Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1783
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Eyo, noen som veit om platesjapper som selger hiphop skiver? Vil helst unngå brukt og helst ikke betale altfor mye.
Var innom platekompaniet i ski i dag og kjøpte følgende:
The notorious B.I.G - Ready to die - 299.-
Dr.Dre - The chronic - 199.-
N.W.A - Straight outta compton - 199.-
N.W.A - Greatest hits - 199.-
Nas - Illmatic XX - 199.-

Utifra dette ser det vel ut til at old school er det jeg digger, men er åpen for alt innenfor rap så speak out!
Vel. det beste alternativet er egentlig internet om du vil ha nye plater, billigere og bedre utvalg. Amazon og insound, good stuff.
Platekompaniet Oslo City er også bra men som du viser så er prisene ganske ekstreme.
Er det CD eller vinyl du snakker om? Utifra prisene du nevner så ser det ut som at det er vinyl når jeg sjekker opp mot platekompaniet.no

Er det vinyl det er snakk om anbefaler jeg å sjekke ut Big Dipper. Bra utvalg, og de får tak i så og si alt om de ikke har det du leiter etter.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Sitat av Khan17 Vis innlegg
Piratebay kan du få alle de du nevnte gratis. Ikke at de artistene du nevner trenger mer penger, men ønsker du å støtte de, kan du kjøpe på internett som han over nevner, til en mye billigere pris.
Vis hele sitatet...
Piratebay er da uaktuelt når jeg er ute etter vinyl og vil ha det i samlingen min!
Internett er alltid smooth så lenge toll og slikt ikke blir for dyrt

Sitat av Hobby Vis innlegg
Er det CD eller vinyl du snakker om? Utifra prisene du nevner så ser det ut som at det er vinyl når jeg sjekker opp mot platekompaniet.no

Er det vinyl det er snakk om anbefaler jeg å sjekke ut Big Dipper. Bra utvalg, og de får tak i så og si alt om de ikke har det du leiter etter.
Vis hele sitatet...
Er vinyl ja. Skal sjekke ut Big Dipper straks

Sitat av Hobby Vis innlegg
Er det CD eller vinyl du snakker om? Utifra prisene du nevner så ser det ut som at det er vinyl når jeg sjekker opp mot platekompaniet.no

Er det vinyl det er snakk om anbefaler jeg å sjekke ut Big Dipper. Bra utvalg, og de får tak i så og si alt om de ikke har det du leiter etter.
Vis hele sitatet...
Sjekket nettopp ut Big Dipper som jeg lovte og det var skuffende... utvalget var utrolig bra, men altfor overpriset. Det vil selvfølgelig ligge i bakhodet om jeg ikke finner platene jeg leter etter
Sist endret av Adeith; 8. august 2014 kl. 10:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Khan17 Vis innlegg
Piratebay kan du få alle de du nevnte gratis. Ikke at de artistene du nevner trenger mer penger, men ønsker du å støtte de, kan du kjøpe på internett som han over nevner, til en mye billigere pris.
Vis hele sitatet...
Noe av cluet med å ha plater på vinyl er å få en analog feeling på lyden, noe som trolig gir mer realistisk lydgjengivelse enn digital.

Er dette remaster? http://www.bigdipper.no/vinyl/Metal_...11-p0000004874
Sist endret av nudo; 9. august 2014 kl. 21:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
her er en liste med plasser som selger venyl i oslo vertfall http://www.osloby.no/oslosbeste/musi...l#.U-Z_DvmSxNo

Har selv vært innom noen av plassene.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Sitat av nudo Vis innlegg
Noe av cluet med å ha plater på vinyl er å få en analog feeling på lyden, noe som trolig gir mer realistisk lydgjengivelse enn digital.

Er dette remaster? http://www.bigdipper.no/vinyl/Metal_...11-p0000004874
Vis hele sitatet...
Om du mener remaster er et album så nei, det er master of puppets /om jeg ikke husker feil

ex-adrin: Takker! Håper bare at de er billigere enn mange av de jeg har sett sålangt Blir nok en plate uansett!
Det ligger en platebutikk i Lillestrøm som jeg personlig bruker masse, og som er veldig bra. Endel billigere enn Big Dipper, og de har en veldig stor bruktavdeling (10.000 plater) de ikke har oversikt over, så veldig gøy å gå på skattejakt der. Den heter bare platesjappa, og du finner de på det på Facebook. De ligger fem minutter unna stasjonen, som er nøyaktig 10 min med tog unna Oslo S. Om du har problemer med å finne fram, spør Hi-Fi Klubben i Lillestrøm, de har en del interesserte som vet godt hvor det er.
Råkk and Rålls på Egertorget? (Er ikke så kjent i Oslo) hadde et sinnsykt godt utvalg da jeg var innom for en stund sidene. Kjøpte noe gammelt av Van Halen og kvaliteten synes kvaliteten var OK til å være brukt. Betalte vel under 100,- for en skive av Iron Maiden og Van Halen.

https://www.facebook.com/pages/r%C3%...s/134228915978
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Takker for tips! Skal sjekke ut begge deler selv om jeg vil tro at Råkk and Rålls holder seg til rock-relaterte sjangere
Råkk and rålls har overvekt av pop/rock, men også en god del av mye annet. Sist jeg var der hadde de en egen seksjon med hiphop. Dette var i underetasjen, fort gjort å overse trappa ned.

Råkk and rålls er et obligatorisk stopp når jeg er i Oslo, finner -alltid- noe der.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Sitat av Yorke Vis innlegg
Råkk and rålls har overvekt av pop/rock, men også en god del av mye annet. Sist jeg var der hadde de en egen seksjon med hiphop. Dette var i underetasjen, fort gjort å overse trappa ned.

Råkk and rålls er et obligatorisk stopp når jeg er i Oslo, finner -alltid- noe der.
Vis hele sitatet...
Da blir det en tur dit

I dag var jeg i Oslo, der turet jeg innom platekompaniet på Oslo City. Ahh... for et utvalg! Utrolig synd jeg ikke hadde med nok penger, dæven for noen skiver de hadde liggende. Gikk også forbi Just Jazz (?) eller noe lignende. Grunnen til at jeg ikke turet inn der er fordi jeg ikke er storfan av Jazz OG jeg har vært med foreldre og drukket kaffe der før og etter det jeg husker er det relativt annerledes enn det jeg foretrekker.

Tusen takk for tipsene deres folkens, kom gjerne med flere! Vet dere om noen i Moss/Fredrikstad/Sarpsborg? Noen av dere som har sjekket ut eventuelt platesalg på nordby i Sverige?
Sist endret av Adeith; 11. august 2014 kl. 16:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.