Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2288
(Postet denne i politikk "avdelingen" her på forumet. Dette var feil. Kan admin slette den?)

Hei
Trenger litt hjelp her

Ble nettopp lurt for 20 000 kr. Hadde en Finn.no annonse ute.
Det var et tømmer lass på lastebil som ble fraktet til kjøper.
Han sendte meg bilde på at han hadde overført penger på min konto (skjerm dump av banken sin).
Dum som jeg var så sa jeg at det var ok og tømmerbil kom og hentet lasset hos meg & kjørte til idioten.


Mest sannsynlig var bildet bare fake for nå har det gått over 3 dager og fortsatt ingen penger på konto.
Har ringt kjøper flere ganger og sendt flere meldinger, ingen svar. Han er borte.

Nå har jeg fullt navn på han, telefon nummer, adresse, vet hvilket selskap han driver, konto nr +++

Hva hadde dere gjort?
20 000 er for mye til å la det gå.

Ringe politiet ? (Er redd det er nytteløst. Blir fort henlagt)
Personlig inkasso sak (? Dette vet jeg lite om)
Eller bare møte på døra og overraske han (Han bor et stykke unna) Er vel dette jeg heller mest mot.

Jeg ringte banken hans i dag og spurte om de kunne se på konto nummeret jeg har, om han har sendt penger til min konto. Det kunne de ikke, siden de ikke har lov til å se i andre sine kontoer.

Mye av kontakten jeg og kjøper har hatt har gått over SMS og finn.no meldinger, så jeg har det meste å vise til.

Lærte på den harde måten denne gang.
Har solgt mye på finn og det har gått smertefritt i alle år, men ikke denne gangen gitt.
"Øko-Terrorist"
Send ham faktura, deretter følg rutiner for inkasso.

https://www.altinn.no/starte-og-driv...ng-og-inkasso/
Sist endret av tr80r; 30. november 2022 kl. 05:51.
Driver kødden selskap, så kontakter du skatteetaten og sier han har tilbudt seg å jobbe for deg og flere du kjenner svart, uten kvittering. Så får han ett pent lite brev i posten og de kommer å rister i skapene hans og lager mye styr, sjøl om fyren skulle ha alt på stell er det aldri gøy med skattefuten på nakken. Du kan tipse de anonymt på nett, bytt ip og tips flere ganger med noen ukers mellomrom, så får han en god jul. Funker det ikke første gang, gjør du det samme flere ganger med uregelmessige mellomrom. skattefuten elsker å riste skjeletter ut av skap og har stortsett greit med resurser til å lage faen.


https://www.skatteetaten.no/tipsoss
Er det ikke bare og hente tømmeret igjen og så sende frakt kostander til han på faktrua?
Hei igjen
Ville bare si at jeg møtte opp på døra en sen kveld.
Vedkommende ble tatt på senga så det sang og ble veldig stresset & nervøs.
Overførte penger der og da mens jeg var der.
Alt gikk veldig fint for seg.
Pengene er nå på konto og saken er løst
Advarsel til andre som søker seg fram til dette innlegget ,

Tenk om du kommer på døra til en fyr som skylder deg XXX sum, helt alene, og alle hans statlige regninger allerede har gått til helvete, han har tapt alt og er ferdig med alle sine opplærte norske vaner.

Det blir ikke som i denne tråden da. Tenk dere om!
Sist endret av colakork; 5. desember 2022 kl. 21:21.
Sitat av colakork Vis innlegg
Advarsel til andre som søker seg fram til dette innlegget ,

Tenk om du kommer på døra til en fyr som skylder deg XXX sum, helt alene, og alle hans statlige regninger allerede har gått til helvete, han har tapt alt og er ferdig med alle sine opplærte norske vaner.

Det blir ikke som i denne tråden da. Tenk dere om!
Vis hele sitatet...
Greit å bruke litt sunn fornuft. Her er det snakk om tømmer solgt på Finn. Ikke kokain.
Sitat av rambo_kid Vis innlegg
Hei igjen
Ville bare si at jeg møtte opp på døra en sen kveld.
Vedkommende ble tatt på senga så det sang og ble veldig stresset & nervøs.
Overførte penger der og da mens jeg var der.
Alt gikk veldig fint for seg.
Pengene er nå på konto og saken er løst
Vis hele sitatet...
Hva hadde han å si til sitt "forsvar"?