Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3076
Jeg har røykt litt her og der i noen år nå. Har sett flere tråder her med folk som forteller at de har blitt stoppet av politiet mens de røyker, noe som har overrasket meg litt.

Husker selv da jeg først ble kjent med cannabis at jeg var ganske streng på å bare røyke på litt isolerte steder så det ikke var noen sjanse for å bli sett av noen forbipasserende, vennene mine syntes da jeg bare var paranoid, er fra før av en ganske forsiktig type.
Ettersom jeg ble mer og mer kjent med rusen var jeg heller ikke så nøye med å skjule hva jeg holdt på med. Kunne godt gå en tur i parken med en joint, og andre steder hvor man kunne forvente å møte noen, men har egentlig aldri sett for meg at det var mulig å bli stoppet av politiet med en joint hvis du ikke sto nede i sentrum og røykte. Nå bor jeg i et sted hvor CBD er lovlig, og forbud mot vanlig cannabis mer eller mindre ikke blir håndhevet, så bekymrer meg ikke for det, men skal tilbake til Norge i sommer, og det jeg altså lurer på er hvor reel er faren for å bli tatt i å røyke, og om noen som har opplevd å bli stoppet kunne tenke seg å dele litt erfaringer rundt dette, hva som gjorde at dere ble tatt osv.
Røyka i alt for mange år, aldri blitt tatt. Er jo bare en rullings du går med
Sitat av Morgul Vis innlegg
Røyka i alt for mange år, aldri blitt tatt. Er jo bare en rullings du går med
Vis hele sitatet...
Ja jøss. En rullings som lukter musikkfestival 300 meter unna selv om det er vindstille...

Seriøst: Mulig dere som røyker mye blir vant med lukta, men for oss andre er den ekstremt intens og merkes lett, alltid. Selv over andre dominerende odører som nygjødsla jorder og gammel fest er hasjlukta umulig å ta feil av.

Senest i dag tidlig så jeg faktisk en garva hasjrøyker stå i sin egen verden på bussholdeplassen. Jeg merka lukta flere minutter før jeg kom frem. Fyren ensa meg ikke, selv om jeg gikk rett forbi ham og så nøye på både ham og 'rullingsen' hans. På den andre siden av er det en bensinstasjon, og der så jeg en politimann stå og tanke opp bilen. I det jeg gikk på bussen så jeg politimannen rette seg opp og snuse ut i lufta med en mistenksom mine. Jeg fikk dessverre ikke med meg resultatet, men likevel - slapp han unna så var det pokker ikke hans egen skyld! Poenget er: Hasjhuet fikk ikke med seg noenting. Han var nærmere femti og så ut som om han hadde røyka hele livet. Og der stod han da, midt på lyse dagen, midt i blandt folk og med politiet til stedet. Han hadde 0 situasjonell oppmerksomhet, 0 selvoppholdelsesinstinkg og 0 idé om at andre fikk med seg hva han holdt på med. Jeg kan ikke lese tanker, men jeg ville ikke blitt veldig overraska om han oppriktig trodde at ingen fikk med seg noenting - tross alt:"Er jo bare en rullings du går med"

Jeg tar det selvsagt for gitt at de fleste som kan si at de aldri har blitt tatt er litt mer forsiktige enn det her. Men å gå rundt å tro at folk ikke merker noe fordi det er forkledd som en rullings? Det er grenseløst naivt. Man ser at du er rusa og man lukter at du røyker.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Ja jøss. En rullings som lukter musikkfestival 300 meter unna selv om det er vindstille...

Seriøst: Mulig dere som røyker mye blir vant med lukta, men for oss andre er den ekstremt intens og merkes lett, alltid. Selv over andre dominerende odører som nygjødsla jorder og gammel fest er hasjlukta umulig å ta feil av.

Senest i dag tidlig så jeg faktisk en garva hasjrøyker stå i sin egen verden på bussholdeplassen. Jeg merka lukta flere minutter før jeg kom frem. Fyren ensa meg ikke, selv om jeg gikk rett forbi ham og så nøye på både ham og 'rullingsen' hans. På den andre siden av er det en bensinstasjon, og der så jeg en politimann stå og tanke opp bilen. I det jeg gikk på bussen så jeg politimannen rette seg opp og snuse ut i lufta med en mistenksom mine. Jeg fikk dessverre ikke med meg resultatet, men likevel - slapp han unna så var det pokker ikke hans egen skyld! Poenget er: Hasjhuet fikk ikke med seg noenting. Han var nærmere femti og så ut som om han hadde røyka hele livet. Og der stod han da, midt på lyse dagen, midt i blandt folk og med politiet til stedet. Han hadde 0 situasjonell oppmerksomhet, 0 selvoppholdelsesinstinkg og 0 idé om at andre fikk med seg hva han holdt på med. Jeg kan ikke lese tanker, men jeg ville ikke blitt veldig overraska om han oppriktig trodde at ingen fikk med seg noenting - tross alt:"Er jo bare en rullings du går med"

Jeg tar det selvsagt for gitt at de fleste som kan si at de aldri har blitt tatt er litt mer forsiktige enn det her. Men å gå rundt å tro at folk ikke merker noe fordi det er forkledd som en rullings? Det er grenseløst naivt. Man ser at du er rusa og man lukter at du røyker.
Vis hele sitatet...
Ikke at det har noe å si men den beskrivelsen der lukter blandingsrus lang vei. Sikkert no opiater eller benzo involvert og.
Er sant det han sier uansett. Peterøs 1000 luktes laaaang vei!
De som blir tatt har alltid seg selv eller en kompis å takke. Røyk hjemme og kos deg der så er alt fint. Røyk ute eller begynn gå rundt i sentrum stein og se ut som en knarkere så vær så god og bli tatt
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vi sto nede med et vann og koste oss i solen - plutselig kommer det en politibil rundt hjørnet. De har da fått en telefon fra en i nabolaget av at vi står og deler rundt på noe som ligner en joint. Politiet finner joint'en og vi blir anmeldt. Dette er long story short, kan skrive flere avsnitt med detaljer men skulle bare fortelle hvordan det skjedde.

Den dag i dag så angrer jeg fortsatt på at vi ikke gjømte oss bedre og ikke sto "offentlig" i et nabolag. Men hvem gidder å gjømme seg i skogen hver gang du skal ta noen hasjtrekk?
Har blitt anmeldt for andre rusmidler også men da sto jeg utenfor en liten jallasjappe hvor politiet kjører rundt hele tiden (kriminelt miljø) - de stopper og ser på bilnummeret til bilen jeg sitter i og den har blitt stoppet med flere passasjerer som har narko på seg. Vi blir da stoppet og ransjekket - GG.
Har ingenting imot rusmidler. Kos deg så mye du vil, jeg gjør det samme selv. Men drit nå i å gjør det der folk ferdes. Da ber man om å bli tatt. Og velfortjent, ikke en gang i hjemlandet mitt Nederland får man røyke en joint på gata eller skogen.
Jeg vil tro det har litt og si hvor i Norge du befinner deg. Går du en tur i parken (sofienbergparken i Oslo fks) en varm sommerdag så lukter det jungel over hele plassen. Jeg har tilgode å se at politiet går fra gjeng til gjeng for å leite etter jointer. Nå er jeg på det tiende året med smoking og har fremdeles til gode å bli tatt.

I starten hadde jeg mega noia og var veldig opptatt av å finne røykespotter. Med årene som gikk så blir man gjerne mer "slepphent", men også mer erfaren. Jeg har hatt mine turer gjennom byen (karl johan etc) uten nevneverdige episoder, dog med hasj og ikke marihuana.

Men sånn generelt, vil jeg ikket anbefale jointer i city center. Brått lurker en sivil forbi deg
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke lov å røyke på gata i Nederland? Shit Im a rulebreaker
Bare røyk på trygge steder. Er ikke vits å legge opp for å bli tatt. Bare tenk deg om to ganger før du fyrer opp så skal det nok gå bra
Anonym bruker
"Nervøs Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har aldri blitt tatt av politiet, men har blitt Busted av tilfeldige forbipasserende mange ganger. Som regel gå det helt fint. Bor veldig sentralt, så det er veldig vanskelig å finne plasser uten folk. Pleide å røyke i bakgården (bodde i en gammel bygård) sent på kveldstid. En gang kom det to eldre damer gående inn der jeg satt med jointen i hånda og det lukta rev i hele inngangen. Rakk bare å tenkte «fak» før hun ene sier «ååå, røyker du rev? kan jeg få et trekk?» jeg delte med glede og vi gikk hvert til vårt, ganske koselig.

Har bare hatt et negativt møte med en eldre nabo som lurte på om jeg røykte hasj. I dette tilfelle la jegvmeg langtflat og tok en lang prat med han for å vise at jeg ikke var en lat drittsekk, men en nokså oppegående ungdom. Det funket greit, han hilser på meg den dag i dag og har ikke hatt noe problemer.

Går vel veldig mye på tilfeldigheter dette. Noen ganger kan man ha skikkelig uflaks og purken er tilfeldigvis rett rundt gjørne.

Har også blitt ledd av på butikken når jeg har bedt og å få rullepapir, spesielt av folk på min egen alder. En gang fikk det det store gliset og kisen spurte meg rett ut, «skal du rulle joints nå, det blir små joints da. Skulle kanskje hatt noe større?»

Poenget er egentlig at cannabis har blitt nokså sosialt akseptert. Svært få bryr seg om å rapportere deg. Det er i hvert fall min erfaring.
Jeg tror det viktigste er aa holde seg til trygge steder, pröve aa ungaa aa ha med seg noe naar man skal paa hardfylla(Gjengen min endrer seg vertall helt paa de reglene paa fylla og röyker veldig aapenlyst uten og tenke over det..). I tilleg tenker jeg at det er en grei forholdsregel aa bare ha med seg det man skal röyke naar man gaar ut.
Med tanke paa röykespotts er etter min personlige mening helt klart gangveger uten bilveg vedsidenav aa foretrekke, da man da vertfall eliminerer faren for at politiet tilfeldigvis skulle kjöre forbi. Det beste er om de har en noe lengre oversiktig del saa man dersom noen kommer kan stumpe den eller gaa unna, men har aldri mött paa problemer naar jeg har gjemt den i haanden og bare smilt til de som gaar forbi heller.

Lite spörsmaal til TS: Hvormye betaler du for grammet med cbd der du bor? Har beggynnt aa bruke litt av det til aa blande med da jeg synes det smaker mye bedre en Tobakk, men synes det er saa sykt dyrt her ettersom vanlig gress og cbd koster det samme her...
Røyker
Marlboro666's Avatar
Trådstarter
Sitat av Manuehl Vis innlegg
Lite spörsmaal til TS: Hvormye betaler du for grammet med cbd der du bor? Har beggynnt aa bruke litt av det til aa blande med da jeg synes det smaker mye bedre en Tobakk, men synes det er saa sykt dyrt her ettersom vanlig gress og cbd koster det samme her...
Vis hele sitatet...
Koster omtrent 100 kr grammet på butikken. Har kjøpt det en gang bare for å teste det, men syntes ikke det var noe spesielt. Synes dessuten det koster litt mye til å erstatte tobakk, så har blitt med den ene gangen.