Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1165
For 4'e gang har mine desktop iconer blir resatt tilbake til "default". Altså dem blir plassert på rekke å rad til venstre.

Har brukt masse tid på å flytte iconene slikt at jeg får en fin oversikt, dem holder seg der etter reboots men bare helt ut av det blå, etter oppstart, så er dem altså resatt.

Vet om ett program som tar snapshots av iconer slikt at jeg slipper dette problemet, men det betyr at jeg må kjøpe dette produktet. Noe jeg ikke skal behøve å gjøre.


Edition:Windows 10 Pro
Version: 1709
Os Build: 16299.125

Noen som har samme problemet ?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Vet at Windows har hatt problem med dette før, men er fikset nå, ser at du har Build fra Desember 2017, tar jeg ikke feil så er 16299.192 nyeste build atm.
Skader ikke å prøve Windows Update.

Den siste buggen gjorde at dersom du hadde begge disse innstillingene deaktivert, så skjer symptomene du nevner:
"Ordne ikoner automatisk"
"Juster ikoner til rutenett"
Foreslår å prøve å aktivere en av disse.

Bruker du nedlastede temaer, eller andre programmer som kan tulle med skrivebordet?
Du bør uansett prøve å huke av denne innstillingen:


Bruker du forresten NOD32 som antivirus? Ser flere nevner at det kan være synderen.
Takker for svar

Ingen nye updates, sjekket nettopp.

* Align icons to grid har alltid vært på.
* Auto arrange icons har alltid vært av.

* "Allow themes to change icons" er av.

Jeg bruker ikke themes, men Deskscapes. Det er ett program som lar en bruke videoer som bakgrunn. Hadde ikke problemer med at iconene flyttet på seg tidligere m/deskscapes, men etter diverse windows updates i høst/vinter så har det skjedd flere ganger.

Bruker Avast Antivirus.
Problemet oppstod igjen dagen etter jeg skrev innlegget, alle iconer resatt til venstre side.

Måtte ta en reboot og når maskinen laster windows så ser jeg at en oppdatering blir lagt inn, fikk da build:16299.192. - Hadde ingen indikasjoner på at denne oppdateringen ventet..

Etter å ha testet å slå av maskinen endel ganger etter dette så ser det ut som om *problemet endelig er LØST.*
Flere av oppdateringene til Windows endrer oppløsning og bytter om på primær og sekundær skjerm underveis. Dette fører noen ganger til at iconer resettes. Hos meg fører det til at jeg må jobbe i blinde da primær skjerm er død.
Ikonene resatt tilbake ved oppstart idag, så 16299.192 løste ikke problemet...

Fant ett gratis program som heter DesktopOK. Der du kan lagre flere profiler av iconposisjonene om det trengs.

http://www.softwareok.com/?seite=Freeware/DesktopOK

Brenn M$!