok det andre året etterpå i tillegg, han treger dobbelt så mye som meg.

En dag i mot slutten av året, kom det en tidligere elev innom for å holde foredrag i hvordan det gikk etter han var ferdig med 3 år på linjen.
"mye slit å maaange søknader, men til slutt fikk jeg it jobb. med respektable 300k i årslønn" wtf..
Sitat av smyegel Vis innlegg
Det er litt feil det du sier , det er mange studier som tilbyr Sertifiseringen ved siden av studiet...
Eller hvert fall oppkjøring til sertifiseringer. Kansje ikke type privat skoler men Høyskoler har det.
Vis hele sitatet...

Ok, jeg snakker om godkjente sertifiseringssteder og at det er ingen automatikk i at en privatskole har dette. Hva er feil?

Sitter du på Evry og skal ta noe så enkelt som ITIL sitter du med kameraer opp i trynet, i ett eget rom der kandidater er inne etter tur, selvfølgelig får du ikke dette automatisk fordi at du får ståkarakter på en privatskole.

Du svarer jo selv på din egen kritikk av meg, sertifiseringsløp..... Værsågod din egen ccna, flott du fikk en D på skolen.

Dette er alle godkjente steder for ccna i Norge, gidder ikke annet enn copy paste, er på mobil.

Test Centre
Distance*

Directions
Global Knowledge Norway
Global Knowledge Norway
Grenseveien 90
N-0663 Oslo
Norway
89.0 xmi
Get Directions
Arrow ECS Norway
Arrow ECS Norway
Grenseveien 86 A
0663 Oslo
Norway
89.1 xmi
Get Directions
Glasspaper AS
Glasspaper AS
Brynsveien 12
Postboks 36 Bryn
N-0611 Oslo
Norway
89.6 xmi
Get Directions
EVRY AS
EVRY AS
Strandveien 2
2380 Brumunddal
Norway
92.4 xmi
Get Directions
Glasspaper AS
Glasspaper AS
Sandbrogaten 5, 2nd Floor
5003 Bergen
Norway
107.8 xmi
Get Directions
Serit Fjordane IT
Serit Fjordane IT
Firdavegen 5
Sogn og fjordane
6800 Forde
Norway
111.6 xmi
Get Directions
Fredrikstad FagAkademi
Fredrikstad FagAkademi
Stadion 7
Kråkerøy
(Fredrikstad)
1671 Østfold
Norway
122.4 xmi
Get Directions
EVRY Norge AS
EVRY Norge AS
Hemmingstadveien 15
5535 Haugesund
Norway
132.9 xmi
Get Directions
Cegal AS
Cegal AS
Kanalveien 11
4033 Stavanger
Norway
146.1 xmi
Get Directions
PC Support AS
PC Support AS
Ullavikvegen 39
6230 Sykkylven
Norway
147.4 xmi
Get Directions
Lidkopings Kommun
Lidkopings Kommun
De la Gardie Norra
Fabriksgatan 4, Uppgang 7
531 30 Lidkoping
Sweden
213.5 xmi
Get Directions
Glasspaper Learning Trondheim
Glasspaper Learning Trondheim
Strandveien 43
5th floor
7042 Trondheim
Norway
smyegel's Avatar
Trådstarter
97 4
Har nok formulert meg selv litt dårlig her ,det jeg mener er ikke at automatisk får Sert ved skolen men at dem legger opp til at du skal kunne ta sertifisering i tillegg til Vitnemålet.. Man må nok ta det ved ett senter som er godkjent som du nevner Det vet jeg det er mange skoler som tilbyr i tillegg til pakkeprisen.

Takk for at du svarte Egentlig så lurer jeg bare på om Noroff er noe vits å bruke penger på å har fått flere svar det siste

God Helg

Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Ok, jeg snakker om godkjente sertifiseringssteder og at det er ingen automatikk i at en privatskole har dette. Hva er feil?

Sitter du på Evry og skal ta noe så enkelt som ITIL sitter du med kameraer opp i trynet, i ett eget rom der kandidater er inne etter tur, selvfølgelig får du ikke dette automatisk fordi at du får ståkarakter på en privatskole.

Du svarer jo selv på din egen kritikk av meg, sertifiseringsløp..... Værsågod din egen ccna, flott du fikk en D på skolen.

Dette er alle godkjente steder for ccna i Norge, gidder ikke annet enn copy paste, er på mobil.

Test Centre
Distance*

Directions
Global Knowledge Norway
Global Knowledge Norway
Grenseveien 90
N-0663 Oslo
Norway
89.0 xmi
Get Directions
Arrow ECS Norway
Arrow ECS Norway
Grenseveien 86 A
0663 Oslo
Norway
89.1 xmi
Get Directions
Glasspaper AS
Glasspaper AS
Brynsveien 12
Postboks 36 Bryn
N-0611 Oslo
Norway
89.6 xmi
Get Directions
EVRY AS
EVRY AS
Strandveien 2
2380 Brumunddal
Norway
92.4 xmi
Get Directions
Glasspaper AS
Glasspaper AS
Sandbrogaten 5, 2nd Floor
5003 Bergen
Norway
107.8 xmi
Get Directions
Serit Fjordane IT
Serit Fjordane IT
Firdavegen 5
Sogn og fjordane
6800 Forde
Norway
111.6 xmi
Get Directions
Fredrikstad FagAkademi
Fredrikstad FagAkademi
Stadion 7
Kråkerøy
(Fredrikstad)
1671 Østfold
Norway
122.4 xmi
Get Directions
EVRY Norge AS
EVRY Norge AS
Hemmingstadveien 15
5535 Haugesund
Norway
132.9 xmi
Get Directions
Cegal AS
Cegal AS
Kanalveien 11
4033 Stavanger
Norway
146.1 xmi
Get Directions
PC Support AS
PC Support AS
Ullavikvegen 39
6230 Sykkylven
Norway
147.4 xmi
Get Directions
Lidkopings Kommun
Lidkopings Kommun
De la Gardie Norra
Fabriksgatan 4, Uppgang 7
531 30 Lidkoping
Sweden
213.5 xmi
Get Directions
Glasspaper Learning Trondheim
Glasspaper Learning Trondheim
Strandveien 43
5th floor
7042 Trondheim
Norway
Vis hele sitatet...
Sitat av Onen Vis innlegg
Jeg tok ett år på det studiet i ved Noroff i stavanger. Eneste jeg sitter igjen med er 100000kr i studiegjeld, lærte egentlig ikke noe jeg ikke kunne i fra før av heller. Kompissen min tok det andre året etterpå i tillegg, han treger dobbelt så mye som meg.

En dag i mot slutten av året, kom det en tidligere elev innom for å holde foredrag i hvordan det gikk etter han var ferdig med 3 år på linjen.
"mye slit å maaange søknader, men til slutt fikk jeg it jobb. med respektable 300k i årslønn" wtf..
Vis hele sitatet...

Det jeg er veldig redd for ser du :/

Har sendt deg en Pm forresten
Sist endret av smyegel; 6. januar 2017 kl. 12:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av smyegel Vis innlegg
Har nok formulert meg selv litt dårlig her ,det jeg mener er ikke at automatisk får Sert ved skolen men at dem legger opp til at du skal kunne ta sertifisering i tillegg til Vitnemålet.. Man må nok ta det ved ett senter som er godkjent som du nevner Det vet jeg det er mange skoler som tilbyr i tillegg til pakkeprisen.

Takk for at du svarte Egentlig så lurer jeg bare på om Noroff er noe vits å bruke penger på å har fått flere svar det siste

God Helg

Det jeg er veldig redd for ser du :/

Har sendt deg en Pm forresten
Vis hele sitatet...
Lykke til uansett hva du velger, det å lese som en hest hjelper alltid uavhengig skole. Velg en annen skole eller studer selv, om du orker. Det å betale masse for en skole gir en egen boost på å gjøre det bra.

Jeg vet ikke om skolen jeg gikk på var bra eller dårlig egentlig, har ikke noe å sammenligne med.
Jeg koste meg i ett bra miljø og kjørte min egen stil, funket som F og endte opp med A på alle eksamener utenom 1 som ble B.
I dag jobber jeg i samme selskap som skolen jeg gikk på, men ikke som lærer
Har plenty igjen å lære og føler meg fremdeles som en nybegynner, (klarte så vidt å installere windows for 4 år siden, før skolen) er liksom ikke lenge nok siden jeg gikk på skolen, har heldigvis flinke og kunnskapsrike seniorer som lærer meg masse.

Lab og les, da kommer du langt, velger du å sitte på facebook når du har ledig tid så snubler du fort.
P.S, bryr du deg ikke om detaljer kommer en aldri lenger enn 1. Linje.
Hei,
Har erfaring med noroff. Men det jeg føler mange mistforstår og tror man kan kjøpe til seg en god jobb med en utdannelse ved en skole, på grunnlag av renomè. Noroff er ihvertfall ikke en sånn skole. Noroff er en beinhard skole, det kreves veldig mye jobb av en. Hvis man ønsker å tilegne seg nye kunnskaper så må man jobbe. Jeg opplevde at mine med-studenter ikke hadde riktige instillinger og holdninger ang. det å jobbe. Tbh. så var det veldig få jeg ville ha ansatt, og det var ikke pga. skolen men deres holdninger. Jeg kan si spesifikt at mange var hjelpesløse i mange situasjoner, hvor google og litt prøving hadde vært løsningen. Noen klagde tom. at oppgavene var vanskelig. Og det her var snakk om eksamensoppgaver til Windows Server sertifikat. Altså, hvordan skal de forvente å få seg jobb etter endt studie? Innstillingen er da lettere oppgaver fremfør å lære det markedet krever og trenger. Du skjønner tegninga... holdninger. Det er lagt opp til mix av praksisse og teoretiske oppgaver hver dag på grunnlag av forelesninger. Ved slutten av en modul så blir det eksamensoppgave, den er mer av et akademisk oppgave. Gjennom et år går man gjennom flere moduler, der modulene kan bestå av f.eks. Windows basert system og Linux. Du får også innføring i hvordan man skal produsere en god strukturert akademisk tekst, samt hvordan kilde refere på harvard style, og hva som er gode kilder. Avslutningvis så vil jeg si, jeg føler de har en ganske god lærling system. Men det kreves innsats fra en. Man skal gjøre det som kreves og litt til. De er der for at du skal kunne utvikle deg, og satt sammen et system som man kan gjøre det. Men du må gjøre jobben selv. Ser ingen problem ved å få seg jobb om man innehar de kunnskapene arbeidsgiveren trenger. Har sett en del jobbannonser der de sier erfaring og kunnskap kan kompenseres med utdannelse, derav de krever f. eks Bachelor. Håper det her hjelper. Lykke til.