Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1564
Anonym bruker
"Harm Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er er noen stor forskjell på å skute opioider eller å ta det i bakenden? Trenger man å filtrere når man tar det i bakenden?

Jeg vil så gjerne vekk fra nåla. Tenker å «trappe ned» den destruktive bruken ved å ta i bakenden en stund, og så ta det oralt. Vil blir kvitt denne uvanen
Det er litt heftigere med nåla, men å ta ting rektalt er ikke ille det heller. Du trenger ikke å filtrere om du gjør det sånn.

Lykke til med nedtrappingen.
Det er jo selve vanen nålen du må knekke.

Nei det kommer ikke til å ta over for skyting. Skal du trappe ned ville jeg røykt så mye som mulig før du virkelig må ta deg ett. Og da forhåpentligvis bare holde deg til en smell, så prøver du en dag uten nålen en stund.

Bruk piller til å forsterke rusen(anbefales ikke, bare i denne situasjonen regner jeg med han er kjent med tabletter)

Om du virkelig vil slutte; legg deg inn ett år ++ langt fra der du bor så du får skikkelig hjelp når du skal ut om du fullfører opplegget.

Kan komme ut med kurs i masse forskjellig!

Lykke til!
Sist endret av Naturgrønn; 16. oktober 2022 kl. 01:01.
Anonym bruker
"Harm Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for råd bros!

Bare lurte på om man trengte og filtrere når man tar rektalt. Vet dere biotilgjengeloghet rektalt i forhold til nåla?

Jeg er hundre prosent motivert og klar for å droppe nåla. Veit at det handler om vanen og den skal jeg knekke. Veit at det handler om å legge inn nye vaner. Først rektalt, så oralt tenker jeg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for råd bros!

Bare lurte på om man trengte og filtrere når man tar rektalt. Vet dere biotilgjengeloghet rektalt i forhold til nåla?

Jeg er hundre prosent motivert og klar for å droppe nåla. Veit at det handler om vanen og den skal jeg knekke. Veit at det handler om å legge inn nye vaner. Først rektalt, så oralt tenker jeg.
Vis hele sitatet...
Kommer veldig an på hvilket opioid du snakker om.
Sist endret av SkammeligNykter; 16. oktober 2022 kl. 12:48.
Anonym bruker
"Harm Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Først var det subutex og LAR i en del år, nå er det morfin og oxy, men i morgen går jeg over til malfin deretter er planen å trappe ned med litt tramadol og kodein før jeg seponerer alt
Anonym bruker
"Harm Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg er sinnsykt motivert får å slutte helt nå. Jeg Har brent alle bruer og har ikke tilgang på mer piller. Har kjøpt illegalt etter at jeg sluttet med LAR og subutex. Jeg har kun 2-3 uker og trappe ned på og har ikke veldig mye pilller å trappe ned på. De siste ukene har inntaket vært på 70-100 mg morfin/oxy daglig som jeg har skutt. Fra i morgen så er det malfin i toern og brå nedtrapping.

Noken som har vært borti det samme og kan fortelle om åssen det er og hva som eventuellt kan hjelpe? Er veeeeldig takknemlig får alle svar og råd :-)
Hei igjen. Søkte nettopp opp biotilgjengeligheten på morfin og oxy rektalt og det var litt lavere enn jeg hadde forventet. Jeg anbefaler deg å søke litt selv i forhold til dette temaet men med mindre du er ganske så avhengig av å få litt rush så er nok oral den beste metoden. Eller så må du bortimot doble dosene dine for å oppnå samme effekt rektalt.
Anonym bruker
"Harm Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar.
Så da er altså 60 mg oralt mye bedre enn 60 mg rektalt? Var så sikker på at det tok seg godt opp i bakenden? Skal prøve og søke litt
Anonym bruker
"Harm Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
I følge denne så kan det absorberes bedre rektalt faktisk?

https://www.farmatid.no/vitenskap-og...s/article-1018
Ja, etter min forståelse så er det nok det. Jeg holder meg mest til sentralstimulerende selv så det første svaret mitt stammer mye derfra, men etter litt rask lesing så ser jeg at biotilgjengeligheten gjerne ligger rundt 50-60% for morfin og oxy så da er det sikkert like greit å ta det oralt. Det blir jo ikke tatt opp like raskt som når du gjør det rektalt men du tar jo opp betraktelig mer oralt og da er sikkert det å foretrekke vil jeg tro?

Edit: så at han over her fant litt motstridende informasjon fra det jeg fant. Så da sier jeg egentlig at du kanskje bare skal teste det selv for å se hva du synes. Opptaket burde uansett skje raskere rektalt enn oralt så det er nærmere følelsen av nåla enn noe annet.
Sist endret av tasmus82; 17. oktober 2022 kl. 16:56.
Chitosan øker bioen med 20% ca. Nasalt
Sist endret av Sæd; 17. oktober 2022 kl. 17:00.
Anonym bruker
"Harm Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Og biotilgjengelogheten er vel nærmere 100% når man skyter? Bare tenker på effekt i forhold til inntaksmetode og mengde/styrke
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Personlig trappet jeg ned på heroin etter å ha gått på oxy.
Men morfin gjør vel jobben bedre.
Kort halveringstid, og med nedtrapping kan du nok forvente ca 10dager med oppkast, svette og null mat.

Ville svelget dem.
Biotilghengeligheten er shit uansett inntaksmåte, bortsett fra IV. Selv fikk jeg lite effekt da jeg skjøt dem.
Anonym bruker
"Harm Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Seriøst??? Må man virkelig forvente et såpass helvete selvom jeg trapper ned? Er det vanlig? Noen andre her som har trappet ned uten å oppleve de verste abstinensene?
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg kom meg ned i 100mg heroin fordelt over en dag før jeg sluttet.

Det tok vel en par uker før jeg ikke til enhver tid frykta å skite i buksa, eller spy på en kjip plass.
Anonym bruker
"Harm Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Aner du hva 100 mg heroin tilsvarer i morfin? Jeg tenkte og trappe ned til 10 mg
Morfin før jeg går over til kodein og tramadol så slutter jeg
Klarer du deg på 10-20mg dagen er det bare å stoppe.
Ubehag kommer du ikke unna uansett, men det er helt OK med så små doser.
Anonym bruker
"Harm Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ok, takk for svar
oxy rektalt funger fjell. heroin ikke like bra
Hey, tok 300mg tramadol for 40 min siden, ikke fått noe funk enda, skjønte sann at effekten kom etter 30-60 min? Om jeg ikke får noe funk av det skal jeg ta 200mg til? Eller er det noe vits i i det hele tatt?