Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1956
Hei, min far har nylig sperret av vår Apple Airport Extreme etter klokken 18.00 hver ukedag, jeg gidder ikke sitte hele kvelden uten nett og velger derfor å spørre her om hvordan jeg kan lure meg rundt sperringene hans. Tror han har sperret MAC og IP adresse, men er ikke sikker. Hjelp?
Hmm, kan du ikke spoofe Mac adressen, og sette en ny, fast ip-adresse? Eller du kan prøve å snakke med ham om å utsette klokkeslettet. Du kan skylde på at du trenger det i forbindelse med skole eller noe sånt. For eksempel at dere bruker it's learning osv for å holde deg oppdatert på fagene dine.


Mvh Faller
Sitat av Faller Vis innlegg
Hmm, kan du ikke spoofe Mac adressen, og sette en ny, fast ip-adresse? Eller du kan prøve å snakke med ham om å utsette klokkeslettet. Du kan skylde på at du trenger det i forbindelse med skole eller noe sånt. For eksempel at dere bruker it's learning osv for å holde deg oppdatert på fagene dine.


Mvh Faller
Vis hele sitatet...
Har ingen anelse om hvordan man gjør førstnevnte, men det er vel bare noen Googlesøk som må til på den fronten. Alternativ to biter han ikke på, han sier at om jeg trenger å sjekke noe på nettet, så må jeg bruke hans PC(Som er den eneste med tilgang til routeren i huset).
Regner med at du ikke har ID og PW til settingsa?
Skaff deg en smart telefon, de har mulighet for å bli en tråløs ruter, igjennom mobil-nettet.
sett opp en egen router før hans router, skjul denne godt, eventuelt trekk en skjult kabel fra modemet, ned til din router. Også en skjult kabel opp til hans router, skjul ditt eget nett, eventuelt trekk kabel og skru av trådløs.
Sitat av jonastheman Vis innlegg
Regner med at du ikke har ID og PW til settingsa?
Vis hele sitatet...
Stemmer.

Sitat av cmoen11 Vis innlegg
Skaff deg en smart telefon, de har mulighet for å bli en tråløs ruter, igjennom mobil-nettet.
Vis hele sitatet...
Bruker mobilnettet, men det går for tregt og pappa kommer til å merke det på regninga.

Sitat av cos Vis innlegg
sett opp en egen router før hans router, skjul denne godt, eventuelt trekk en skjult kabel fra modemet, ned til din router. Også en skjult kabel opp til hans router, skjul ditt eget nett, eventuelt trekk kabel og skru av trådløs.
Vis hele sitatet...
Har kun en utgang fra modemet. Det med å putte min router før hans er en god idè, skal prøves ut. Kabel er ikke et alternativ da router og modem er i andre enden av huset og blir vanskelig å skjule.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
18:00 Var da utrolig tidlig? Jeg har selv sperre på nettet, men den slår ikke inn før klokken 23
kun din pc som har blitt sperret, eller gjelder dette alle på nettverket?
Dersom det kun er din så støtter jeg forslaget om skifting av mac adresse og ip.
Google finner dette for deg.
Haha, du har ingen anelse hvor mye erfaring jeg har med akkuratt dette her.

Vet ikke noe om apple rutere men antar at de sperrer likt, det starta for meg med mac adresse, den simpleste sperringen som lett kan bli forbipassert.

Antar du har windows, i så fall så er det bare og åpne "network and sharing center"
Har ikke den norske versjonen men det er nettverkssenteret for og si det sånn.

Klikk på local area connection og velg properties.
Trykk configure og så til advanced, så finner du "network adress" der.

velg den og skriv inn det du vil ha som ny mac adresse der.

Har ikke så mye erfaring med IP adresse sperring siden min endres ganske ofte av seg selv, antakelig gjør din det også hver gang du skrur på pc'n elns.

Etter det trykker du bare OK og går ut av de menyene og restarter local connection i "adapter settings" trengs ikke alltid da.

Hvis det ikke funker, kan det hende han har gjort sånn at han må legge inn mac-adressene til alle ting som trenger nett i huset.

Da trenger du egentlig bare og låne en mac-adresse fra en bærbar pc elns som ikke har nettverkssperre i det hele tatt så skal det funke da.

Akkuratt denne måten her trenger du windows for, så har ingen anelse om du bruker linux/mac.
Woahh, klokken 18 var utrolig tidlig! Synest oppriktig synd på deg!

Leste ikke igjennom, men sjekk her : Yahoo answers
Sitat av FatMan Vis innlegg
18:00 Var da utrolig tidlig? Jeg har selv sperre på nettet, men den slår ikke inn før klokken 23
Vis hele sitatet...
Ja, han mener jeg må ha god tid til å gjøre lekser.

Sitat av 3nity Vis innlegg
kun din pc som har blitt sperret, eller gjelder dette alle på nettverket?
Dersom det kun er din så støtter jeg forslaget om skifting av mac adresse og ip.
Google finner dette for deg.
Vis hele sitatet...
Min fars pc er den eneste med nett i huset etter 18.00.

Sitat av Maniox Vis innlegg
Haha, du har ingen anelse hvor mye erfaring jeg har med akkuratt dette her.

Vet ikke noe om apple rutere men antar at de sperrer likt, det starta for meg med mac adresse, den simpleste sperringen som lett kan bli forbipassert.

Antar du har windows, i så fall så er det bare og åpne "network and sharing center"
Har ikke den norske versjonen men det er nettverkssenteret for og si det sånn.

Klikk på local area connection og velg properties.
Trykk configure og så til advanced, så finner du "network adress" der.

velg den og skriv inn det du vil ha som ny mac adresse der.

-snip-
Vis hele sitatet...
Skal prøve, har Windows ja.

Sitat av Magnisx Vis innlegg
Woahh, klokken 18 var utrolig tidlig! Synest oppriktig synd på deg!

Leste ikke igjennom, men sjekk her : Yahoo answers
Vis hele sitatet...
Ja, alle vennene mine sier de syns synd på meg de også, og foreldrene mine går for tiden under kallenavnet "naziene"...

Skal ta en titt.


Takker for alle svar!