Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2004
Jeg har bestilt en growkit til Post Restante. Jeg har skikkelig noia for å bli oppdaget da vi har unger, så planlegger å sende growkiten videre til en bekjent i sverige og la denne ruge på den i en stund før han tar den med til norge.

Men jeg må jo fremlegge bevis på hvem jeg er...

Jeg har aldri brukt Post restante før, men fikk denne creepy meldingen, og lurer på om dette bare er standard eller om de liksom ser på avsender og ringer norsk toll og politi med en gang?

[IMG][/IMG]
Norsk toll spaner på PR, Ikke ta med noe du ikke kan svelge. Drit i det der. Kan selvfølgelig gå bra, men stopper en mørk bil bak deg og fyren tar bilde av skiltet ditt bør du bli paranoid. Man kan også bestille til mange andre steder enn Poste Resante. Evt bytt bil før du kjører over. Folk bestiller faen så mye rart til denne filialen at det ikke er rart den er under oppsyn. Kjøp deg sporer, lær deg pf tek og agar. Kjøp sporer i utlandet hvor det er lov og skrap det over på hva som helst før du drar hjem. Hele poenget er uansett borte når growkitet er ferdig og man må på ny Harrytur. Teach a man to fish!
For det første så har du gått rett i post restante fella, du har brukt betal tjenesten som tar betalt for tjenesten.
Postnord Strømstad har gratis tjeneste som er den du burde ha brukt.

For det andre, dyrkeutstyr er helt lovlig og har selv blitt stoppa på Svinesund med kullfilter, hps lamper, ph meters og full kit, måtte bare sprette esken med 700 m3/time kullfilter (svært) for å vise kvittering på under 6000 kr.
De driter i om du skal dyrke tomater eller weed.
Chill

Så til neste gang bruk postnord som er gratis og de holder pakka 30 dager

https://www.postnord.se/ta-emot/poste-restante
Sist endret av gekko4u; 6. november 2022 kl. 14:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av gekko4u Vis innlegg
For det første så har du gått rett i post restante fella, du har brukt betal tjenesten som tar betalt for tjenesten.
Postnord Strømstad har gratis tjeneste som er den du burde ha brukt.
https://www.postnord.se/ta-emot/poste-restante
Vis hele sitatet...
Postnord Poste restante er jo kun for postnord, fullt mulig han har fått noe tilsendt med DHL, Schenker etc.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jepp, ser veldig kjent ut. Fikk noe liknende sist jeg brukte de (et par år siden). Bare sørg for å være på riktig side av svensk lov så går det sikkert bra.
Fikk samme meldinga, med påfølgende noia..
Men alt gikk bra, ingen spana eller stoppa meg.
Trådstarter
4 0
Sitat av gekko4u Vis innlegg
For det første så har du gått rett i post restante fella, du har brukt betal tjenesten som tar betalt for tjenesten.
Postnord Strømstad har gratis tjeneste som er den du burde ha brukt.

For det andre, dyrkeutstyr er helt lovlig og har selv blitt stoppa på Svinesund med kullfilter, hps lamper, ph meters og full kit, måtte bare sprette esken med 700 m3/time kullfilter (svært) for å vise kvittering på under 6000 kr.
De driter i om du skal dyrke tomater eller weed.
Chill

Så til neste gang bruk postnord som er gratis og de holder pakka 30 dager

https://www.postnord.se/ta-emot/poste-restante
Vis hele sitatet...
Takk for tips

Sitat av gekko4u Vis innlegg
For det første så har du gått rett i post restante fella, du har brukt betal tjenesten som tar betalt for tjenesten.
Postnord Strømstad har gratis tjeneste som er den du burde ha brukt.

For det andre, dyrkeutstyr er helt lovlig og har selv blitt stoppa på Svinesund med kullfilter, hps lamper, ph meters og full kit, måtte bare sprette esken med 700 m3/time kullfilter (svært) for å vise kvittering på under 6000 kr.
De driter i om du skal dyrke tomater eller weed.
Chill

Så til neste gang bruk postnord som er gratis og de holder pakka 30 dager

https://www.postnord.se/ta-emot/poste-restante
Vis hele sitatet...
Og forresten, dyrkeutstyr er lovlig?
Jeg skjønner at de ikke kan ta kullfilter, og slikt dyrkeutstyr, men en ren growkit med soppsporer? Jeg var sikker på at det i grunn ikke er lov?
Sist endret av Cherub; 7. november 2022 kl. 12:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Growkit er ikke lov, en bekjent fikk razzia etter å bestilt på nett.

Går nok bra hvis man bruker post restante, men hvis det stemmer at det blir holdt under oppsyn er det jo en risk, men det er det jo uansett når man skal over grensa.
Jeg tror ikke det er SÅ krise. Growkit og sporer er lovlig i svergie. Jeg henta der for noen måneder siden, fikk også denne meldingen. Dette er nok for å unngå varer og ting som er ulovlig i svergie. At dem har samarbeid med svensk tull for å ha litt kontroll, og i tillegg så kan det være at den meldingen beskytter innehaver av PR ikke kan bli tatt for oppbevaring av ulovelige varer om en kødd sku få tilsendt ei litta blokk med heroin feks.

Men ja, du må vise pass eller førerkort ved henting.

Hvordan gjøres denne ID bekreftelsen hos PostNord sin løsning?