Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 816
Heisann!

Her kommer litt skamløs selvpromo. Vad tycks?

https://www.facebook.com/degloomband
I mine ører høres dette ut som noe jeg har hørt 100 ganger før. Ingenting spesielt - men det vil ikke si at det er dårlig av den grunn. Det bare mangler en edge som gir ordentlig identitet. ( i mine ører da hvertfall )

Det er jo bra spilt og sunget, og mixinga/masterina i låta var jo også grei, men merker ikke noe spesielt særpreg som sier meg at "dette liker jeg" eller "dette var interessant å høre på".
For meg høres det ut som musikk som kun etterligner andre sjangre, uten å tilføye noe unikt selv.
Det kan være bra, men det er ihvertfall ikke noe for meg, desverre!

For meg er dette musikk som like gjerne kunne vært spilt i en reklame på tv...
Prøver ikke å slakte dere helt heller, men det er rett og slett en edge her som mangler for at jeg skal "tro på" musikken deres

Edit: kan tilføye at basstromma var litt flat i lydbildet, savner med punch og bass i den... Og vokalen er kanskje litt for tynn og midt-tone dominert noen steder
Sist endret av Alzo88; 25. august 2014 kl. 18:13.
Trådstarter
5 2
Smaken er som baken! Takker for god og konstruktiv kritikk.

Bør tilføye at lydklippet som ligger på facebook i skrivende stund er en demo. Dette vil si at den kun er råmikset og ikke mastret. Trommene er også bare samples for øyeblikket, da vi ikke skal i studio før om en måneds tid.