Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1044
Hei!

Hva skal jeg skrive i scriptet for at irc skal connecte til flere irc servere på en gang når jeg starter mIRC ?


mvh..

mordi
I mIRC bruker man argumentet -m for å koble til en ny server. F.eks.: /server -m irc.homelien.no
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Marjo
I mIRC bruker man argumentet -m for å koble til en ny server. F.eks.: /server -m irc.homelien.no
Vis hele sitatet...
Det er ikke bare i mIRC, fungerer fint i andre klienter også, iallefall de jeg har prøvd.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hva du skal skrive i scriptet?

alias perform { join #nFF | server -m efnet -j #nFF }
on *:connect: if (undernet isin server) { perform }

for eksempel...

Her er min, i tilfelle du ikke skjønte det første eksempelet...

Aliases:
¯¯¯¯¯¯
xa .msg login kjexz $$?*="Enter Password" | mode $me +x

perfu j #norge,#we.are.some.of.the.leaders.on.the.motherpla.net,#osl o,#psytrance | server -m efnet -j #muaythai,#weightlifting,#psytrance,#maya.no,#3d.no,#3dsmax | server -m Burstfire.UK.EU.GameSurge.net -j #oblivion,#gmod | scon 1 nick KjeXz | scon 2 nick KjeXz | scon 3 nick Captain_Fancypants

f12 server undernet


Remotes:
¯¯¯¯¯¯¯

on *:connect: if ( undernet isin $server) { xa | perfu } | elseif ( sexnet isin $server ) && ( $me = KjeXz ) { .msg NickServ identify *sensurert* }


Hvis mirc kobler til en annen server enn undernet når jeg starter opp, trykker jeg f12. Når jeg kobler til undernet kommer det opp en password dialog som skjuler passordet jeg skriver inn for å logge inn i X. Så setter jeg usermode +x, og åpner efnet og gamesurge i nye vinduer. Hadde også sexnet før, så helt til slutt i scriptet står nickserv loginen min der.


Hope this helps!
Sist endret av w0t.; 17. august 2006 kl. 17:40.
Trenger vel strengt tatt ikke scripte for å få til dette?
Jeg slang til server -m i "preform" saken, funker som fjell det.