Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1529
Hei alle Freaks!

For å drive et humant og etisk-riktig skadeforebyggende rusarbeid ønsker jeg å gjøre slik som våre venner i Nederland, Tyskland og Amerika - Nemlig tilby en test for virkestoffet i ditt pulver/tabletter, samt føre en samtale rundt virkestoffet vi avdekker.

Informasjon:

Det finnes hurtigtester som gir deg et klart svar på hva din tablett/ditt pulver inneholder. Testen gir en fargeindikasjon på hva som testes positivt, men kan ikke vise sammensetninger av virkestoffer eller styrkegrad, med mindre en mer detaljert test gjøres.

Testen tar maks 30 minutter, om detaljert testing skal gjennomføres.

Sjekk gjerne ut dokumentaren "Whats in my baggie?", produsert av Outreach-gruppen Bunk Police her: https://www.youtube.com/watch?v=dYzmZ1IU4zY

Formålet med testen er å avdekke potensielt farlig(ere) stoffer som PMA/PMMA, og andre blandestoffer som kan ha en større skadevirkning.

I tillegg til å kunne ta en test, ønskes det at vi fører en samtale om virkestoffet som avdekkes, hvordan ta det på en tryggest måte, samt kunne samle inn anonym informasjon om rusmidler som er i omløp.

Ønsker du å ta en gratis og anonym test i Oslo?

Jeg er ikke tilknyttet en organisasjon, eller virke, men ønsker simpelthen å gjøre rusbruk så lite skadelig som mulig.

PM meg, så avtaler vi tid og sted.

Glemte å skrive forutsetningene for å teste:

Du dealer ikke stoffet (Eksemplaret vi skal teste er for personlig bruk).

Vi tester kun et eksemplar.

Du fyller ut et anonymt skjema.
Sist endret av Redhot; 5. februar 2015 kl. 11:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bra tiltak! Om det ikke er onkel som har innsamling på dop hehe
Hva er den detaljerte testen? Har du GSC?
Hvilke stoffer kan du teste, og hvordan metode bruker du for å finne ut styrkegrad?
Og hvordan er egentlig lovligheten rundt dette? For du er vel i besittelse av narkotika i følge loven i det du tester det?
Tror ikke så mange paranoide makka-freaks slår til på dette uten noen form for identifisering men om det er seriøst, thumbs up!
Spørsmål, flott!

Skal vi se:

Hva er den detaljerte testen? Har du GSC?

- Jeg bruker EZ og Bunk Police sine tester. Disse gir en indikasjon ved første test. Jeg bruker da Marquis, Mandelin og Ehlrich. Disse testene kan ikke spesifisere styrkegrad, kvaliteten og renhetsgrad.

Hvilke stoffer kan du teste, og hvordan metode bruker du for å finne ut styrkegrad?
Og hvordan er egentlig lovligheten rundt dette? For du er vel i besittelse av narkotika i følge loven i det du tester det?

Jeg kan teste de tradisjonelle stoffene, som MDxx, kokain, amfetamin, metamfetamin, LSD, Psilocybin, DMT, 2c`er, bath-salts, opiatere, ketamin, PMA/PMMA.

Når det kommer til detaljert testing bruker jeg EZ sin test for å teste styrkegrad på pr idag KUN mdma:http://www.eztest.com/product/ez-tes...r-mdma-purity/

Når det kommer til lovlighet, holder jeg meg til regelverket: Jeg instruerer deg om hvordan du tar riktig menge av stoffet og gjør selve testen. Deretter leser vi av fargen, og vi går igjennom svaret. Sånn sett er du i besittelse av stoffet, ikke jeg.

"Tror ikke så mange paranoide makka-freaks slår til på dette uten noen form for identifisering men om det er seriøst, thumbs up!"

Det har jeg full forståelse for! Jeg er person bare drit lei av at en nulltoleranse kan gå på bekostning av individets helse og liv. Sånn sett tenker jeg at om man velger å bruke illegale substanser, burde vi som samfunn verne om helse, og gjøre den handlingen så lite farlig som mulig.

En siste ting: Verken jeg, eller disse testene, ufarliggjør bruk av illegale substanser. Selv om du ønsker å teste en ecstacy-tablett, og det viser seg at det er MDMA, tilsier ikke dette at det er trygt. Det tilsier at det du har, er det du ønsket å kjøpe. Hva tabletten ellers er blandet med, kan vi ikke si noe om.
Redhot: Jeg møter deg gjerne for å gjøre en test, og i etterkant så kan jeg skrive her hva jeg syns om opplevelsen for de andre. Er redhot f.eks snut eller lignende så finner jeg fort ut av det, og skulle det være tilfelle er det å bli tatt med en så liten mengde ikke noe stress egentlig.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Oppdatering!
Tok kontakt via pm og fikk da dette svaret:

Heisann Tidspress.

Jeg ser du er interessert i å utføre en test.

Som jeg skrev i startposten, er det et par forutsetninger for at vi kan gjøre en test:

Substanset er til personlig bruk, og ikke for videresalg.

Testen gir oss en pålitelig indikasjon på hva prøven din inneholder, men tilsier på ingen måte at inntaket er trygt. Konsumet blir på eget initativ.
Prøveprosjektet gjøres av eget initativ, og er utelukkende ment for skadeforebyggende formål.

Testen er gratis, anonym og vi får indikasjonene der og da.

Når testen er ferdig, ønsker jeg at du fyller ut et anonymt skjema over eget konsum, ruserfaring, erfaring med testen og hvorvidt dette har påvirket ditt syn på eget rusmiddelbruk.
Jeg håper også du kan gi en kort tilbakemelding her på freak.no om hvordan det har vært å ta testen hos meg.

Så, til et mer personlig spørsmål: Hvilket stoff ønsker du å teste, og hva mistenker du at det inneholder?

Vi snakkes!

Med vennlig hilsen

Redhot

Og for å svare deg på dette vil jeg ikke lengre ta denne testen da jeg fant ut av hva det var =) sendte like så greit en prøve til utlandet.
Trådstarter
Dette tilbudet er for deg som bor i Oslo, som ikke har test tilgjengelig og ønsker å få testet stoffet ditt innen kort tid.