Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 11319
Er flyttet til et sted hvor det kun er mulig med mobilt bredbånd... Har bestilt mobilt bredbånd med 100GB i måneden fra ICE men lurer veldig på hvor mye datatrafikk online-spill krever? Hvor mye datatrafikk bruker f.eks. CS:GO, BF4 eller ARK på 1 time gaming? Hvis det er snakk om GB så kommer kvota på 100GB å bli brukt opp rimelig kjapt..
Enkelt og finne ut det da. Skru på hotspot'n til telefonen, spill en runde og se hvor mye du har brukt.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Null stress. Det er youtube og nedlastninger som er den største fella.
100gb måneden holder leenge om du bare skal game.
Sist endret av Bombasa; 12. mars 2016 kl. 00:11.
Jeg har 4G 100GB hjemme fra Netcom. Fungerer supert til spilling. Opplever rundt 30-50ms til spillservere i Europa. Hvis jeg er litt varsom når det gjelder streaming så holder 100GB i massevis.
Som andre nevner er ikke datamengden noe problem - spill lager meget lite data. Men det med ping kan varierer veldig ettersom dekning og bruk. Er du heldig kan det fungere bra, men det kan også hende at du får en del ping. Alt ettersom hvor du bor, og hvor mange som bruker nettet samtidig der. Ville ikke satset på mobilt bredbånd til spilling (eller noe annet hjemme) om du har mulighet til å få via DSL eller fiber.
Sist endret av Stesolidhode; 12. mars 2016 kl. 09:40.
Sitat av Stesolidhode Vis innlegg
Som andre nevner er ikke datamengden noe problem - spill lager meget lite data. Men det med ping kan varierer veldig ettersom dekning og bruk. Er du heldig kan det fungere bra, men det kan også hende at du får en del ping. Alt ettersom hvor du bor, og hvor mange som bruker nettet samtidig der. Ville ikke satset på mobilt bredbånd til spilling (eller noe annet hjemme) om du har mulighet til å få via DSL eller fiber.
Vis hele sitatet...
Tja.
Jeg har valget mellom en 5/0,2 DSL linje og 30/10 over 4G. Jeg får bedre ping over DSL, men det er så ustabilt fordi jeg bor langt unna sentralen - derfor jeg bare får 5/0,2. Vil annta OP har noe av det samme problemet siden man ser på muligheten til å bruke mobilnett.
Opplevelsen jeg får er mye bedre over det mobile nettverket, fordi det rett og slett er mer stabilt, selv om det ikke kablet. Jeg betaler 199 for DSL linja og 599 for mobilnettet, men prisen er verdt det fordi 4g er mer stabilt enn DSL over 2km.
Jeg har Netcom 4G som gaming net og dsl til nedlastning og streamning. Fungerer veldig bra. Så meg lei på Telenor som begynte å strupe linjene. Gikk fra 400kB/s ned til 100-150 da det flere begynner å benytte seg av streamning tjenester i området. Telenors dynamiske linjer reduserer hastigheten for å kompensere for flere brukere. Nå har sentralen fått seg en oppgradering og jeg er oppe i 700kB/s, men bruker fortsatt 4G til gaming og er meget fornøyd med dette.