Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 5002
Har festet relativt mye over en lengre periode og hadde en høyde i jula. Har drukket mye hele desember, sovet lite og spist elendig. Kun alkohol.

Våknet 2 nyttårsdag og skulle hente vann, men i det jeg står opp går hele verden rundt, deiser i senga og kikker ut i stua hvor alt jeg ser bare går helt rundt.
Får karret meg i senga og legger meg på magen, men det hjelper ikke så jeg må legge meg i fosterstilling og da gir det seg etter 15 minutter.

Blir liggende livredd i en time og trodde helt ærlig at jeg trodde jeg skulle dø. Prøver så å stå opp igjen, men akkurat det samme skjer. Tenker så at jeg burde ringe lege, noe jeg utsetter i 2 timer. Hver gang jeg legger meg på rygg kommer de samme symptomene.
Prøver da en 3 gang å reise meg, men nei, samme regla.

Ble da liggende i 10 timer før jeg kunne reise meg uten symptomer og jeg måtte passe på å ligge på siden.

Sick!! Noen som har opplevd noe lignende?
Sitat av sverto Vis innlegg
Har festet relativt mye over en lengre periode og hadde en høyde i jula. Har drukket mye hele desember, sovet lite og spist elendig. Kun alkohol.

Våknet 2 nyttårsdag og skulle hente vann, men i det jeg står opp går hele verden rundt, deiser i senga og kikker ut i stua hvor alt jeg ser bare går helt rundt.
Får karret meg i senga og legger meg på magen, men det hjelper ikke så jeg må legge meg i fosterstilling og da gir det seg etter 15 minutter.

Blir liggende livredd i en time og trodde helt ærlig at jeg trodde jeg skulle dø. Prøver så å stå opp igjen, men akkurat det samme skjer. Tenker så at jeg burde ringe lege, noe jeg utsetter i 2 timer. Hver gang jeg legger meg på rygg kommer de samme symptomene.
Prøver da en 3 gang å reise meg, men nei, samme regla.

Ble da liggende i 10 timer før jeg kunne reise meg uten symptomer og jeg måtte passe på å ligge på siden.

Sick!! Noen som har opplevd noe lignende?
Vis hele sitatet...
Høres veldig ut som kraftige abstinenser. Alkohol gjør sånt. Hvordan er formen nå? Om du føler deg uvell i over 1 uke ville jeg dratt til legen, ellers tror jeg det enkelt og greit er en konsekvens av for mye alkohol.
Sitat av sverto Vis innlegg

Sick!! Noen som har opplevd noe lignende?
Vis hele sitatet...
Jepp, sånn omtrent hver bidige gang jeg var av fylla før jeg ble edru for godt.

Kombinasjoen av alt du skriver, alkohol over tid, spise dårlig, dehydrert, mangel på søvn osv.
Sist endret av Yalla; 3. januar 2017 kl. 20:12.
Delirium tremens?
Sitat av Slakteren Vis innlegg
Delirium tremens?
Vis hele sitatet...
Det tviler jeg på. Jeg kjenner meg godt igjen i dette uten at det nødvendigvis er delirium. Jeg har i følge proffe behandlere aldri hatt delirium.

Men likevel, ett alvorlig tegn på at kroppen ikke tåler mer og bør taes på alvor. For min del var det ikke noe tema å drikke mindre samtidig som kroppen tåle mindre. Det er jo heller ingen som tåler sånne fyllekuler. Det er noe man kan gjøre i ungdommen men så går det bare en vei om man fortsetter.
BPPV - Benign Paroksysmal Posisjonell Vertigo, ofte kalt "krystallsyken" har disse symptomene. Da er det gjerne en veldig spesifikk stilling som fungerer som lindring, alt annet fører til svimmelhet og kvalme. Bare en observasjon ut ifra symptomene dine.
Trådstarter
3 1
Takker for svar, det varte ca 1 døgn og formen er mye mye bedre etter å ha fått spist godt. Sulten er tilbake, søvnen og ro i kroppen. En type abstinens ja tenker jeg, men det var virkelig skremmende. Nå blir det rolig leeeenge Ikke noe delirium nei, det er jeg sikker på. Blir ikke slike lange perioder igjen! Nok en gang takk for svar!

Symptomene du beskriver synthetic er akkurat slik det var, kan man få det som en kortvarig ting om en sliter ut kroppen?
Sist endret av sverto; 5. januar 2017 kl. 02:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
BPPV er fortsatt ett lite mysterie for legeverden. Men at det kan forekomme akutt og kortvarig er det ingen tvil om.
Utløsende faktorer er mange, men relevante her kan være lite/dårlig søvn over en lengre periode samt stress.