Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 613
På utkikk etter en som vil holde meg varm på de kaldeste og mest vindfylte dagene. Den jeg har nå er fin og grei, men om jeg f.eks sykler eller står på slalåm for fort, så kjenner jeg vinden rett gjennom. Dette til tross for at det er ull.

Så, er det noen av dere som har hatt en god opplevelse med deres balaklava og kan anbefale den? ønsker forresten helst at de er så nærme 100% ull som mulig, orker ikke sånn plastgreier
Ikke sikkert at det du spør om her er å oppdrive. Men du kan gå til innkjøp av strikkepinner og garn, etter dette kan du strikke selv. Men om den skulle være så tykk, som du ønsker, kan du strikke den i omtrent størrelse KingKong og vaske den på kokvask. Når ull blir behandlet på denne måten, toves ullplagget og krymper.
Ull har lite å stille opp med mot vind, så du vil nok vurdere noe med et skjermende lag ytterst, på samme måte som du har en vindtett jakke utenpå ullundertøyet på overkroppen. Her er et eksempel som nok vil være effektiv selv i mange blå sekundmeter.
sjekk jakt og friluftlivs butikker