Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 8658
Noen som vet hva en eventuell straff ville blitt hvis man hadde blitt stoppet av politiet/ vegvesenet uten førerkort på mc, men har bil lappen? Ville jeg mistet bil lappen da eller kun utsettelse på mc lappen å bot? Har en diskusjon med en kompis her
Mister billappen
Lappen gone! hvis du fyllekjører på mc, vil du også miste billappen
Trådstarter
34 2
Okei, takk for svar.
Har bare lest på noen sider at man beholder billappen men får utsettelse å bot. Men da er vel det feil.
Må ikke finne på å være SÅ IDIOT! Skjer det noe så kan du bli gjeldsslave/angre/sitte i rullestol resten av livet.
Trådstarter
34 2
Har ingen planer om å kjøre. Vi kom bare inn på temaet. Jeg skal ta lappen før jeg i det hele tatt ser på sykkel. Blir mye konsekvenser om det skulle skje noe
Fikk 11000 i bot mista ikke bil lappen. Det gjør du ikke om du blir tatt med vogntog heller halvt år med sperrefrist.

Var en episode her der en kvesta en person med mc men det var den andre personen som brøt vikeplikten. Han fikk ikke noe regress krav han kjørte uten lappen
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Fikk 11000 i bot mista ikke bil lappen. Det gjør du ikke om du blir tatt med vogntog heller halvt år med sperrefrist.

Var en episode her der en kvesta en person med mc men det var den andre personen som brøt vikeplikten. Han fikk ikke noe regress krav han kjørte uten lappen
Vis hele sitatet...
Så du beholdt bil lappen selv om du kjørte motorsykkel uten mc lappen? Har alltid trodd at om en kjørte kjøretøyklasser en ikke har sertifikat for så blir det automatisk sperrefrist samt inndragelse av evt. andre førerkort.

Så for å få det inn med teskje, blir en person med førerkort klasse BECEDE stoppet på motorsykkel så blir reaksjonen kun bot og sperrefrist på oppkjøring på klasse A? Ingenting skjer med de andre førerkortklassene?
Det var værtfall sånn jeg ble straffet. Fikk 11000 for og prøve og undra meg kontroll kjøre uregistrert motorsykkel og ikke ha sertifikat
Nei, ytterste konsekvens er IKKE å miste lappen og bot som folk skriver. Det er fengselsstraff, erstatningskrav resten av livet og rullestol. Hvis du kjører motorsykkel uten lappen av latskap håper jeg du, som mange gjør, feilberegner en sving og dunker rett inn i et tre. Folk med så lite innsikt som deg er livsfarlige i trafikken. God tur.
Du mister ikke førerett som du allerede innehar, men vil få bot for å ha kjørt et kjøretøy du ikke har gyldig førerkort til, samt en sperrefrist på 6måneder.

Dette kommer selvsagt ann på hvordan man kjører, blir du tatt i fartskontroll med en hastighet som tilsvarer tap av førerett vil du miste alt. Straffen vil også bli større dersom man f.eks prøver å stikke av eller lignende.