Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 18960
Er litt overrasket over at det ikke er en tråd om dette enda, men for de som ikke har fulgt med på dette så kan jeg ta en oppsummering på hva som har skjedd så langt. Skal prøve å være kort:

Det hele begynte for noen dager siden med en spiller som kaller seg "smn" som ble bannet fra ESEA for cheating. Senere så har han innrømt å bruke en cheat som han påstår at flere proffe spillere bruker og han har en liste over de spillerne han er mest sikker på.
Det som er problemet med denne cheaten er at den kan lastes opp på SteamCloud og/eller Steam Workshop, noe som gjør det mulig for proffe spillere å bruke den på LAN uten å bli tatt.

Som følge av dette har Valve samarbeidet med ESEA (som har et bedre Anti-Cheat system enn Valve har) for å sette en stopper for det hele og banne spillere som cheater.

Så langt har ytterligere to spiller blitt VAC bannet, de franske spillerne "KQLY" og "Sf" ("KQLY" var på lista til "smn" over spillere som cheater, han har også innrømt å bruke cheats), og det foregår nå en heksejakt fra CSGO tilhengere for å få dratt inn resten av juksemakerne.

Den spillere som det er mest mistanke rundt akkurat nå er den svenske spilleren "flusha", og det er rett og slett full kaos i hele CSGO communityet. Særlig sider som reddit.com/r/GlobalOffensive og HLTV.org er oversvømt av tråder og artikler rundt disse hendelsene.

Kombiner alt dette med at det er under en uke til Dreamhack Winter med 250k dollar i premiepotten, hvor to lag nå er diskvalifisert (Titan og Epsilon, erstattet med Copenhagen Wolves og Flipside Tactics).

Her er en tråd som kanskje oppsummerer det hele litt bedre enn meg

Dersom det er noe mer angående dette dere lurer på så kan jeg prøve å svare, eller i det minste finne informasjon om det.

Så det jeg ønsker å diskutere her er hvilke konsekvenser dette vil ha for CSGO i framtida, og e-sport generelt. Kommer tilliten til proffe spillere generelt til å bli svekket? Vil sponsorer og organisasjoner bli skremt bort? Er dette noe som er glemt om 6 måneder? Hvor lang tid vil det ta før alt er tilbake til normalen?

Kjør diskusjon.

Link til Dreamhacks hjemmeside

Link til Dreamhacks hjemmeside
Sist endret av meitemark; 23. november 2014 kl. 22:23. Grunn: urlfix
Fikk med meg at KQLY og smn ble bannet, ante ikke at det muligens er så mange som muligens også gjør det om lista til smn stemmer.

pyth
olofmeister
krimz
rallen
KQLY
Kioshima
Apex
JW
Virtus.pro (dont know exactly which players from VP)
Several german players
Vis hele sitatet...
Enten har olof "once in a lifetime" flaks her, ellers ligger det noe mer bak:
http://fragbite.se/fragtv/video/1952/olofm-vs-navi

Er nytt for meg at du kan laste opp cheaten i SteamCloud/Workshop, hvordan fungerer dette?
Sist endret av Osteper; 23. november 2014 kl. 16:52.
Er spillerne bannet fra turneringer, eller kan de kjøpe en ny cs go konto og fortsette å spille? Vet noen hva slags hack det var? Noe lignende på soft aimbot?

Ganske overanskende for min del dette her. Trodde de fleste profesjonelle var i mot hacking.
Sist endret av Sandertn; 23. november 2014 kl. 17:02.
Sitat av Osteper Vis innlegg
Er nytt for meg at du kan laste opp cheaten i SteamCloud/Workshop, hvordan fungerer dette?
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke helt sikker på hvordan man får lastet det opp (kan ingenting om koding, og har aldri lasta noe opp på Workshop), men når fila først er lasta opp så er det bare å abonnere på den. Nå du da logger på brukeren din på et LAN så bli fila automatisk lastet ned.

smn statment: A small hint from myself: Watch closely on LAN. There are a lot of cheaters in international teams who I know that cheat. It's absolutely no problem to cheat on LAN, you don't even have to run a file, thanks to Workshop and SteamCloud.
Vis hele sitatet...
[quote=Sandertn;3186968]Er spillerne bannet fra turneringer, eller kan de kjøpe en ny cs go konto og fortsette å spille?

Ja, det er ikke bare brukeren som blir bannet, men også personen. Det er uansett ingen som vil være på lag med en som er kjent for å cheate. Du må også huske på at det er relativt kjente folk det er snakk om, så om de lager ny bruker for så å dukke opp på LAN så vil de det ikke ta lang tid før de bli kjent igjen og kastet ut.

Sitat av Sandertn Vis innlegg
Vet noen hva slags hack det var? Noe lignende på soft aimbot?
Vis hele sitatet...
Det er ingen offisiell informasjon om nøyaktig hva slags hack som ble brukt. Det spekuleres i om det er en aim assist som skal gjøre aimet 10% mer nøyaktig. Det er også snakk om en hack som gjør sånn at hver 8. og 12. kule er headshot. Noen snakker om en liten pipely som kommer når du sikter på noen gjennom vegger. Det kan være mye rart.

Sitat av Sandertn Vis innlegg
Ganske overanskende for min del dette her. Trodde de fleste profesjonelle var i mot hacking.
Vis hele sitatet...
Det er nok derfor dette er så rystende, fordi de aller fleste er av den oppfatningen.
Sist endret av Eplekjekk; 23. november 2014 kl. 17:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er nok som i idretten som i e-sport, mange flere topputøvere som jukser enn man skulle trodd.
Sitat av Grix Vis innlegg
Er nok som i idretten som i e-sport, mange flere topputøvere som jukser enn man skulle trodd.
Vis hele sitatet...
Åpenbart. Jeg så noen på HLTV som påstod at så mye som 40% av profesjonelle CS:GO spillere bruker en eller annen form for cheat.
Sitat av Sandertn Vis innlegg
Ganske overanskende for min del dette her. Trodde de fleste profesjonelle var i mot hacking.
Vis hele sitatet...
Pfft, det samme sier de i sykkelsporten og alle vet at de beste jukser.
Kan det jukses så jukses det, uansett hva det er.
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Det er ingen offisiell informasjon om nøyaktig hva slags hack som ble brukt. Det spekuleres i om det er en aim assist som skal gjøre aimet 10% mer nøyaktig. Det er også snakk om en hack som gjør sånn at hver 8. og 12. kule er headshot. Noen snakker om en liten pipely som kommer når du sikter på noen gjennom vegger. Det kan være mye rart.
Vis hele sitatet...
Basert på de videoene jeg har sett ser det ut til å være en slags soft aimbot i mange av tilfellene. Den ser ut til å aktiveres via en eller annen hotkey og sikte seg inn på nærmeste fiende. Ser flere eksempler på dette på videoer som er postet på reddit, plutselig spretter siktet og locker seg på en fiende igjennom smoke, vegger eller lignende, og så vet plutselig spilleren hvor motstanderen er og justerer seg deretter. Har også sett det blitt nevnt aim assist når man skyter slik at man treffer lettere.
Sist endret av danielsk; 23. november 2014 kl. 18:27.
På videoen som ble postet lengre opp, så ser man jo tydelig i slowmo at det er headshot uten at aimen er på hodet..


Men kan ikke påstå at jeg er overasket. Så lenge man klarer å lage en cheat ikke alle får tilgang til, så er det vanskelig å bli oppdaget også.



Eneste muligheten å forhindre juks, er at ALLE spiller på identisk PC, med valgfritt tastatur og mus, installert på forhånd.
Alt annet er stock, og det er ingen mulighet å koble til USB-utstyr utover tastatur og mus.
Sist endret av Blackkoz; 23. november 2014 kl. 18:38.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
På videoen som ble postet lengre opp, så ser man jo tydelig i slowmo at det er headshot uten at aimen er på hodet..
Vis hele sitatet...
Videoene er fra HLTV som kun viser 16 ticks, mens serverene egentlig er 128 ticks. Sånne ting er derfor veldig vanlig.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Osteper Vis innlegg
Fikk med meg at KQLY og smn ble bannet, ante ikke at det muligens er så mange som muligens også gjør det om lista til smn stemmer.



Enten har olof "once in a lifetime" flaks her, ellers ligger det noe mer bak:
http://fragbite.se/fragtv/video/1952/olofm-vs-navi

Er nytt for meg at du kan laste opp cheaten i SteamCloud/Workshop, hvordan fungerer dette?
Vis hele sitatet...
Hah. Flaks meg i ræva. Det er greit nok at noen FPS-spillere har helt sinnsykt twitch-aim, men du ser jo her at han peker 20-ish grader vekk fra hodet til fyren bak kassa, "headshotter", og fortsetter å peke i feil retning umiddelbart etterpå.

Enten er demo-/recording-systemet herpet, ellers er det det mest åpenlyse jukset jeg har sett på lenge.
Sitat av robhol Vis innlegg
Hah. Flaks meg i ræva. Det er greit nok at noen FPS-spillere har helt sinnsykt twitch-aim, men du ser jo her at han peker 20-ish grader vekk fra hodet til fyren bak kassa, "headshotter", og fortsetter å peke i feil retning umiddelbart etterpå.

Enten er demo-/recording-systemet herpet, ellers er det det mest åpenlyse jukset jeg har sett på lenge.
Vis hele sitatet...
Enig, tror det er noe aimbotgreier som ligger bak der.

Men man kan få noen sketchy bevegelser med demoer, siden de kun spilles av i 16 tick.
Sist endret av Osteper; 24. november 2014 kl. 00:11.
Litt OT, men Emilio fikk også VACban live foran 50 000 viewers. Ikke samme cheats, men so satisfying.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Blir spennende å se hvem som gjør det bra i DHW. Skal vel ikke se bort ifra at flere blir bannet, men hadde vært veldig rart om Valve valgte å banne ut Epsilon og Titan, men ingen andre lag med cheaters på.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Latterlig bra jobba av grekern.
Denne readme for cheaten som lå i artikkelen forklarer ganske godt hvordan den funker: http://pastebin.com/p2WQLVJK

Spillerene konfigurerer hitassistant med prosent for hvor ofte den skal treffe hode, overkropp osv. Tror dette kan forklare f.eks. to Flusha kills jeg har sett på video, hvor han skyter på en person og plutselig headshotter en person som står et stykke bak. I ene tilfellet står den andre personen et stykke til høyre også, som gjør headshotten veldig mistenkelig. Kan fort være at hitassistant slår inn på headshot, men på feil target, så han får headshot på bakerste target istedenfor nærmeste.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av danielsk Vis innlegg
Denne readme for cheaten som lå i artikkelen forklarer ganske godt hvordan den funker: http://pastebin.com/p2WQLVJK

Spillerene konfigurerer hitassistant med prosent for hvor ofte den skal treffe hode, overkropp osv. Tror dette kan forklare f.eks. to Flusha kills jeg har sett på video, hvor han skyter på en person og plutselig headshotter en person som står et stykke bak. I ene tilfellet står den andre personen et stykke til høyre også, som gjør headshotten veldig mistenkelig. Kan fort være at hitassistant slår inn på headshot, men på feil target, så han får headshot på bakerste target istedenfor nærmeste.
Vis hele sitatet...
I tillegg kan du stille inn slik at den slår seg inn etter n-x kuler er avfyrt (0-2 f.eks.).

Programmet går gjennom headshot %en først før den går gjennom chest %en. Slik kan man f.eks. sette hs 0.2 og chest 0.95 slik at man kan poppe en hs i ny og ned for unngå å bli oppdaget.
Sist endret av uaexed; 24. november 2014 kl. 17:03.
Helt drøyt. Hvem som helst kan jo ta steget fra å være god til å bli proff med en slik cheat. Er mildt sagt spent på hva valve og arrangører av turneringer kommer til å gjøre for å hindre cheating på proffnivå. Håper de går hardt til verks, og vi får se at alle cheaterene som enda ikke er tatt synker hardt i prestasjonsnivå framover.
Sist endret av danielsk; 24. november 2014 kl. 18:44.
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Gunnen til at ikke flere er blitt bannet er vel enkelt og greit fordi dem ikke har håndfaste bevis på dem.
Blir enkelt å se i turneringer uansett. Spillere som er vant med hitassist kommer til å levere betraktelig dårligere. Forhåpentligvis så dårlig at de blir droppet av teamet sitt.
Hva er sannsynligheten for at kun en person på et proff team, jukser?

Høy sannsynlighet at de fleste gjør det, når det er såpass vanskelig å bli oppdaget.
Så langt går anklagene veldig mye på enkeltpersoner i lag, og det er ikke så mange lag som er representert med flere spillere i disse anklagene. Et av unntakene er vel fnatic, hvor jeg har sett at både olofmeister, flusha og jw er heftig diskutert.

Tror det kommer veldig an på hva slags mennesker som er i clanen. Du må ikke glemme at det er mange av disse spillerene som er ekstremt seriøse, og som aldri ville godtatt cheating i egen clan. Det er mye som står på spill for en enkeltspiller som cheater, så det er en stor risk å ta å fortelle andre om det, selv clanmates.
NIP var tidligere overlegne og hadde vunnet 87 matcher på rad. Så begynte plutselig andre lag å komme på banen og NIP ble tilsynelatende gradvis dårligere. Kan det være at grunnen til dette ikke er at NIP faktisk har blitt dårligere, men at det bare har blitt flere cheaters? I så fall en trist utvikling.
Sist endret av Nabbkake; 24. november 2014 kl. 21:59.
Har tenkt samme tanke angående NiP. Det har ikke vært noe særlig med anklager mot de heller så langt. Kanskje også en grunn til Fifflaren ga seg? Sikkert ikke lett å holde seg motivert om man vet at andre cheater.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Hva er sannsynligheten for at kun en person på et proff team, jukser?

Høy sannsynlighet at de fleste gjør det, når det er såpass vanskelig å bli oppdaget.
Vis hele sitatet...
Det skal da heller ikke utelukkes at spillerne har blitt medlem av dette teamet nettopp pga. cheaten har bragt dem til et nivå der de fikk en kontrakt.
Overskuddsmateriell
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Eneste muligheten å forhindre juks, er at ALLE spiller på identisk PC, med valgfritt tastatur og mus, installert på forhånd.
Alt annet er stock, og det er ingen mulighet å koble til USB-utstyr utover tastatur og mus.
Vis hele sitatet...
Hjelper nok ikke det heller om man vil cheate. Mange tastatur leveres med USB port, skrur man da opp tastaturet og gjør det om til en intern sak som gjør den saken. Da må man i såfall også inspisere innsiden av all hardware og se etter om noen har tuklet med den.

Det er også plass inne i endel muser til ekstra stuff. Spessielt de med justerbare vekter om man erstatter vektene med dippedutter
Sitat av Bullhill Vis innlegg
Hjelper nok ikke det heller om man vil cheate. Mange tastatur leveres med USB port, skrur man da opp tastaturet og gjør det om til en intern sak som gjør den saken. Da må man i såfall også inspisere innsiden av all hardware og se etter om noen har tuklet med den.

Det er også plass inne i endel muser til ekstra stuff. Spessielt de med justerbare vekter om man erstatter vektene med dippedutter
Vis hele sitatet...
Så lenge det er mennesker med i bildet er det umulig å hindre all juks. Poenget ville være å gjøre det vanskelig nok. Dessuten tror jeg mer at det Blackkoz mente var at man fikk velge selv hva slags tastatur og mus man skulle bruke, ikke ha det med selv.
Sitat av Slaps Vis innlegg
Gunnen til at ikke flere er blitt bannet er vel enkelt og greit fordi dem ikke har håndfaste bevis på dem.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det har mer å gjøre med at Dreamhack er rett rundt hjørnet. Jeg tenker at Valve GARANTERT har nok bevis til å banne flere. Etter bare noen få dager med samarbeid med ESEA så er to proffe spillere VAC-bannet, og to lag er diskvalifisert. Tenk deg hvor mye informasjon de sitter på etter en uke.

Forestill deg hvordan en av de største CS-turneringen gjennom tidene hadde blitt dersom halvparten av alle lagene plutselig ble diskvalifisert. Særlig med tanke på hvor mye tid, arbeid, organisering og penger som er lagt inn før alt går på lufta (vi snakker flere måneder, og flere hundretusen dollar).

Tenker vi ser en ny ban wave etter Dreamhack.

EDIT: Det er faktisk tre profesjonelle spillere som har fått VAC-ban iløpet av en uke. "smn" ble først bannet på ESEA og fikk VAC-ban noen dager senere.
Sist endret av Eplekjekk; 25. november 2014 kl. 01:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Nabbkake Vis innlegg
NIP var tidligere overlegne og hadde vunnet 87 matcher på rad. Så begynte plutselig andre lag å komme på banen og NIP ble tilsynelatende gradvis dårligere. Kan det være at grunnen til dette ikke er at NIP faktisk har blitt dårligere, men at det bare har blitt flere cheaters? I så fall en trist utvikling.
Vis hele sitatet...
Selv om noen cheater, så har nip spilt dårlig i det siste, så er nok ikke bare cheating som er grunnen

Sitat av Eplekjekk Vis innlegg

Tenker vi ser en ny ban wave etter Dreamhack.
Vis hele sitatet...
drømmen er vel live fra mainstage
Sist endret av kjerstin; 25. november 2014 kl. 02:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Pussig at JW og KQLY er på listen når dette er utpregede AWP spillere, om det er sånn som nevnt tidligere at hvert x skudd blir HS.
Synes også man burde se det rykke til i bevegelsen til siktet når denne headshot effekten slår inn.

NiP var bare før sin tid når det kom til coaching trening og taktikker - det var bare et tids spørsmål før andre lag ville ta de igjen. Etter denne 87 kampers vinn paraden så var det andre lag som trente spesielt på og kontre NiP, blant annet astana dragons.
Om NiP har spilte dårlig eller om nivået på de andre lagene har tatt de igjen, tja..

Uansett spennende da flere av navnene har vært fremme i rampelyset lenge etter andre pro spillere har anklaget dem.

Friidrett 1970-1990
Langrenn 1980-2000
Tour de France 1940 -2010
Esport 2010-xxxx
Blir spennende å se om det treffer en ny banwave i dag, noe det skal i følge Mirko Zaake sin twitter.
KQLY har innrømt cheating. KQLY forklarte at han hadde en key han kunne trykke på så var neste skudd garantert HS. I tillegg er det for AWPere er det genialt å sette opp at høy prosent av skudd skal treffe overkropp, som man kunne med denne cheaten. Det er jo garantert kill, og ikke like mistenkelig som haugevis av headshots
Sist endret av danielsk; 25. november 2014 kl. 14:44.
Sitat av Trollogi Vis innlegg
Blir spennende å se om det treffer en ny banwave i dag, noe det skal i følge Mirko Zaake sin twitter.
Vis hele sitatet...
Det er ikke snakk om en ny ban wave, men et intervju av Knochen fra den tyske nettsiden 99damage.de. At ny ban wave kommer i dag er ingenting annet enn spekulasjoner og ønsketenking fra enkelte personer.
Sist endret av Eplekjekk; 25. november 2014 kl. 14:46.
Tror nok Eplekjekk har rett. Tviler på at det kommer en banwave nå rett før dreamhack. Det vil potensielt ødelegge hele turneringen. Tipper det blir superstreng kontroll under Dreamhack for å hindre all cheating, og så kommer det banwaves i etterkant.
Lest mer nå om denne cheaten og oppsette du kan gjøre med den. For en AWP bruker så er overkropp hits, gjennom smoke og reaksjons noscope helt klart noe som cheaten kan hjelpe til med.

Helt enig danielsk, jeg tror også potensielle cheatere blir logført og straffet etter DH.
Kanskje noen av lagene hadde gjort det bedre med en 6'th player som standin under DH i stede for en core som ikke kan aime lenger..

Lurer på om rubino i norske London conspiracy er involvert, han er så ufattelig god når han behøver å være god.

Mer drama i CS en hotel cæsar om dagen
Ser folk sier at DH har krevd at spillerene sender inn .cfg filene sine på innen i dag. Det blir ingen mulighet for internett tilkobling, usb drives eller tilsvarende. Tipper de får et helt homogent oppsett å forholde seg til.

Forsmak på årets dreamhack: https://www.youtube.com/watch?v=mGXM...ature=youtu.be
Sitat av danielsk Vis innlegg
Ser folk sier at DH har krevd at spillerene sender inn .cfg filene sine på innen i dag. Det blir ingen mulighet for internett tilkobling, usb drives eller tilsvarende. Tipper de får et helt homogent oppsett å forholde seg til.

Forsmak på årets dreamhack: https://www.youtube.com/watch?v=mGXM...ature=youtu.be
Vis hele sitatet...
Blir spennende å følge med framover.
Off-topic: Denne skandalen minner meg om aaseng og fanzy, noen som husker dem eller? Lættis.
Intervju med KQLY: http://www.vakarm.net/news/read/Entr...ec-KQLY/6247/2

KQLY lyver om cheatingen sin. Han sier at han testet cheaten kun èn gang for noen måneder siden. Så påstår han også at cheaten modifiserte noen filer i CS:GO installasjonen hans, så derfor ville han blitt bannet på enhver konto han brukte på den maskinen.

Dette kan umulig stemme, for cheaten ble ikke detected av VAC før etter ESEA bannet smn og sendte info om cheaten til VAC. smn ble bannet 17.11.2014, så KQLY må ha brukt cheaten etter dette. VAC har ikke noe historikk de kan iterere igjennom for å finne folk som har brukt en nylig detected cheat for noen måneder siden.

Dette med modifiserte filer er også nødt til å være løgn, for modifiserte filer skal være instant VAC ban. KQLY sier han ble bannet etter et deathmatch game, dette betyr at han ble tatt i en banwave som er vanlig for nylige detected cheats. Etter en cheat er blitt detected i VAC samler de opp info alle accounts som bruker denne cheaten i noen dager før de kjører ut banwaves som banner alle. Hadde de instant banna med en gang den ble detected hadde ryktet spredd seg fort, slik at de fleste kunne sluppet unna og gått over til en ny undetected cheat.

Synes det også var morsomt at han nevnte at han var mye bedre når han spilte for MYSTIQ. Han er nok klar over at cheatingen hans var mer åpenlys da. Se f.eks. alle disse killene fra èn match: https://www.youtube.com/watch?v=1ILBhMeU6PM
Må bare si at jeg ikke er for cheating, og det meste tyder på at det er veldig mye dårlig mel i posene til toppspillere i GO, blir bra å få rydda opp.

Forøvrig, den YouTube filmen danielsk la ut, så er det bare 1-3 kills som kan være mistenkelig, resten er det man forventer av en som er pro-player i verdensklasse. vet i hvertfall at når jeg spilte GO, så er det mange ganger skudda går random, og man kan lucke ganske hardt og ofte. Selvfølgelig, jeg er ikke i tvil at de cheater, men hvor mye som er cheata gjenstår å få beviser på
Du kan ikke ha fulgt pro-scenen noe særlig hvis du mener at det der er å forvente av en proffspiller.

Han har rundt 20-25 kills i den matchen, det er snakk om EN match, ikke klipp fra flere. 90% er headshot. Det er i seg selv veldig unormalt. Legger spesielt merke til når han kjører 2 awp quickscope headshots + 1 noscope headshot i løpet av ca 5 sekunder. Prestasjonene i den matchen der er ganske langt over det meste jeg har sett.

Når vi vet at han har blitt VAC banna for en cheat hvor han kan stille inn % headshot-sjanse, så har jeg veldig stor tro på at det er cheat. Det sies at han plutselig ble veldig mye bedre, sånn over natta. Og fikk etterhvert proffkontrakt hos Titan.
Ikke i GO nei, men i 1.5/1.6 var vel dette helt normalt for de som er gode? Kan hende skille mellom god og best var annerledes før.
CS:GO er en ganske annen verden enn 1.5 og 1.6.
Ja det er de, kos deg videre i tråden!
Sist endret av FryingPan; 26. november 2014 kl. 19:16.
Så hva tror dere om Flusha? Kom fra intet, gjør det utroligste match etter match..

3 fine klipp :x
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Basert på de klippene der tror jeg han cheater, men kan selvsagt bortforklares. Det er ikke usannsynlig at det kan komme en fiende ut av palace, så å sikte mot røyken er ikke dumt. At han tracker opp mot hodet til fyren er litt mer suspicious, men han kan jo ha hørt steps. Synes også det er rart i denne situasjonen om en eventuell aim-assist ville siktet på magen til fienden, og ikke hodet/overkroppen?
Kanskje han fikk en random headshot i bakgrunnen på klipp #2 og muligens misclicker han bare LMB idet han snur seg på det siste klippet.. Then again kanskje han cheater.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Basert på de klippene der tror jeg han cheater, men kan selvsagt bortforklares. Det er ikke usannsynlig at det kan komme en fiende ut av palace, så å sikte mot røyken er ikke dumt. At han tracker opp mot hodet til fyren er litt mer suspicious, men han kan jo ha hørt steps. Synes også det er rart i denne situasjonen om en eventuell aim-assist ville siktet på magen til fienden, og ikke hodet/overkroppen?
Kanskje han fikk en random headshot i bakgrunnen på klipp #2 og muligens misclicker han bare LMB idet han snur seg på det siste klippet.. Then again kanskje han cheater.
Vis hele sitatet...
Er absolutt ikke noe aim-assist native i CS.
Sitat av zlagther Vis innlegg
Er absolutt ikke noe aim-assist native i CS.
Vis hele sitatet...
Han snakker om aim-assist som i en intelligent aimbot, som booster aimen til gode spillere, slik de presterer enda bedre. Den type cheat er laget slik man kan bruke den på lan. Slik andre har nevnt, har vi hatt et kjent tilfelle her i Norge en del år tilbake som gikk ut på det samme (aaseng-skandalen).

Forundrer meg ikke om fnatic spiller dårligere på dreamhack...Uansett om de cheater eller ikke, kommer spesielt flusha til å spille med ekstremt press på seg fra alle kanter.
Ganske interessant angående mistanke om cheat hos flusha og olof.

http://www.reddit.com/r/GlobalOffens...2_with_interp/