Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3169
Anonym bruker
"Velkommen Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei

Jeg har tatt til sammen 94mg rivotril i de siste 4 dagene.... hva kan jeg forvente av abstinenser?

Har tatt kanskje 5-9 stk rivotril hver dag i 4 dager i strekk. 1 dag var det opp i 14 stk.


Noen tips til hva jeg kan gjøre om det blir for ille?


Setter stor pris på svar
Enemy of the snut
Nå er ikke jeg noen ekspert på rus av medikamenter, men av egen erfaring (ikke så stor) og det jeg selv har sett på de jeg kjenner så blir vel ikke abstinensene noe du legger særlig merke til hvis du "bare" har gått på dem i 4 dager.. Kanskje du vil slite litt med søvn (?).

Alle som sier til meg at de er i gang med å skal slutte med ditt og datt mener at noen pils hjelper på? I dunno egentlig men er det jeg har fått tips om, men garantert noen andre her inne som mener noe annet..
Sitat av SosialNinja Vis innlegg
Nå er ikke jeg noen ekspert på rus av medikamenter, men av egen erfaring (ikke så stor) og det jeg selv har sett på de jeg kjenner så blir vel ikke abstinensene noe du legger særlig merke til hvis du "bare" har gått på dem i 4 dager.. Kanskje du vil slite litt med søvn (?).

Alle som sier til meg at de er i gang med å skal slutte med ditt og datt mener at noen pils hjelper på? I dunno egentlig men er det jeg har fått tips om, men garantert noen andre her inne som mener noe annet..
Vis hele sitatet...

Var en ganske stor dose på 4 dager da



Edit: Glemte å svare anonymt lol, jeg som er trådstarter
Sist endret av Pillefreak; 24. april 2018 kl. 22:09.
Er en stor dose, men i en slik kortvarig periode vil du nok ikke oppleve abstinenser. Abstinenser skjer fordi hjernen lærer seg å oppføre seg normalt under under rusen, og for at dette skal skje, må man ta medikamentet i lengre perioder.
Sitat av Antidote Vis innlegg
Er en stor dose, men i en slik kortvarig periode vil du nok ikke oppleve abstinenser. Abstinenser skjer fordi hjernen lærer seg å oppføre seg normalt under under rusen, og for at dette skal skje, må man ta medikamentet i lengre perioder.
Vis hele sitatet...
Ok takk for svar, men er på det punktet nå at jeg føler ingen rus engang, 9 rivotril gjør meg bare svimmel og avslappet, hjelper ikke mot angst lenger.
Men dette er vel bare toleranse pga høye doser.
Sitat av Antidote Vis innlegg
Er en stor dose, men i en slik kortvarig periode vil du nok ikke oppleve abstinenser. Abstinenser skjer fordi hjernen lærer seg å oppføre seg normalt under under rusen, og for at dette skal skje, må man ta medikamentet i lengre perioder.
Vis hele sitatet...
Det er ikke å utelukke at en får en får abstinenssymptomer på det grunnlaget. Fyllesyke er et godt eksempel. Svært mange av symptomene en får av fyllesyke kommer av abstinens. Dette er fordi hjernen er tilvandt å være ruset og overjusterer de tingene alkoholen nedjusterer. Når alkoholen forsvinner er fremdeles hjernen overjustert, men ingenting justerer den ned. I mellomtiden, før hjernen får nedjustert seg vil man føle seg syk. Det virker ikke urimelig at dette skal skje med høye doser rivotril. Men jeg vet absolutt ikke.
Enemy of the snut
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
Var en ganske stor dose på 4 dager da



Edit: Glemte å svare anonymt lol, jeg som er trådstarter
Vis hele sitatet...
Hja, vil si både og selv egentlig, av egen erfaring.. har selv vært oppi i høye doser 1-3 dager på rad og har sett andre klart å være i vater på like høye doser. Men ja det er store doser for de som holder seg til 4-10mg for 1 døgn, men mener selv at toleransen spiller godt inn hvis du legger til halveringstiden også.

Norge på dop
Tviler sterkt på at du vil få abstinenser. Men hvordan kan du ha tatt såpass høye doser uten å ha hatt toleranse fra før? Hvis du allerede hadde toleranse før disse 4 dagene stiller jo saken seg annerledes, da kan det hende du kommer til å oppleve abstinenser.
skjønner ikke helt, du har spist 5-9 stk dagen i fire dager men oppe i 94mg?
Enemy of the snut
Sitat av fesk_ Vis innlegg
skjønner ikke helt, du har spist 5-9 stk dagen i fire dager men oppe i 94mg?
Vis hele sitatet...
Slik er det når pillene skriver for en knasker

Sist jeg rørte Rivotril selv var i oktober/november. Kjøpte 50 stk, våknet dagen etterpå og hadde kun 5-6 stk igjen fy som jeg leita gjennom kåken for å finne posen som jeg var brennsikker på at jeg bare hadde gjemt..
Sitat av SosialNinja Vis innlegg
Slik er det når pillene skriver for en knasker

Sist jeg rørte Rivotril selv var i oktober/november. Kjøpte 50 stk, våknet dagen etterpå og hadde kun 5-6 stk igjen fy som jeg leita gjennom kåken for å finne posen som jeg var brennsikker på at jeg bare hadde gjemt..
Vis hele sitatet...
Du mener vel våkna et par dager etterpå
Du kan forvente å være rusa , snøvlete i talen (selvom du ikke merker det selv så vil alle rundt deg merke det og tenke hva faen) , og sove godt i hvertfall 5-6 dager til. Rivotril har fem dagers halveringstid og når du har brukt så mye av det så vil du være påvirka lenge. Ville ikke oppholdt meg i situasjoner du skulle være streit eller snakke med streite folk før om hvertfall 4 dager når den nasale russtemmen kanskje har dabba av.
Sitat av cmy Vis innlegg
Rivotril har fem dagers halveringstid
Vis hele sitatet...
Dette er galt. Rivotril har 30-40 timers halveringstid. Du kan også skalere det fra 20-60 timer, men det er likevel langt ifra fem dager.

https://www.felleskatalogen.no/medis...l-roche-563568
http://legemiddelhandboka.no/Generelle/57385
Må bumpe denne tråden...
Siden rivotril bingen har jeg cold chills , flashes over overkroppen som kommer random

Hva kan dette komme av?
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
Må bumpe denne tråden...
Siden rivotril bingen har jeg cold chills , flashes over overkroppen som kommer random

Hva kan dette komme av?
Vis hele sitatet...
Alt mellom himmel og jord, men med tanke på at du har spist rivo som m&m er det ikke så vanskelig å tenke i den retningen..

Er du bekymret for helsa så drar du til legen. Ingen her kommer til å kunne gi deg noe ordentlig svar på hva som feiler deg.
Klonazepam (virkestoffet i rivotril) er ett av få benzodiazepiner som påvirker serotonin.

Merker selv jeg får "brain zaps" dagen etter jeg har tatt disse. Minner veldig om SSRI (antidep.) abstinenser, som også har sin rot i serotonin.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
Må bumpe denne tråden...
Siden rivotril bingen har jeg cold chills , flashes over overkroppen som kommer random

Hva kan dette komme av?
Vis hele sitatet...
Det kommer av att det er sterke medikamenter, og selv om det ikke er full-blown abstinenser, så er rebound anxiety og symptomene du beskriver klassiske for mild-benso-at.