Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1314
Hvorfor vil ikke mini displayporten fungere i "nyere" operativsystem?

Jeg har en Lenovo ThinkPad L450, hvor jeg kjører dualboot Windows 10 og Ubuntu 16.04.
Med Windows 7 og Ubuntu 15.10 fungerte porten helt fint, men sluttet å fungere etter hvert som jeg oppgraderte hver av dem.

Er det noe nytt at nyere operativsystem ikke vil støtte denne utgangen? Fungerer fint om jeg starter Ubuntu 15.10 fra live-usb, så det er nok ikke noe hardware-feil. Har selvfølgelig installert de driverne jeg finner tilgjengelig. På Lenovo sine nettsider er det kun drivere for Windows, og det er visstnok en driver for AMD-grafikkort for L450. MEN den får jeg ikke installert, og står ingenting i spesifikasjonene at det er noe AMD i denne maskina.

Prøvde meg på en BIOS-oppdatering uten hell.
Noen fler som har det samme problemet? Rart at jeg ikke finner noen fler på nettet med samme problemet, kan da umulig bare være jeg som har det sånn??
Why Radeon Users May Want to Avoid Ubuntu 16.04 LTS

Ubuntu 16.04 and amdgpu issues

tl;dr:

Stay on 15.10

Or

Use the horrible older AMD open source drivers (basically means you can't play games or do any sort of graphics work)
Vis hele sitatet...
Sist endret av Turbolego; 29. april 2016 kl. 23:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.