Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 624
Hei her om dagen fant jeg en Toshiba T6600C på loftet mit. Når jeg slår den på og etter å ha bootet Windows 95 får jeg en error at jeg mangler en mtrr.vxd. Når jeg trykker enter for å gå videre blir skjermen svart og ingen ting skjer. jeg har latt den stå på i en time mens ingen ting skjer.
Etter noen sekunders googling, så er mtrr.vxd en driverfil installert av Direct-X. Du må funne den nyeste Direct-X som Win95 takler, og installere denne.
Når/om jeg finner hvordan får jeg installert det på datamaskinen?
Hvis skjermen går i sort så kan det hjelpe å sette den tilbake til fabrikk instillingene (såfremt det ikke er ting på den som du VILL bevare).
Hvis du ønsker tilgang til inneholdet på maskinen så kan du slette alle referanser til filen i registret, filen er ikke nødvendig for å kjøre windows.
Det var masse DirectX problemer på versjon 5 som var levert på T6600C.

Så vidt jeg husker så virker denne måten for gjenoppretting;
Skru maskinen av, når du starter den igjen så trykk på 0 tasten (null), dette skulle få opp gjenopprettings alternativene til Toshiba. (kan hende jeg husker feil, begynner å bli ett par år siden)

Er litt imponerende att den fremdeles starter, skulle vel være rundt 20 år gammel nå