Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2523
Noen som vet om en god app til Android telefon for å konvertere SMS til et PDF dokument?

Skal leveres som bevis i en politisak.
Det enkleste jeg vil tro er å legge det over til maskinen, deretter bruker Adobe DC. Er vel en 14 dagers prøvetid før du må betale.
Dette må da vel politiet ha rimelig god kål på. Det er jo ikke akkurat første gang SMSer har blitt brukt som bevis. Har du prøvd å spørre dem?
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Dette må da vel politiet ha rimelig god kål på. Det er jo ikke akkurat første gang SMSer har blitt brukt som bevis. Har du prøvd å spørre dem?
Vis hele sitatet...
Godt poeng..
Fikk bare beskjed om å fikse det. Alle appene jeg har prøvd til nå har ikke fungert så ble litt frustrert her. må ha det klart til neste uke
Har du Mac kan du bruke trial-versjon av PhoneView, ellers leser jeg på nett at iExplorer også skal fungere, dog den finner jeg bare i betalt versjon.
Sitat av Huztle Vis innlegg
Har du Mac kan du bruke trial-versjon av PhoneView, ellers leser jeg på nett at iExplorer også skal fungere, dog den finner jeg bare i betalt versjon.
Vis hele sitatet...
Har ikke Mac og heller ikke lyst å bruke penger på dette.
Er tredjepart i saken og hjelper en kompis
"Øko-Terrorist"
Ta screenshot av skjermen, så kan du vel konvertere bildene til pdf som forklart f.eks her: https://www.howtogeek.com/249200/how...le-on-android/
Er endel meldinger. Over 1000 stk.
Hva slags format er det du får ut SMSene i? Forsøk først å få SMSene ut av telefonen og inn på en PC, helst i et format som er enkelt å gå gjennom maskinelt. F.eks. CSV (kommaseparert liste). Ikke fokuser på at de skal ut som PDF umiddelbart. Ser mange apper og programmer som tilbyr dette, og for min del er det en normal del av backup-rotasjonen til mobilen min.

Herfra er det mange løsninger, men en kan være å bare åpne CSV-filen i Excel, printe den ut, og velge "PDF Writer" når du printer. Formatet blir ikke ekstremt pent, men du får i det minste alle på noen lunde samme format. Hvis det er et mer avansert format, eller veldig mange filer, så må du kanskje jobbe litt for å sammenfatte dataene.

Men prøv først og fremst å få ut SMSene fra mobilen din, helst i tekstformat, og så kan du spørre videre hvordan du går fram med det du har. Letteste er om du finner en som kan filtrere ut en spesifikk kontakt og eksportere som CSV/XLS.
printershare ser jeg går igjen hva folk anbefaler på diverse andre fora om hvordan enn får ut meldingene
Sitat av ex-adrin Vis innlegg
printershare ser jeg går igjen hva folk anbefaler på diverse andre fora om hvordan enn får ut meldingene
Vis hele sitatet...
Bingo.. Thanks