Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2828
Hei, jeg har litt erfaringer med mdma og hasj/weed og føler meg klar i hodet nok til å ta Lsd. Jeg føler det er først nå jeg er fornøyd med måten jeg tenker på og føler meg moden.

Jeg går mye rundt å tenker på hvordan Lsd er og har lest en del om det og sett videoer om det og elsker å høre om folk sine opplevelser og første gang de tok det. Men det jeg også lurer på er hvordan dagene etter lsd er? Noen mener de får en åpenbaring, noen mener ikke.

Når jeg tar mdma er jeg skikkelig klar i hodet selv om jeg er skikkelig ruset (hvis det gir mening) og lurer på om man er like klar i hodet på lsd (vet det er to helt forskjellige stoff) men om man er skikkelig til stede i hodet og klar. Og hvordan føles det i kroppen og å ta på ting? Mange har sagt at de føler seg som en gud, noen følt det?

Jeg skal ta det med 3 kjempe gode venner og kjæresten til han ene, som jeg kjenner greit (ikke en jeg snakker så mye med alene) og vi skal ha en tripsitter som jeg kjenner godt + vi skal ta det hos en av oss (et sted jeg kjenner godt til) så siste spørsmål er om sjangsen får å få en badtrip da er liten? Takk for svar!
Sist endret av anonymognysgjer; 10. april 2018 kl. 14:57.
En tripsitter blir fort et forstyrrende element i opplevelsen. Med mindre det er en godt erfaren turer, så havner personen fort utenfor det som skjer, og ender opp med å stille dumme spørsmål som forstyrrer flyten mellom de andre. Hvis sitteren ikke har erfaring med psykedelika så bør ikke vedkommende være tripsitter, og hvis personen har god erfaring, så kan han eller hun like godt være med på leken.
Sist endret av mentalmelt; 10. april 2018 kl. 15:09.
Har ingen som er erfaren med psykedellika som kan tripsitte men personen som skal trippsitte er fult klar over det vi skal og vi har tenkt å gi han en liste over ting han må være obs på. Tror du det hadde gått fint å ta lsd uten en tripsitter?
Sist endret av anonymognysgjer; 10. april 2018 kl. 15:14.
Set, setting og dose har veldig mye å si. I tillegg til din egen biologi, hvilken bakgrunn du har, hvordan kroppen din prosesserer stoffet. Jeg har tatt LSD en 5-6 ganger, og selv om alle trippene formmessig har vært ganske like (i forhold til hva slags type opplevelser man faktisk har), så har inneholdet vært vidt forskjellig fra gang til gang. Venner jeg har tatt LSD med har opplevd helt andre former for opplevelser enn det jeg har gjort. For meg har trippene alltid inneholdt ulike faser, hvor det varierer hvor "klar" man er i hodet. Særlig tidlig i trippen (hvor jeg antar at stoffet er mest virksomt) har jeg opplevd å være omtrent i en annen verden, altså ute av stand til å forholde meg til ting og mennesker rundt meg, kanskje ikke delirisk, men såpass langt borte i tankeverdenen og i hallusinasjoner at jeg ikke har hatt noen interesse av eller evne til å snakke med folk rundt meg. Det roer seg som regel underveis. For min del er det som regel ekstremt kaotisk og merkelig i starten, så blir man klarere utover trippen og jeg har ofte kommet til et sted i trippen hvor jeg føler at jeg klarer å vurdere tidligere livsanskuelser, ting man tar for gitt, fordommer (den type ting) fra et helt annet perspektiv - og det er her man, slik jeg forstår det, kan oppleve å få nye innsikter som man kan ta med seg videre i livet. Fint å skrive ned ting her eller prate med folk om det.

Det er mye som kan skrives. LSD er forunderlige saker. Du får ta det pent og være snille med de rundt deg. Høres i utgangspunktet ut som om du er i god form, men pass på at det du får i deg er ordentlige saker.

Her er fra min første tripp:
https://freak.no/forum/showthread.php?t=49853

Dette er kanskje den mest spennende trippen jeg har hatt:
https://freak.no/forum/showthread.php?t=104064
Sist endret av Kenosis; 10. april 2018 kl. 15:20.
Jeg tok alene første gang, men hadde gitt beskjed på forhånd til en person jeg stolte på slik at jeg hadde noen jeg kunne ta kontakt med eller som kunne komme å hjelpe dersom noe skulle gå fryktelig galt.
Dette fungerte supert for meg, det viktigste er at alle involverte føler seg trygge.

Legger forøvrig også med min første gang, siden du spør etter det.
https://freak.no/forum/showthread.php?t=288353
Sist endret av Stekesmør; 10. april 2018 kl. 15:20.
Sitat av anonymognysgjer Vis innlegg
Har ingen som er erfaren med psykedellika som kan tripsitte men personen som skal trippsitte er fult klar over det vi skal og vi har tenkt å gi han en liste over ting han må være obs på. Tror du det hadde gått fint å ta lsd uten en tripsitter?
Vis hele sitatet...
De aller fleste trenger ikke noen sitter. Dette er et fenomen jeg bare har lest om på nett. Ingen i miljøet jeg kjenner til bruker sitters. Har imidlertid erfaring med å ture rundt nytktre folk, og de beriker sjelden opplevelsen på noen måte. Som regel skaper de bare forstyrrelser fordi man føler man må ta hensyn til dem. Særlig hvis de ikke har noen erfaring med det. De blir nysgjerrige og prøver å forstå hva som skjer, men det er ikke mulig å forklare det eller inkludere dem uten å ødelegge hele greia.

Selv om de er helt passive kan det være forstyrrende bare at de er der. Særlig for nybegynnere. Man blir lett bevisst på at de er utenfor opplevelsen og for opptatt av hvordan de har det.
Sist endret av mentalmelt; 10. april 2018 kl. 16:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Synes tiden etter min første tripp var fantastisk, gikk liksom og piecet sammen minner fra en varm god ferie.

Gjorde meg også mer reflektert, mindre aggressiv, den dag i dag til og med.

Jeg tripper lite nå om dagen, men har likevel "effekt" enda, på en positiv måte.

Under min første tripp hadde jeg med meg gode venner, bra setting og en erfaren trippsitter.

Oppfattet som veldig deilig med en helt nykter person som hadde peiling på klokka og vannglass.

En ting til, mindset er viktig, må være riktig dag
Mitt første tripp var helt utrolig, jeg og noen andre venner (som er litt mer kjent med psykedelika enn meg) tok det sammen og gikk oss en tur opp på en fjelltopp og ned igjen. Var heldigvis da vi kom inn igjen at jeg kjente jeg peaka, og følte meg veldig klar, men samtidig veldig oppi mitt eget hodet. Etter det var over følte jeg aldri no sensasjon av en åpenbaring (rip)

men, andre gang jeg tok det, følte jeg meg for det første litt sikrere på det så jeg slappet mer av. og jeg var mye alene. Da det var over føltes det ut som om jeg hadde funnet en brikke jeg manglet på en måte, vet ikke hvordan jeg skal forklare det. men jeg føler meg mer som meg selv nå enn jeg gjorde før den andre syretrippen haha
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
LSD er noe for seg selv. Har trippet en håndfull ganger, men føler alltid at jeg lærer og opplever noe nytt.

Personlig har jeg aldri hatt noe barnevakt. Alltid alene, isolert fra omverdenen. For meg er det bare forstyrrende med andre folk, spesielt hvis de ikke har tatt stoffet selv.

Hvor stor dose skal du ta? Man skal ha stor respekt for psykedelika generelt. Det er virkelig et stoff med futt i. Samtidig kan det være frustrerende å ta for lite, da man føler at man ønsker mer, og det funker dårlig å redosere på syre. Selv tok jeg 200ug første gang, men da hadde jeg erfaring med fleinsopp fra før, så visste hva jeg gikk til.

Oppturen er alltid litt ubehagelig for meg. Det røsker godt i sjela når man er på tur opp, ikke freak ut hvis det skjer. Det vil gi seg når trippen har satt seg.

Jeg blir alltid helt ape på syre. Den minste oppgave blir utrolig utfordrende, spesielt på større doser. Husker første gangen jeg skulle tisse, fy fan, det var litt av en prosess. Lese meldinger eller på PC’n var så og si umulig. Bokstavene pleier å danse rundt og bytte plass..

I virkelige store doser har jeg opplevd egodød (røyket cannabis på peaken) da er man jo ikke i denne verden lengre. Kan tenkte meg det ikke ser så glamorøst ut fra utsiden.

At man slipper bad trip kan man aldri garantere. Men det går som regel greit. Det kan være en lærerik opplevelse det også.

Ønsker deg lykke til!
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Etter min erfaring er LSD og andre psykedelika best å ta alene. Når jeg tripper så blir andre mennesker bare forstyrrende elementer som jeg har null kontroll over, spesielt viss de er edrue av en eller annen grunn. Jeg trives ganske godt i eget selskap, så det er kanskje grunnen til at jeg slapper best av når jeg tripper uten andre. Alle mine halvnegative turer kommer som et resultat av at andre mennesker har forstyrret meg på en eller annen måte.
Har jo ikke noe erfaring med noe slikt og vil ha nok til å se ting skikkelig og forsatt være på den safe siden. Trenger ikke mer en nødvendig. Noen tips til hvor mye jeg kan ta? veier rundt 60 kg.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av anonymognysgjer Vis innlegg
Har jo ikke noe erfaring med noe slikt og vil ha nok til å se ting skikkelig og forsatt være på den safe siden. Trenger ikke mer en nødvendig. Noen tips til hvor mye jeg kan ta? veier rundt 60 kg.
Vis hele sitatet...
150ug synes jeg er en bra dose for nybegynnere. Det er ikke altfor heftig, men man får samtidig prøvd seg litt og kjent ordentlig på hva det dreier seg om.
Ville droppa tripsitter som flere andre sier. Ta det en plass hvor dere er trygge, og skru av tlf. La dere være i deres egen lille bobble. Har uten unntak irritert meg over edru folk jeg har møtt når jeg har tura. Blir som om den koselige intime bobla dere er i sprekker, og ting blir weird.

Ta en lapp mellom 100-150ug vil jeg tro er en fin start dose. Mener også set og setting nesten er viktigere enn dose. (Seff ikke overdriv). Å ikke ta det hvis det er noe som plager deg psykisk. Da venter du heller et par uker eller noe. Kos dere

Jeg personelig har ikke fått noe personelig forandring som jeg merker selv. Synes bare det er fasinerende og man ser seg selv og ting fra ett annet perspektiv, noe jeg tror alle kunne ha hatt godt av å prøve. På godt og vondt. En dårlig trip sies å være de man lærer mest av, men selv har jeg hatt kun fine triper.
Sist endret av sukkersyke; 10. april 2018 kl. 18:56.
Er det ting man burde huske på å ikke gjøre? Da mener jeg noe enkelt som å se seg selv i speilet. En del som sier det kan være skremmende. Vet det er individuelt men uansett..
Det er sånne ting man bør gjøre. Å se seg i speilet på tur kan være veldig interessant. Liker man det ikke så kan man bare slutte.
Har selv hatt trippsitter èn gang, og jeg ba han pent om å dra et annet sted.
Utrolig forstyrrende. Turer som regel alene.

Å se seg i speilet er jo fantastisk! Kan riktignok stå der rimelig lenge, helt oppslukt og overveldet av egen eksistens.
Å gå en tur i skogen kan anbefales. Men kun der du er rimelig kjent, da det fortsatt er kaldt ute og du kan rote deg bort.
Sist endret av SkammeligNykter; 10. april 2018 kl. 20:07.
Første og siste trip på LSD (2stk dobble Hoffmann millenium), så blei jeg øyenvitne til en knivstikking.

Hadde halliser i 18timer om det blodet som bobla ut av stikksåret når han stakkaren løfta opp gensern, i alle mulige forskjellige farger
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av anonymognysgjer Vis innlegg
Er det ting man burde huske på å ikke gjøre? Da mener jeg noe enkelt som å se seg selv i speilet. En del som sier det kan være skremmende. Vet det er individuelt men uansett..
Vis hele sitatet...
Har aldri tenkt at det er skremmende å se meg selv i speilet. Har alltid bare tenkt at jeg ser annerledes ut. På cannabis derimot husker jeg at jeg ikke kjente meg selv igjen. Fikk en rar følelse av at jeg ikke hørte til i kroppen min. Dette var en av de første gangene jeg røykte. Gikk over etter hvert Det er sikkert veldig individuelt.

Ting jeg prøver å unngå:

- Mobil. Sku av lyden og gjem den bort. Hvis det f.eks. plutselig ringer er det lett å freake ut. Da kan trippen plutselig ta en annen retning.

- Lås døra og pass på at ingen forstyrrer. Det er skikkelig kjipt om noen dukker opp uanmeldt. Fikk fattern på døra under en trip en gang. Fikk så noia at jeg sprang å gjemte meg på badet, låste døra og ventet til han dro.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fikk fattern på døra under en trip en gang. Fikk så noia at jeg sprang å gjemte meg på badet, låste døra og ventet til han dro.
Vis hele sitatet...
Hahaha, syns jeg ser det og trynet hans
Menneskelig dualitet kan gå igjen. Opplevelsen av liv og død, godt og dårlig, gammel og ung osv. En menneskelig illusjon. Mange dansende farger og mønstre. Godt men samtidig litt forjævlig. Første gangen var 400ug. 2 biter med gammagoblin lapper på 200ug hver. Det ble en kraftig opplevelse men det ble også heftig på mange nivåer.

Det er en mystisk opplevelse og man kan ende i forvirring og lure på hva som skjer. Kan være greit å ha ett mål/tanke. Selv om det ikke er ett must.

Jeg opplevde trippen bl.a. som å være i ett maleri og opplevelsen av å ha en kropp...en annen plass..koblet til slik som i matrix. Fikk også se veldig mange layers på den dosen.

Alt var veldig klart og jeg og min venn var på samme steder tripmessig hele turen. Det er fint å dele en slik opplevelse.

Du kan guide opplevelsen endel selv. Skift musikk eller gå til andre rom eller utendørs. Må ikke ha sitter.

Snedig hvordan det tryggeste rusmidlet som finnes også kan være ganske konfronterende (med deg selv og dine konsepter) man kan sitte igjen forvirret etter en sterk opplevelse.

Jeg syns det var merkelig å kjenne denne kroppen en annen plass og opplevelsen av å få vite om/få innblikk i forbudt kunnskap om menneskeheten.

Je angrer ikke på at jeg opplevde det ihvertfall. Hypotetisk
Sist endret av Hjelm1; 10. april 2018 kl. 20:54.
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Å ha med kjæresten til han ene som du ikke kjenner så godt høres ut som en oppskrift på skandaletrip.
Edit 2 : opplevde også å få en stor følelse av klarhet og tilgang til minner også.

https://www.near-death.com/science/h...-and-ndes.html

Prøvde å finne en kort innføring om set og setting til deg. Fant denne istedet, vil anbefale deg å lese gjennom den linken
Sist endret av Hjelm1; 11. april 2018 kl. 14:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg husker min første tripp! Det var en spesiell opplevelse for å si det mildt!

Og her skjønte jeg viktigheten med alle reglene alle prater om

Jeg skulle være med gode venner av meg, som har røyka, tatt piller og det meste men aldri tatt sopp eller syre. Dette har jeg alltid ansett som gode venner av meg, men her var det bare jeg og bestekompisen min som skulle spise, og siden vi var i et kompleks hvor alle kjente alle så fikk vi leiligheten ved siden av som safespot.

Det er jeg glad for, for når en av mine bedre kompiser kommer inn for å høre åssen det går klarte vi ikke kommunisere, på noen som helst måte. Alle ord ble uforståelig for begge to tror jeg, og jeg måtte be de gå for det ble rett og slett for mye, jeg tenkte at siden det er gode venner vil ikke dette bli noe pes, men siden de ikke hadde erfaring så begynte de å spørre og grave om rusen. Og det var generelt vanskelig å kommunisere med de som ikke hadde tatt syre.

Vi fikk etterhvert stua for oss selv da de skulle sove, men her fikk jeg smake på viktigheten av de reglene alle sier er viktige om set og setting!

Jeg hadde testet sopp før dette så visste sånn halvveis hva jeg gikk til, og en lapp på 180UG ble fordelt på meg og kompisen min. Det var også litt ketamin på denne lappen, men vet ikke hvorvidt jeg merket denne, men selve rusen var veldig i hodet og mistenker litt at det var K'en som gjorde LSD'en mer eller mindre ubrukelig, men det skulle ikke være snakk om 1 gram engang
Jeg synes det er greit å ha en person som er klar over at en er ute å tripper når man gjør det, som kan komme innen relativt kort tid dersom det skulle være noe. Hadde en episode da jeg og en kamerat bæd
Ahh, nei den første trippen er noe jeg kommer til å sette uendelig pris på for alltid. Kjæresten og jeg hadde tatt oss turen på familiehytta og var godt pakket med både mat, snop og dop.

Tok lappen ganske så tidlig og de første timene fikk vi ikke så altfor mye ut av, annet enn at noe åpenbart ikke var helt som det skulle. Min kjære fikk et ganske så knyttet forhold til spybøtta si og nærmest nektet å gi slipp på den, og tok den med seg alle steder vi gikk de første 2-3 timene. Jeg kan gå langt inn i detaljer her, men skal forsøke så godt jeg kan å ikke.

Uansett la oss hoppe over til neste del av turen, da vi bestemmer oss for å ta en tur opp i skauen. Vi føler oss ikke spesielt rusa eller rare eller noe i den duren, men det var altså noe så magisk med den skogen, selv om det ikke lot seg vise. Den bare levde så fredelig på sitt vakre vis. På vei ned igjen gikk vi forbi et "tre" (om du i det hele tatt kan kalle det det) av typen gribber sitter i, slik som i Jungelboka. Hun fikk altså en så himla stor beef med dette treet, og ikke faen om dette råttene dritt greiene her skulle få lov til å stå. Det gikk vel kanskje en liten time eller så til å rive, dra, sparke og kaste seg på dette udugelige bortkasta "treet". Det ble ikke felt, enda vi ga alt. Etterhvert fikk vi løsna på rota, og plutselig kom en stein opp (treet stod midt på et arealet på rundt 20 kvadrat med bare stein). Dette var det min kjære som fikk til, og hun sprinta så inni helvetes fort bort og fortalte at hun hadde sett noe som så ut som omtrent en million maur. Så ingen sjæl, ikke hadde jeg tenkt til det heller, så vi la på vei hjem i en over gjennomsnitlig fart, for å komme oss bort fra det fæle treet og de fæle maurene.

Vi satt å nøyt sommersola, det spilles fantastisk musikk i bakgrunnen, og jeg ser opp på skyene. De blir så til en liten gutt og jente, på ca 8 år. Som danser rolig for meg, mens de ser ut som verdens fredeligste mennesker. Det trilla en liten tåre ned på høyre kinn, og alt jeg kan føle da er en ubeskrivelig fin og herlig indre ro. Griner av skyene nesten hver tur, om det er pga denne første hendelsen, eller bare fordi himmelen er så ubeskrivelig nydelig, vet jeg ikke.

På et punkt så sitter vi ovenfor hverandre med 6 meter i mellom oss, og to dørkarmer. Det tok meg mange mange måneder å finne ut av hva jeg faktisk opplevde. Men det jeg så, var megselv. Jeg sa hele tiden "det er som at jeg kan se megselv", det var veldig merkelig, og jeg skjønte ikke så mye av det, bare fordi det rett og slett var helt out of this world. Men satt sånn i godt 30 minutter.

Noen timer senere så sitter jeg på dassen, og kjæresten står ovenfor meg og vi står bare å snakker. Inntil alt hun kan se er øynene mine, overalt (det er umalt panel, så det er ubeskrivelig mange *glemmer alltid det ordet, men de røttene/prikkene, kall det hva du vil*), hun ser øyene mine i hver og en av de, i tillegg er hele håret mitt små øyne også, og alle er mine øyne.

Noen minutter senere bytter vi posisjon, og plutselig ser jeg at fra øynene og opptil 35 hm over hodet til kjæresten min, blir formet til en trekant, med øynene hennes inni, som er alle kanter, fram og tilbake, inn og ut. Slik som det fort blir på syre.

Seinere satt vi å nøyt en bønne, vi hadde røyka ganske kontinuerlig de siste timene nå, og var kanskje ute i time 10 av turen. Hadde nemlig funnet at hvis vi røyka, så slapp vi å leite etter noe, da kom det bare. Vi satt og så på bilene kjøre på andre sia av vannet, samt alle lysene fra husene. Billysene bytta farger hele tia, og det var så nydelig å se de bare gli bortover. Vi satt bare å venta på at neste bil skulle komme rundt svingen når det ikke var noen å se på, det var et helt fantastisk show som jeg bare kunne sittet og sett på for alltid.

Jeg kan skrive nesten stygt mye om den første turen, og dette var bare deler av den. Den varte i rundt 16 timer før det ga seg litt. Men enda hadde jeg smålig visuals på morra pissen hvor det ble så mye grønt og fint at alt jeg kunne se var grønt og grønt ut i evigheten. Sorry hvis den ble litt lang, eller det ble noe skriveleif. Skrevet fra telefon og litt i farta, var fortsatt vanskelig å ikke fortsette å lage en hel rapport, hehe. Tripp safe, og viktigst av alt, ta vare på den fantastiske interne absurde humoren som fort kommer inn i bildet under en tur. Er intet like