Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1663
Hei,

Tenker å kjøpe lyrica i Spania og har lyst til å ta med det hjem i kofferten eller sende det hjem i posten til Norge.

Hvor stor er risken for å bli tatt og hva er evt straff?
Er lyrica regnet som et legemidde? Vil tollerne spørre etter resept og bare destruerer det om jeg ikke har resept?
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dro til og fra spania med noen c preparater og sobril, hadde de i vanlig doset og de åpna den ikke engang.
Lyrica er et b-pretarat og kanskje stoppes i tollen ved postgang = innførsel av ulovlig narkotika. Bot.

Mye mer sikkert å ta med i kofferten, eller blande de med multivitaminene dine
Sitat av Freefalling Vis innlegg
Lyrica er et b-pretarat og kanskje stoppes i tollen ved postgang = innførsel av ulovlig narkotika. Bot.

Mye mer sikkert å ta med i kofferten, eller blande de med multivitaminene dine
Vis hele sitatet...
Trodde ikke lyrica er regnet som narkotika?

Koffert er kansje bedre ja, men blir vel samme straff om de oppdager det der? Skal kanskje litt til før de sjekker hva som faktisk er i multivitamin boksen
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du får ikke kjøpt NOE gøy uten resept fra spansk lege lenger...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du får ikke kjøpt NOE gøy uten resept fra spansk lege lenger...
Vis hele sitatet...
Får kjøpt Lyrica. Det er ganske gøy spør du meg
På Gran Canaria var det null stress å få resept hvertfall, 25 euro. Som regel var det å forklare seg til resepsjonisten, og legen kom ut med resepten til disken, kikket ikke på meg eller sa hei en gang.
Ikke veldig smart å trille 1000 bikjebein forbi tollen, hjelper ikke med resept om man blir stoppet da tror jeg. Ung og dum, bra det gikk bra…
Mvh
Alt som er på narkotikalisten kan du ta inn 2 uker om de er fra EU/EØS med resept.

Samme med vanlig reseptbelagt, men for 3 mndr.

Lyrica uten resept for du ikke så mye som en igjennom uten resept. Om Lyrica er blitt c eller b har jeg ikke fått med meg
Spiller ingen rolle uten resept.
Sist endret av Naturgrønn; 17. oktober 2022 kl. 14:01.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du får ikke kjøpt NOE gøy uten resept fra spansk lege lenger...
Vis hele sitatet...
tro meg det har ikke noe å si jeg har bodd i spania i nesten 5 år det tar deg 15 - 30€ så har du hva faen du vil ha når som helst fra 24 timers appotek
Anonym bruker
"Orange Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ordna rullestol på flyplassen for fucked til beins på tur tilbake ble jeg trilla å trilla rett forbi tollen me 1600 av diverse drugs piller i rompetaska min
Kan ikke se at Lyrica er på narkotikalisten. Vil det si at man kan ha med 1 års forbruk til Norge om jeg har resept?
Sitat av brokkolireddik Vis innlegg
Kan ikke se at Lyrica er på narkotikalisten. Vil det si at man kan ha med 1 års forbruk til Norge om jeg har resept?
Vis hele sitatet...
Ja ser sånn ut, leste bare fort igjennom men all info finnes her:

https://legemiddelverket.no/import-o...g%20kj%C3%B8pt.