Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1455
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis man ikke husker noen verdens ting. Er det mulig å slippe forelegg for å havne i fyllaresten?
Kan jeg aldri tenke meg.
Du har vel gjort det, selvom du ikke husker.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Joa, klart jeg har gjort det. Men sure penger for å holdt naboer våkne natt til lørdag også ikke huske noen ting av det.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Joa, klart jeg har gjort det. Men sure penger for å holdt naboer våkne natt til lørdag også ikke huske noen ting av det.
Vis hele sitatet...
Men du holdt naboen våken? Tviler på at du hadde fått bot uten å være tulling i tillegg?
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Klart jeg sikkert var tulling, men husker ikke og uansett ikke noe voldelig for det er jeg ikke. Høy musikk og banket på vindu hos noen, men vet ikke hos hvem.
Sikkert bare en barnefamilie...

Tror ikke man slipper unna pga dårlig hukommelse, men du kan prøve å argumentere med lav iq?
Politiet: Du kjørte i 160 i 50-sone.
Meg: Jeg husker ikke.

Blir det førerkortbeslag? Jeg tror nesten det blir det.

Tenk om alle kunne si "husker ikke" og slippe unna med alt. Da hadde livet vært enkelt.
Vent nå litt... Å betale for å ha vært i fyllearresten?
Det er så vidt jeg vet gratis for deg å være i fyllearresten. Det er heller grunnen til at du havnet i fyllearresten som koster penger. Hva er du bøtelagt for?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis man ikke husker noen verdens ting. Er det mulig å slippe forelegg for å havne i fyllaresten?
Vis hele sitatet...
Praksis for strafferett ved selvforskyldt rus:

Selvforskyldt rus har først og fremst betydning innen strafferetten. For det første vil man ved vurderingen av om det foreligger forsett se bort fra at gjerningsmannen har opptrådt i selvforskyldt rus, se straffeloven § 40 første ledd andre punktum. I slike tilfeller skal retten se bort fra beruselsen, og sette seg inn i hvordan gjerningsmannen hadde tenkt dersom han var edru.
Vis hele sitatet...
https://jusleksikon.no/wiki/Selvforskyldt_rus
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
"Jeget" er tilstede i øyeblikket selv om det som hender ikke blir skrevet til hukommelsen.

"Du" var altså tilstede og gjennomførte handlingene (og idiotien), men den delen av hjernen som forsøkte å "skrive dette til disk" var så innsausa og bortreist at det var et helt håpløst prosjekt.

Så ja; du må ta konsekvensen av dine handlinger selv om du ikke husker dem.

Du bør sannsynligvis se på dette som en wake-up call og vurdere å drikke mindre i fremtiden.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For guds skyld ro ned alkohol-inntaket litt. Vi går nok i samme sko og livet mitt har gått til helvette av rett og slett drikking. En rolig J er mye bedre for kropp og sinn.
Jeg var på glattcella 1 måneds tid tilbake, min aller første gang.

Var fortsatt brisen når jeg kom ut, husker ikke alt hun sa men hun spurte meg om jeg visste hva forelegg var, jeg bare «ehh, advarsel?»
Haha fikk ihvertfall et ark som det sto 6000 på..
Sist endret av HallaKompis; 30. oktober 2022 kl. 05:02.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
For guds skyld ro ned alkohol-inntaket litt. Vi går nok i samme sko og livet mitt har gått til helvette av rett og slett drikking. En rolig J er mye bedre for kropp og sinn.
Vis hele sitatet...
Nå er det ikke ofte jeg drikker sprit da. Nettopp pga blackout. Kan ikke skjønne hvordan jeg klarte å få i meg så mye heller, har liksom ikke fult av det stående i skapet. Men sist gang i arresten for 33ish år, så ikke en gjenganger.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
Jeg var på glattcella 1 måneds tid tilbake, min aller første gang.

Var fortsatt brisen når jeg kom ut, husker ikke alt hun sa men hun spurte meg om jeg visste hva forelegg var, jeg bare «ehh, advarsel?»
Haha fikk ihvertfall et ark som det sto 6000 på..
Vis hele sitatet...
Lov å spørre hva du fikk forelegget for. Du slapp jo billig unna med bare 6.000,-
"Jeg husker ikke" tror jeg er den meste brukte tingen de hører. Selvfølgelig slipper du ikke unna, du tok valget om å bli drita, og må ta konsekvensene.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Lov å spørre hva du fikk forelegget for. Du slapp jo billig unna med bare 6.000,-
Vis hele sitatet...
Ordensforstyrrelse. Ja nei 6000 er vel kanskje ikke så ille, kan vel få mer
Sist endret av HallaKompis; 30. oktober 2022 kl. 11:48.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Husk at bøter er forskjellig fra byer til byer på de forskjelige, dvs drikke på offentlig sted, bråk, ikke overholde pålegg fra Politi, pisse på gata og mange flere. en by kan har 3000 og annen by over 10000 på samme straff.