Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 575
Har lastet ned to ulike versjoner av Gudfaren, men klarer ikke å få sett på noen av dem uten pixel problemer eller hakking. Har aldri hatt noe lignende problemer med andre filmer, så antar det er noe spesielt med disse.
Filene det gjelder er:
THE GODFATHER TRILOGY [1972-1990]1080p BDRip[x265][HEVC][Dolby TrueHD]

The Godfather Collection (1972-1990)BluRay 10Bit 1080p DD5 1 H265-d3g

Jeg har prøvd 3 ulike medieavspillere. VLC som jeg bruker til vanlig får bare masse problemer med grå pixler og hakking. GOM Player sliter med det samme, ikke så mye pixel problemer, men bilde og lyd henger ikke sammen i det hele tatt, mye hakking.
Til sist prøvde jeg Media Player Classic BE. Den funka dårlig i begynnelsen, men det er den medieavspilleren som funker best. Problemet med den er også at det ofte henger etter og hakker, noen ganger virker det som om den streames. Hvis det hakker og jeg setter på pause så blir den fin i noen sekunder, så kommer det tilbake.

Jeg sitter på en 6 år gammel bærbar, så lurer på om det kan ha noe med saken å gjøre. Men har sikkert sett 10 ulike filmer i jula uten noe som helst problemer, så kanskje det er noe med hvordan Gudfaren filmene er rippa? Eneste jeg ikke har prøvd er en annen PC, men har ingen tilgjengelig. Begynner å gå litt tom for ting å prøve.

Noe tips?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
H265/HEVC er ein relativt ny videocodec. Om filmane du har sett tidlegare i jula er H.264, så kan godt ein 6 år gammal laptop ha støtte for hardwaredekoding av H264 - men mangle det for H265. Det aller meste av filmer på piratsider er h264, og det er først nyleg det har dukka opp H265 i vesentlege mengder.

Finn versjon av Gudfaren som er encoda med H264 (typisk h264/x264 i filnavnet), og prøv det.
Sist endret av vidarlo; 29. desember 2017 kl. 21:35.