Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 6252
Jeg lurer på om det er noen god idè? Jeg snakker ikke store mengder for å få rus, men for å få roet ned abstinensene? Typen jeg kan kan få tak i er Roche 10mg og jeg har bare tatt 1 om dagen (etter alle gjøremål er gjort.), 3 dager på rad.. Jeg har hold meg i 10 dager nå, å det går fint, men jeg blir så sykt rastløs! Jeg misliker en valiumsrus (blir jo helt amøbe), så å ''skeie ut'' er ikke noe jeg bekymrer meg over.

Er det en god idè i det lange løp(3-4 uker), eller vil jeg bare skape et nytt problem? Blir det for destruktivt for hjernen? Jeg går på skole, så det er viktig for meg å være våken i pappen på dagtid.

Takker for hjelp!
Det å starte med en ting, for å slutte med en annen ting er vel sjeldent noen god idè. Mitt tips til deg er å finne noe som opptar fritiden din. Slik at du slipper å tenke på dette noe mere.
Sorry, men valium for å slutte med hasj? Dummeste jeg har hørt. Det er bare en unnskyldning for å stappe i deg noe.

Hva ville du hatt i deg på benzo-abstinenser, da? Heroin?
True that! Har begynt å trene regelmessig og spiser til faste tider og har minimalt med fritid i tilleg til lekser. Selvkontroll har aldri vært et problem Takk for godt råd, du har selvfølgelig rett, men det går så utover humøret!

Har du noe erfaring? Vet du om valium henger igjen i lengre perioder etter stopp, selvom det er i minimale mengder?

Sitat av Apedop Vis innlegg
Sorry, men valium for å slutte med hasj? Dummeste jeg har hørt. Det er bare en unnskyldning for å stappe i deg noe.

Hva ville du hatt i deg på benzo-abstinenser, da? Heroin?
Vis hele sitatet...
Jeg ser den! Men du svarte ikke på noen av mine spørsmål.
Jeg har ingen erfaring overhodet. Men av ren logikk, så vil jeg tro at du trenger en hobby som opptar store deler av fritiden din. Det å begynne med valium for å slutte med hasj, virker på meg som en form for selvskading.
Det er jo avhengig av hvor mye du har røykt og hvor ille hasj-abstinensene er, men jeg synes ikke det å bruke en Valium daglig i ei uke eller to høres ut som en forferdelig ide... Du blir ikke avhengig av dem så fort!
Sist endret av thallium; 29. august 2011 kl. 20:42. Grunn: leif
Sitat av sk1ppy Vis innlegg
Jeg har ingen erfaring overhodet. Men av ren logikk, så vil jeg tro at du trenger en hobby som opptar store deler av fritiden din. Det å begynne med valium for å slutte med hasj, virker på meg som en form for selvskading.
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg liker rus, men jeg er mye mer glad i å være edru. Har røyka hver dag i litt over et år, og overgangen er ikke så ille som alle rundt meg skulle ha det til. Men er det virkelig så skadelig å spise en valium om dagen?
Sitat av Cpt.Obvious Vis innlegg
Men er det virkelig så skadelig å spise en valium om dagen?
Vis hele sitatet...
I 1-2 uker? Nei, ikke farlig i det hele tatt. Over lang tid er det derimot problematisk, rett og slett fordi de har en halveringstid på godt over et døgn.
Sitat av Cpt.Obvious Vis innlegg
Hehe, jeg liker rus, men jeg er mye mer glad i å være edru. Har røyka hver dag i litt over et år, og overgangen er ikke så ille som alle rundt meg skulle ha det til. Men er det virkelig så skadelig å spise en valium om dagen?
Vis hele sitatet...
Problemet ligger vel ikke ikke i at det er skadelig for deg. Nå skal ikke jeg være moralens vokter, men det å benytte seg valium som ett supplement for hasj når du forsøker å slutte.
Sitat av thallium Vis innlegg
I 1-2 uker? Nei, ikke farlig i det hele tatt. Over lang tid er det derimot problematisk, rett og slett fordi de har en halveringstid på godt over et døgn.
Vis hele sitatet...
Ok. Det blir nok ikke hver dag en gang, jeg snakker veldig løst her. Som sagt så trener jeg mye, så er ofte jeg ikke trenger noe for å roe ned, men jeg fryktet bare det ville skape et større problem.

Jeg har tatt en titt på en guide for dem som vil slutte å røyke hasj, og den sier at de værste psykiske symtomene skal komme etter ca. 3 uker. (varierer fra pers til pers) I den perioden vil jeg ha noen valium liggende, for min egen del.

Guiden jeg leste var fra Rådgivningsbyrån i narkotikafrågor Lund, Sverige (september 1998).
Og kanskje nevne at pille abstinenser er 100 ganger værre en hasj "abstinenser"
Det er her snakk om rent medisinsk bruk for å døyve abstinenssymptomer (som kan være fryktelig irriterende, spesielt når de går utover søvnen), så jeg klarer ærlig talt ikke se noe stort problem i det?

Det er vel heller ikke så lett å holde på med en hobby kl. 3 på natta når du egentlig burde sovet?
Sitat av sk1ppy Vis innlegg
Problemet ligger vel ikke ikke i at det er skadelig for deg. Nå skal ikke jeg være moralens vokter, men det å benytte seg valium som ett supplement for hasj når du forsøker å slutte.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig, jeg ser denne! Det er jo faktisk kjemisk narkotika vi snakker om her. Vi ruser oss for å kose oss, grensa går på bruk og misbruk.

Sitat av skukketrure Vis innlegg
Og kanskje nevne at pille abstinenser er 100 ganger værre en hasj "abstinenser"
Vis hele sitatet...
Vet du noe om hvor store mengder, hvor lenge og hvor lite som skal til før pille- abstinensene kommer? Det er det jeg vil unngå her.
Sitat av Cpt.Obvious Vis innlegg



Vet du noe om hvor store mengder, hvor lenge og hvor lite som skal til før pille- abstinensene kommer? Det er det jeg vil unngå her.
Vis hele sitatet...

2-3 uker så begynner det vel komme sigende
Sitat av skukketrure Vis innlegg
2-3 uker så begynner det vel komme sigende
Vis hele sitatet...
Og det er hvis jeg tar 1x10mg om dagen?
Sitat av Cpt.Obvious Vis innlegg
Og det er hvis jeg tar 1x10mg om dagen?
Vis hele sitatet...
Jeg tror du må gå betydelig lengre eller bruke høyere doser enn 10mg/daglig for å få abstinenssymptomer av betydning, spesielt med tanke på den svært lange halveringstiden... Har knasket store mengder benzo nesten daglig i 2 måneder (Thailand) og kjente ikke et eneste abstinenssymptom da jeg kom hjem.

ETA: ...men det betyr selvfølgelig ikke at alle reagerer likt!
Sitat av thallium Vis innlegg
Jeg tror du må gå betydelig lengre eller bruke høyere doser enn 10mg/daglig for å få abstinenssymptomer av betydning, spesielt med tanke på den svært lange halveringstiden
Vis hele sitatet...
Skal prøve 1x10mg i en uke og ta en uke uten for å se forskjellen! Takker for svar peeps! Hvis noen andre, av erfaring eller med en større kunnskap om dette, vet noe så setter jeg pris på svar Tilbake til leksene!
Hvis du ikke greier å slutte med hasj, greier du neppe å slutte med valium.

Det med avhengighet er egentlig flytende, tar du pilla fordi du må eller fordi du har lyst.
Å slutte medd hasj er det enkleste du kan slutte med, alt annet er verre. Hasj er nesten bare psykisk, du får de første dagene en økning i adrenalinproduksjonen som kan gjøre deg agressiv, du er ikke lenger beroliget så du kan bli litt rastløs og få noe treg innsovning, du er også vant til å bli sulten ved krappe blodsukkerfall så du kan få dårlig apetitt.
Det er de fysiske symtomene du kan vente deg, det meste av det er i balanse på noen dager maks to-tre uker.

De psykiske symtomene er mest opp til deg selv. Du har selvsagt lyst til å røyke, det er derfor du har gjort det. Til og begynne med er den lysten altoverskyggende, etterhvert distraherer du den lett vekk ved å finne på noe som får deg på andre tanker alt fra sport til sosialt samvær eller en god bok det må du finne ut selv.

Det verste med å slutte er tap av kompiser, du klarer ikke å sitte sammen med kompisene som røyker og være nykter selv.


Mitt råd er: trapp ned hasjen, unn deg en kl. 2100 bønne. Den tar de verste konsekvensene som søvnløshet og adrenalin. Den roer deg også litt dagen etter. Det psykiske vil den også ta, du kan glede deg til kvelden når du kan røyke i stedet for å stresse deg selv med at du ikke får røyka. Etter noen uker blir det mye lettere å slutte, du vil være mye mindre avhengig + at du har overtatt kontrollen. Irriter deg over manglende selvkontroll, det er veldig motiverende tanker, at du ikke finner deg i å være avhengig.

Lykke til.
Har desverre mange års erfaring med begge nevnte substanser.
Mener at det du er i ferd med her , er å skyte spurv med kanon.
Og det er faktisk du som er spurven.
En veldig dårlig unskyldning for å dytte i seg Diazepam.
Mener dere seriøst at han blir avhengig av å spise en 10mg Valium daglig i tre-fire uker? Helt greit at det er fort gjort å bli avhengig, men de dosene vi snakker om er jo til og med mindre enn hva legene vanligvis skriver ut...
Hvordan forskjellige personer reagerer på ett og samme stoff kan være helt ulikt.
Avhengighet er fysisk og psykisk flettet sammen.

Noe kan funke supert for deg, men være drepen for andre.
Ja mange sliter med avhengighet ettet lovlig foreskriving av medikamenter.
Og det hjelper lite at du har fått det av legen din.

Det er det skrittet ts faktisk er i ferd med å ta her, og bortforklaringene jeg leser
mellom linjene jeg mener er destruktive.

Men Jeg ønsker selvfølgelig ts all mulig lykke til, uansett hva han velger å gjøre.
Jeg er definitivt ikke den rette til å dømme noen.
thallium: Skal ikke kimse over hvor fort benzoabstinenser kan utvikle seg, trenger ikke å ta mer enn et par uker på ganske minimale doser, alt etter toleranse.

Jeg synes det er latterlig at dere ikke skjønner at TS faktisk kun er ute etter å kveile de værste kantene ved et par anledninger. Det er forskjell på folk, og ikke alle som bruker rusmidler har en gatenarkis-holdning til alt og hekter seg som en fiskekrok på alt de trykker i seg...

Så tre valium er greit, etter min mening, et par glass rødvin kan også anbefales forresten, for det hjelper en del. Kan også anbefale valerinarot for å roe ned nervene, fungerer noenlunde likt benzoer rent biokjemisk, men er mye mildere og ikke vanedannende. Bare ikke knask valium i 3-4 uker slik som thallium snakker om, for det er ikke noe behagelig å slutte etterpå om du er en av oss som blir fort hektet... Diazepam kan forresten legge igjen aktive metabolitter i opptil 350 timer i høye doser og ved kronisk bruk, så det påvirker deg så smått ganske lenge etter du har spist det, selv kan jeg kjenne tilstedeværelsen av 10mg diazepam i noe ala tre dager.
Vi er enige, men må likevel korrigere deg: Jeg snakker ikke om at TS skal "knaske Valium i 3-4 uker", men jeg tror heller ikke han ville klart å utvikle avhengighet ved å spise maks en pille daglig i 3-4 uker får å ta brodden av eventuelle hasj-abstinenser.

(Å gå amok på thailandske apotek er heller ikke å anbefale da det åpenbart veldig fort kan gå galt, men moro er det...)
Nå har jeg ikke lest alle innleggene. Men og starte med et avhengighetskapende rusmiddel for og hjelpe deg til og slutte med et ikke-avhengighetskapende rusmiddel strider ihvertfall mot min logikk.
Tror nok det skal gå bra og ta valium noen dager i uken i 3-4 uker, uten at du vil få benzo abstinsene. Men IKKE hver dag.
Det er vel først når man begynner å øke dosen på benzodiazepiner, fordi man har fått toleranse, og brått slutter, man får benzo abstinser(?).
Sist endret av KevinNice; 30. august 2011 kl. 00:02.
Mange som må lese hva jeg har skrevet på nytt før de svarer. Jeg spør ikke om det er bra og erstatte hasj med valium, selvom trådnavn kanskje er litt misledende. Jeg vil ha fram hva jeg kan gjøre for å roe ned symtomene man får av å slutte å røyke hasj!

Sitat av Megane Vis innlegg
Hvordan forskjellige personer reagerer på ett og samme stoff kan være helt ulikt.
Avhengighet er fysisk og psykisk flettet sammen.

Noe kan funke supert for deg, men være drepen for andre.
Ja mange sliter med avhengighet ettet lovlig foreskriving av medikamenter.
Og det hjelper lite at du har fått det av legen din.

Det er det skrittet ts faktisk er i ferd med å ta her, og bortforklaringene jeg leser mellom linjene jeg mener er destruktive.

Men Jeg ønsker selvfølgelig ts all mulig lykke til, uansett hva han velger å gjøre. Jeg er definitivt ikke den rette til å dømme noen.
Vis hele sitatet...
Jeg får ikke dette av legen. Bortforklaring?

Sitat av Rottegift Vis innlegg
Jeg synes det er latterlig at dere ikke skjønner at TS faktisk kun er ute etter å kveile de værste kantene ved et par anledninger. Det er forskjell på folk, og ikke alle som bruker rusmidler har en gatenarkis-holdning til alt og hekter seg som en fiskekrok på alt de trykker i seg...

Så tre valium er greit, etter min mening, et par glass rødvin kan også anbefales forresten, for det hjelper en del. Kan også anbefale valerinarot for å roe ned nervene, fungerer noenlunde likt benzoer rent biokjemisk, men er mye mildere og ikke vanedannende. Bare ikke knask valium i 3-4 uker slik som thallium snakker om, for det er ikke noe behagelig å slutte etterpå om du er en av oss som blir fort hektet... Diazepam kan forresten legge igjen aktive metabolitter i opptil 350 timer i høye doser og ved kronisk bruk, så det påvirker deg så smått ganske lenge etter du har spist det, selv kan jeg kjenne tilstedeværelsen av 10mg diazepam i noe ala tre dager.
Vis hele sitatet...
Litt off-topic, men dette må nevnes; Mange her som hopper rett i pappa rollen å fraråder dette på det sterkeste, men dere har misforstått!

''ikke alle som bruker rusmidler har en gatenarkis-holdning til alt og hekter seg som en fiskekrok på alt de trykker i seg...'' - Rottegift, der fikk du faen meg sagt det. Grensa på bruk og misbruk.

Takker alle for svar
Ikke doser deg selv med valium for å slutte med hasj. Det er bare bortkastet. Det er en psykisk del du må gjennom når du slutter med hasj , og den anser jeg som nødvendig å gjennomføre uten ved hjelp av andre stoffer for at du skal kunne være nyktern en stund framover. Prøv å vær mental sterk så går dette fint!
Hvorfor er du så i forsvar ts, har noen pirket på et ømt punkt.

Hvis du har sånn styring på allt, og i hvertfall ikke er en sånn "gatenarkis"
(Forøvrig et respektløst ord å bruke om andre)

Hvorfor sliter du da med hasj abstinenser?

Bare folk her som ønsker å hjelpe, men vi er alle farget av våre egne erfaringer.
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Hvis du ikke greier å slutte med hasj, greier du neppe å slutte med valium.

Det med avhengighet er egentlig flytende, tar du pilla fordi du må eller fordi du har lyst.
Å slutte medd hasj er det enkleste du kan slutte med, alt annet er verre. Hasj er nesten bare psykisk, du får de første dagene en økning i adrenalinproduksjonen som kan gjøre deg agressiv, du er ikke lenger beroliget så du kan bli litt rastløs og få noe treg innsovning, du er også vant til å bli sulten ved krappe blodsukkerfall så du kan få dårlig apetitt.
Det er de fysiske symtomene du kan vente deg, det meste av det er i balanse på noen dager maks to-tre uker.

De psykiske symtomene er mest opp til deg selv. Du har selvsagt lyst til å røyke, det er derfor du har gjort det. Til og begynne med er den lysten altoverskyggende, etterhvert distraherer du den lett vekk ved å finne på noe som får deg på andre tanker alt fra sport til sosialt samvær eller en god bok det må du finne ut selv.

Det verste med å slutte er tap av kompiser, du klarer ikke å sitte sammen med kompisene som røyker og være nykter selv.


Mitt råd er: trapp ned hasjen, unn deg en kl. 2100 bønne. Den tar de verste konsekvensene som søvnløshet og adrenalin. Den roer deg også litt dagen etter. Det psykiske vil den også ta, du kan glede deg til kvelden når du kan røyke i stedet for å stresse deg selv med at du ikke får røyka. Etter noen uker blir det mye lettere å slutte, du vil være mye mindre avhengig + at du har overtatt kontrollen. Irriter deg over manglende selvkontroll, det er veldig motiverende tanker, at du ikke finner deg i å være avhengig.

Lykke til.
Vis hele sitatet...
Hehe. Skulle ønske jeg tenkte sånn før i tiden. Jeg har alltid vært helt sinnsyk når det kommer til det å slutte med rusmidler. Jeg skal helst slutte på dagen og med en gang å ikke ta noe som helst. Aldri vært snakk om å trappe ned her i gården så jeg ser på meg selv som helt ekstrem når det kommer til å slutte med ting. Enten har jeg kjørt på helt sinnsykt eller så har jeg vært nødt til å slutte så godt som over natta.

Det med tap av kompiser kjenner jeg igjen kjempegodt. Du må bare bite det i deg å akseptere at du har tapt dine gamle venner, til slutt er det mulig du finner ut at de ikke var så mye verdt likevel når du skjønner hvor falske flesteparten i miljøet har en tendens til å være! Dette skjønner du etterhvert! I rusmiljøer har folk en ekstrem tendens til å se ned på seg selv å undertrykke alle i nærheten. Kun løgn og fanteri. Finn deg noen ekte venner som du kan stole på!
Du er ute etter å roe ned de psykiske abstinensene, og vil løse dette med å ta et annet stoff som påvirker psyken, slik at du fortsetter å være psykisk avhengig av et stoff for å slappe av/sove. Jeg ser ikke helt logikken her.

Prøv å ikke tenk så mye over det. Det blir litt som å slutte med noe som har vært tradisjon i et år. Erstatt tiden du har brukt på røyking med noe annet, er nok mitt beste råd. Tren før du skal sove, så sover du nok godt!
Sist endret av bamsegutt; 30. august 2011 kl. 16:08.
Jeg tok 2-4 valium daglig i to-tre uker siste året på videregående (rundt eksamenstider). Når pillene var ferdig, hadde jeg lette abstinenssymptomer, men ikke noe vedvarende. Gikk ganske kjapt over. Er vel mest deg selv og din egen viljestyrke - noe det forøvrig virker som du har mye av mtp. lekser og trener mye - det kommer an på.
Ikke for og være noen moralpreker,men ville gitt beng i valiumen..
heller gjort som mange andre her sier, Finne hobbyer, trening,venner som ikke røyker i en liten periode ?, osv osv osv..
evt Rulle en jay av bare sigg(selv om det er heslig) og røyke den..bare for og få feelingen..
Tro det eller ei,men hadde faktisk en kompis i "gamle" dager som gikk til legen sin, fortalte at han hadde røyka så og så mye for så og så lenge..Og sa at han ønsket og slutte med hasj for godt, eneste nevneverdig problemet han hadde var at han ikke fikk sove.. Han fikk sovepiller, ikke av sterkeste sort thou..men fikk det ihvertfall.. Om hele historien er hundre prosen sann er det bare vedkommende som vet.. men det går jo ann og prøve evt? hvis du sliter veldig med og sove..ingen ting og tape..
Sitat av vato Vis innlegg
Ikke for og være noen moralpreker,men ville gitt beng i valiumen..
heller gjort som mange andre her sier, Finne hobbyer, trening,venner som ikke røyker i en liten periode ?, osv osv osv..
evt Rulle en jay av bare sigg(selv om det er heslig) og røyke den..bare for og få feelingen..
Tro det eller ei,men hadde faktisk en kompis i "gamle" dager som gikk til legen sin, fortalte at han hadde røyka så og så mye for så og så lenge..Og sa at han ønsket og slutte med hasj for godt, eneste nevneverdig problemet han hadde var at han ikke fikk sove.. Han fikk sovepiller, ikke av sterkeste sort thou..men fikk det ihvertfall.. Om hele historien er hundre prosen sann er det bare vedkommende som vet.. men det går jo ann og prøve evt? hvis du sliter veldig med og sove..ingen ting og tape..
Vis hele sitatet...
Dette funket for meg, fikk vallergan, men avslutta med de pga. noe helvetes hangover!

Men det virker faktisk ikke som jeg har noe form for søvnproblemer, jeg røyker hasj, men har trappet ned noe veldig da jeg røykte så og si hver dag i 2 år, jeg vet ikke helt hvordan jeg slapp unna søvnproblemene nå, men tror det var fordi jeg innstilte meg på at jeg ikke trengte hasj for og sove og tenkte at det bare lå i hjernen min og det ser ut som det hjalp ivertfall for meg, kan også sies at jeg hadde snudd døgnet på hodet i disse 2 årene og det var rett før skolestart jeg klarte og skjerpe meg, så nå har jeg en vanlig døgnrytme og føler ikke noe form for hasjsug
valium vikke fjerne lysten på hasj etter min mening. Den sitter liksom bare i hodet. Må bare ignorere lysten på hasj mest mulig og get on with life, du burde ikke trenge valium er hva jeg prøver å si.
Hvorfor handler alt om daglige doser? Hvorfor kan du ikke bare kose deg et par ganger i måneden og fungere normalt som andre mennesker.
usertitle import
bleh's Avatar
Jada - abstinenser og avhengighet av [putt inn passende stoff her] er individuelt; det er jeg enig i.

Det skal dog sies at det å slutte med hasj ikke er verdens største bragd. Jeg har selv røykt kontinuerlig i rundt 8 år, men har nå sluttet (cold turkey, hvis det kan kalles det).. Det er jo ikke noe stress. Litt abstinenser må en regne med, da i form av f.eks svettebyger, dårlig søvn, føle seg "syk" / deppa...men det tar en 2-4 uker, så er det over. Det er ikke verdens undergang. Hvis man sliter med søvnen i denne perioden får man finne seg en aktivitet/teknikk som gjør at man får sove om kvelden (søvn er utrolig viktig for at man ikke skal utvikle depresjon/whatever).

Det sagt er det jo ditt valg å slutte med hasj - og da får du jo tåle at det ikke er all that fun.

Seriøst, grow some balls. (oh its good to be baaaack, nFF)
At du popper i deg blå framfor og røyke bønne gjør bare valiumen til et substitut.
Det du burde gjøre er å virkelig bestemme deg for og kutte ut med alt sånt ellers så blir du jo aldri ferdig med å døtte i deg dritten.
Reis deg opp å st opp i mot deg selv som en mann om du virkelig vil slutte.
Tren, finn på noe.. å sitte der du vanligvis sitter å røyker hjelper ikke. For guds skyld ta tak i deg selv! Svett i håndflata å lyst til å ta seg et trekk er ikke å regne som abstinenser. Stå opp tidlig, gjør noe. Bli trøtt! Har selv vært sprøytenarkoman og blir helt kvalm av folk som sitter å sikler på bongen mens de syns synd på seg selv.
Sitat av Cpt.Obvious Vis innlegg
Selvkontroll har aldri vært et problem
Vis hele sitatet...
Jo det har det. Det er på tide for deg å få opp øya

Hasj abstinenser er INGENTING i forhold til mange andre rusmidler...

For å slutte med hasj må du bryte ut av vanene, tvangstankene og din egne lille verden du har lagd oppe i hodet ditt.

Om du går rundt å innbiller deg at du har kontroll og røyker litt nå og da, mens du vil slutte, kan det fort gå mange år med røyking før du skjønner hva du har gjort.

Det er lett å slutte med hasj med en smule selvkontroll skal jeg si deg.

tren hardere.
Sist endret av ali88; 2. september 2011 kl. 23:48.
Virker som alle tror det samme.. Hvordan kan jeg bevise det motsatte i form av ord? Det går helt fint. Begynner du med dop, så hvorfor ikke slutte MED dop? Problemet til de som sier det er umulig er at de har en annens person sin oppfatning av problemet i sin helhet.. Før jeg begynte med hasj/green så var jeg helt avhengi av å dra på fest. Det tok mer tid. Før fest var det lego og dataspill, og det tok også tid. Hva du velger å fylle tiden din med, er opp til deg, og bare du er ansvarlig! Slutt å vær så forbanna stakkarslig. Vinn for faen.

Valgte å la valiumen ligge, etter jeg leste om halveringstid. Tok valium hver dag i 6 dager etter jeg slutta for å få sove bedre. Er så forbanna følsom på søvn, så var noe jeg ville kontrollere enklere. Var ingen problem å slutte med valiumen igjen, men jeg vet nå i etterkant at jeg kunne fint holdt på lengre, for jeg fortsatte alle mine rutiner.

Du kan gjøre og klare alt du vil, bare du virkelig vil! Det er bevisst bevis!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av gotejds Vis innlegg
Jo det har det. Det er på tide for deg å få opp øya

Hasj abstinenser er INGENTING i forhold til mange andre rusmidler...

For å slutte med hasj må du bryte ut av vanene, tvangstankene og din egne lille verden du har lagd oppe i hodet ditt.

Om du går rundt å innbiller deg at du har kontroll og røyker litt nå og da, mens du vil slutte, kan det fort gå mange år med røyking før du skjønner hva du har gjort.

Det er lett å slutte med hasj med en smule selvkontroll skal jeg si deg.

tren hardere.
Vis hele sitatet...
Det kommer helt ann på hvor mye og hva du har røyket. Husker jeg hadde en pause på litt over en måned etter et år med så og si daglig kveldsrøyking (ca. 5 ganger i uken), uten noen problemer. På den tiden røykte jeg som regel standard hasj for det ga nok effekt.
De siste to årene har jeg røyket kun kvalitets marijuana og ice-o-lator hasj hver dag, som regel hele dagen. Etterhvert så bestemte jeg meg for å slutte fordi syntes det begynte å bli ensformig og kjedelig. Itillegg så vokste det fram en kronisk effekt hvor jeg følte meg litt høy hele tiden - noe som gjorde meg veldig innadvent og sløv - noe jeg ikke helt forsto før jeg sluttet.
Denne gangen var det mye hardere å slutte. Gikk på en kraftig kortvarig depresjon som varte ca. 2 måneder, og henger i fortsatt (4 mnder etter slutt). Min teori er at cannabis stimulerer produksjon monoaminer. Etter kronisk bruk av cannabis vil nivået i hjernen etterhvert regulere seg mot normalnivået, og når inntaket av cannabis uteblir vil monoaminene falle til bunn.
Slet også mye med søvnen i de 3-5 ukene etter slutt.
Må også nevne at jeg hadde en usunn livsstil i den tiden - lite søvn og mye junk-food.

Itillegg så merker jeg at de kognitive ferdighetene er noe nedsatt, men de vil sikkert komme fort tilbake med litt trening :-).
Idag er jeg glad for at jeg sluttet med misbruke cannabis. Tror jeg kommer til å røyke engang iblandt i framtida.
Cannabis gir, og tar som alt annet.
Regner med tråden er sporet av allerede, men svarer likevel på førsteposten:

Hva med god gammeldags trening istedetfor valium? Tror du får VESENTLIG mye mer utbytte av dagene dersom du trener istedetfor å ruse deg.
- Er forresten enig med deg, gotejds, bortsett fra at det kan være psykisk vanskelig å slutte med cannabis, alt ettersom. Itillegg så blandes oftest cannabis med tobakk - så hvis du røyker flere joints daglig kan dette ha en tilleggseffekt.