Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1448
Hei,

Jeg skal for førstegang kjøpe meg en svin dyr gaming laptop, ja laptop. Noen vil sikkert overtale meg om å bygge en selv. Det skjer nok ikke.

Ser jo selvfølgelig på de nye ASUS G751jy osv, skjønner ikke forskjellen på alle de forskjellige(prisen er også ganske opp & ned). Noen heter t004, t003 og annet. Jeg vil bare ha den drygeste(pris har ikke noe å si).

Finnes det en expert her inne som kan fort peke ut den jeg vil ha? :P

Dette ble skrevet fort og gæli fordi jeg er så forbanna lei av å lese igjennom spesifikasjoner. Har bestilt http://www.prisjakt.no/product.php?p=2834786

Men kan jo fort avbestille den hvis det finnes en bedre versjon, bryr meg ikke om større Hard-disk osv. Skal jo spille spill på ULTRA, ikke stappe den full av tull.

What on earth do i do!?

All hjelp tas imot med et kjempe smil

Hilsen

Sindre som ikke har peiling.
Jeg har en del kunnskap rundt gaminglaptoper og har fulgt utviklingen på G751 en stund nå.

G751JY er den beste versjonen du får i Norge fra ASUS. Skulle selvfølgelig ønske det fantes en med større prosessor, men i7-4710HQ skal være mer enn bra nok til gaming hvertfall. Kjølingen er mye bedre på 980m enn på det gamle 880m og bruker MYE mindre strøm. I tillegg presterer kortet mye bedre. Alt i alt en sinnsyk gamingmaskin. Selv med 970m vil det være en oppgradering fra 880m.

Skal selv kjøpe G751JY snart. Du kan også gå for en MSI-laptop for litt mindre penger, men de kan ikke måle seg på kjølingen til ASUS. Dessuten er det nok fyrverkeri i G751JY til å kunne spille alle krevende spill i ett par år fremover, minst.

Finnes review av og tester på youtube. Prisen er stiv for de som liker stasjonære, men jeg betaler gledelig litt ekstra for en laptop som jeg kan dra med meg på lan, reiser og ha på fanget i sofan. Er ikke noe annet enn å si, kjøp!
Sist endret av Teletubbey; 21. oktober 2014 kl. 00:24.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei,
Beklager at jeg er litt slem her teletubbey, men du har tydeligvis ikke fulgt utviklingen helt ut

Basic rundt forskjellene på modell/verson:
g751jy - grafikkkort 980s
g751jt - grafikkort 970s
videre har man flere variasjonen på ram, forskjeller på harddisk størrelse SAMT PROSESSOR. derav forskjellene på -T**** versonene.
MED ANDRE ORD: toppversonen kan fåes med i7-4860HQ PROSESSOR, slik du etterspør [COLOR="Magenta"]teletubbey[/COLOR](!) <3


Trådstarter, [COLOR="Teal"]MrMadManMe[/COLOR]:
1) Er du student får du vell 500kr lavere pris hos dustinhome. enn det du linket til der. Om du bryr deg om penger.
2) Det du linker til er ikke det beste av det beste tbh, i hvert fall om man skal tro asus selv og Pc-testere (refererer til ram og prosessor samt ssd (tror også blue ray, om det er noe du bryr deg om ).
3) Dersom du er villig til å vente 1 uke og bruke 3000kr mer, vil du få tilgang til en bedre versjon. Link


En av kildene med a fair share av enkel lesestoff (merk at det snakkes her om den versonen du linket til):
http://www.digitaltrends.com/laptop-...y-dh71-review/


håper dette innlegget var til hjelp.