Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 4540
Cheez Doodles
Osteper's Avatar
Hei!

Skal flytte hjem igjen etter endt studie, og må derfor si opp strømmen jeg har i leiligheten.

Jeg finner ingen skjema hos strømleverandør om oppsigelse, kun hos nettleieleverandør. Lurer derfor på om det holder å kun si opp nettleia?

Takk på forhånd for svar!
Min strømleverandør (Hafslund) har et kjekt skjema og dette å si dersom du skal flytte:

Husk å lese av måleren når du flytter, da slipper du å betale nettleie et sted du ikke bor lenger.
Vis hele sitatet...
Du må si opp nettleien der du flytter fra, og bestille nettleie der du flytter inn. Bestill nettleie via vårt internettskjema eller last ned pdf under. Husk at du må sørge for å bestille strøm i tillegg.
Vis hele sitatet...
Bestilling og oppsigelse av nettleie



Hvordan bestiller jeg strøm?
Du kan bestille strøm fra en hvilken som helst strømleverandør som leverer i det området der du bor. Her finner du oppdatert liste over strømleverandører du kan velge blant.
Vis hele sitatet...
Så ut ifra Hafslund sin side så er det oppsigelse av nettleie som gjelder...
Hvilken leverandør har du? Har du en leverandør for nettleie og en annen leverandør for strøm?
Cheez Doodles
Osteper's Avatar
Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Min strømleverandør (Hafslund) har et kjekt skjema og dette å si dersom du skal flytte:





Bestilling og oppsigelse av nettleie





Så ut ifra Hafslund sin side så er det oppsigelse av nettleie som gjelder...
Hvilken leverandør har du? Har du en leverandør for nettleie og en annen leverandør for strøm?
Vis hele sitatet...
Takk for svar!

Jeg har Ustekveikja som strømleverandør, og Glitre Energi for nettleie. Ser Glitre Energi har et skjema som jeg skal fylle ut for oppsigelse.

Kan vel kanskje ringe inn til Glitre i morgen for å få et konkret svar.


Har løpende binding hos begge to, slik at jeg kan si opp når som helst i følge kontrakten. Vil det si at jeg må si opp samme dag som jeg flytter ut?
Kontakt både Glitre Energi og Ustekveikja og si at du ikke trenger strøm fra <dato>.
Kan hende ny leietager vil ta over avtalen tho.
Dersom ny leietager ikke fikser strømleverandør og bare har nettleie blir det dyrt siden man da bruker leveringsplikten som egentlig skal være midlertidig...

"Dersom du ikke har en strømleverandør, vil nettselskapet levere strøm ifølge den såkalte leveringsplikten. Denne strømmen vil etter de første seks ukene være dyrere enn strøm fra en strømleverandør."

Kilde: Hafslund

Strøm avleses og det gis melding til strømleverandør. Selger avslutter sitt abonnement, og kjøper tegner nytt strømabonnement. Selger og kjøper avtaler hvem som skal varsle strømleverandør.
Vis hele sitatet...
Kilde: eiendomsadvokater.no

Nå kan jo du varsle strømleverandør og nettleverandør siden du er så godt i gang.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Du trenger bare å si opp til nettselskapet, når du melder fra til dem så vil de si opp strømavtalen din for deg.