Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1065
Det har seg nemlig sånn, at jeg mista flexuskortet mitt på tirsdag. Hadde igjen 20 dager på kortet, men for å få et nytt kort må man være registrert på "MinSide" på ruter.no, hvis ikke, jo da må du selvfølgelig kjøpe et nytt et.

Jeg tenkte å melde meg inn på "MinSide" på ruter.no for å slippe dette, jeg gidder vel for faen ikke å betale 2k for et kort for noe jeg har vært uheldig og mistet, ikke fikk jeg noe som helst opplysninger om at jeg måtte registrere meg på nett for å få erstattet det gratis heller.

MEN, for å melde meg inn trenger jeg reisekortnummeret som står bak på kortet. Dette husker jo ikke jeg, og lurer derfor på om noen veit hvordan jeg kan lure dem. Ringte trafikanten nå og spurte etter reisekortnummeret siden jeg har mistet det, og fikk beskjed om å stikke innom så jeg kunne få et nytt et, men da må man som sagt over være medlem på "MinSide".

Noen som har ideer på hvordan jeg kan få fatt i dette reisekortnummeret?

Fuck Ruter
Sist endret av grandiz; 7. oktober 2010 kl. 19:58.
Siden ikke noe som helst er registrert på kortet før du legger inn informasjon på "minside", så vil det såklart ikke være mulig å få noe stort utav det hele.

Har du enda kviteringen? Vil tro at det står litt informasjon på den.
har du kvittering er det bare å gå på seven11, hvis ikke...
Kvittering lå såklart inni rutermappa, da det ikke er alltid kortet funker på bussen.

Kort oppsummert; jeg trenger reisekortnummeret bak på kortet på 16 siffer, for å bli medlem på "MinSide", som gjør at jeg kan hente et nytt flexuskort gratis.

Håper på flere tips.
Hva er det egentlig du håper på?

At noen tilfeldigvis har kortet ditt, og kan si nr som står på det?
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Det koster absolutt null kroner og registrere dette, og det står klart og tydelig når du kjøper/bestiller det at de anbefaler deg og kjøpe personlig månedskort nettopp tilfelle du skulle miste det.
Når du da bruker 2000kr på månedskort, så er det jo din feil alt sammen.

Jeg betaler selv 1970,- for det helsikes dyre månedskortet, og selvfølgelig velger jeg å ha muligheten til å overføre det gamle til et nytt dersom jeg skulle miste det.

I bunn og grunn, så tror jeg at de er såpass tydelige på dette nettopp fordi at det ikke er mulig å få nytt dersom du ikke registrerer det. Om du heller ikke har kvittering, så er det jo heller ikke mulig å se hvilket kort det er og ihvertfall ikke hvem som er eier av det dersom noen returnerer det.
Hvor er det folk bor hen for å måtte betale så mye for månedskort? Jeg betaler 570,- eller noe, og synes det er dyrt nok.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av moret Vis innlegg
Hvor er det folk bor hen for å måtte betale så mye for månedskort? Jeg betaler 570,- eller noe, og synes det er dyrt nok.
Vis hele sitatet...
Dypt inne i Akershus regner jeg med, med tanke på at det bare er Oslo og Akershus Ruter driver business.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Andre siden av Akershus, også helt gjennom Oslo til Akershus igjen (10 soner inkl. kjøring i Oslo) :-)

Det verste av alt er at de i Oslo betaler rundt 600 og kan kjøre buss hele dagen. Her må jeg kjøre til toget om morgenen fordi at det ikke går buss, og når jeg endelig har kommet hjem, så har siste buss for dagen allerede gått (18:20). Helgene går det ikke buss.

Ræva priser spør du meg..

\offtopic
Sist endret av Kekurikekaka; 7. oktober 2010 kl. 20:34.
Det virker jo ganske overkill ja. Ganske kjipt, det er mye penger brukt i måneden det.