Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 5812
Grekere omtalse ofte som et varmt og hyggelig folkeslag, men en episode av "fengslet i utlandet" som går på "national geographic channel" viser at politi og fangevoktere er ganske brutale og ofte bruker uprovosert og grov vold mot arrestanter og innsatte.

Jeg har også sett i en del dokumentarprogrammer at legene der er korrupte og at man blir nødt for å betale bestikkelser for hver legetime man møter til.
Og spørsmålet ditt var?
Tror nok det kommer mer an på hvem du møter rett og slett. Men siden halve europas ungdomsbefolkning drar dit på heisaturer kanskje de(politiet) er litt over snittet tilbøyelige til å være ufine i møtet med fulle og rappkjefta personer på Rhodos/andre steder nattestid.
FN har noe de kaller korrupsjonsindeks, hvor 0 er helt korrupt og 100 helt straight. Hellas når rundt 50 poeng.
New Zealand ligger på topp rett under 90 etterfulgt av de nordiske landene, Singapore og Sveits. I bunn finner vi Sør- Sudan, Somalia, Syria og Venezuela med rundt 10- 15poeng.
Hellas har slitt med sosial, økonomisk og politisk uro siden finanskrisen i 2008. Velferdssystemet har slått sprekker og arbeidsledigheten har skutt i været. Sosial stønad har minket og ført til stor mistillit til det offentlige.

Jeg kjenner til folk som blitt arrestert og fengslet som lett har kunnet bestikke seg til mer mat, bedre forhold, bedre advokat og raskere og mildere behandling i rettssystemet.
Hvordan det er i helsesystemet vet jeg ikke men flere avisartikler indikerer korrupsjon her og.

https://www.fn.no/Statistikk/korrupsjon
BRAND ∞ STRONG
Hellas er mer enn Moussaka og feriekulisser.
Verste marerittet jeg har er å bli invovlert i noe som fører til at jeg blir fengslet i utlandet, da spesielt u-land men også USA. Faen for noen forhold det er i det som skal være siviliserte land. Vi er spesielle der vi i Norge når det kommer til fengsel og straff. Men tallene viser jo at det virker. Rehabilitering virker
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Verste marerittet jeg har er å bli invovlert i noe som fører til at jeg blir fengslet i utlandet, da spesielt u-land men også USA. Faen for noen forhold det er i det som skal være siviliserte land. Vi er spesielle der vi i Norge når det kommer til fengsel og straff. Men tallene viser jo at det virker. Rehabilitering virker
Vis hele sitatet...
USA er praktisk talt et Uland I mange stater.
Jeg var kanskje for kategorisk i mitt innlegg der jeg skrev" kommer an på hvem du møter".
Googlet litt og fant denne saken om en svenske som fikk et helvete i sitt møte med gresk rettsvesen back in 2001.
Han ble frigitt men så forandret plutselig domstolen mening og ville ha ham utlevert. Og også foreldrene senere for ryktespredning om gresk politi.
Gammel sak-men er de blitt bedre?
http://vallentunabor.blogspot.com/20...e-jonsson.html
USA er i alle fall veldig fjernt fra hvordan vi liker å ha det..