Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 6879
Anonym bruker
"Blå Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har noen spørsmål rundt cannabis. Samler dem for enkelhets skyld, for å ikke lage flere tråder.

1. Hvor helseskadelig er egentlig joints? Jeg har aldri røykt til vanlig, bare weed de siste årene (0-3 ganger i uken). Jeg kan kjenne irritasjon i hals flere dager etterpå iblant, av og til ingenting. Føles ikke veldig sunt. Kan det hende jeg trekker for dypt? Har prøvd å lage uten tobakk, men blir fort sløseri da, hvis man skal ta den i to-tre omganger (går greit om man deler med noen).

2. Det fører meg til neste spørsmål: Vaporizere. Jeg hører så mye forskjellig om dem. En kompis av meg sier han ikke får effekt av dem, selv Mighty og toppmodellene. Er det noen flere som opplever det? Og noen tips til en bra å kjøpe? Mighty er veldig dyr, kan det funke med en av de litt billigere modellene, 1000-2000 kr? Noen tips? Og regner med svaret er ja, men er det helt trygt å bestille dem fra f.eks. shady.no?

3. For å fortsette på helsesporet: Edibles, trolig den tryggeste formen. Jeg vet det er vanskelig å dosere og sånt. Jeg kan heller ikke lage dem der jeg bor nå grunnet lukt. Men spørsmålet mitt er om dette er noe dealere vanligvis selger? Ber absolutt ikke om konkrete tips, vet det er ulovlig her. Men en kompis i utlandet sa det er helt vanlig der han bor.
1. Alt som brenner og lager røyk er ikke noe du skal trekke ned i lungene. Hvor skadelig det er med en joint eller tre i uka er vanskelig å svare på, men skadelig er det.

2. Vaporizer får man effekt av, helt klart. Har desverre ingen anbefalinger, men du kan trygt bestille fra shady. Men jeg synes shady tar seg veldig godt betalt for "dropshippingen" sin, ville sett til utlandet for å handle dette.

3. En random dealer går nok ikke rundt å lager brownies og godis, men det er haugevis av dedikerte folk som lager edibles man kan kjøpe i landet. Det skal ikke være veldig vanskelig å få kjøpt, selv om det gjerne er litt dyrt
Jeg har en Mighty fra Shady, og jeg blir balle på 0,1-0,13. Vaporizere leverer en annen type high enn joins, og det har med at du ikke får blandingen av tobakk og weed å gjøre.

Dermed er det en litt annen rus å lære seg å kjenne, men at det virker - det er det faen ikke tvil om.

Results showed that a few minutes after smoking, those who vaped the 25-milligram THC dosage reported an average of 77.5 on the overall strength of the drug's effect, meaning how high they felt compared with the average score of 66.4 reported by those who smoked the same dose. Participants who vaped 25 milligrams of THC reported about a 7 percent higher score on average for anxiety and paranoia, compared with people who smoked the same amount of the compound. Those who vaped any dose of THC also reported higher levels of dry mouth and dry eyes than those who smoked it. For example, when vaping 25 milligrams of THC, the participants rated dry mouth at 67.1 on average compared with 42.6 for those smoking it.
Vis hele sitatet...
Other results showed that blood levels of THC were at their highest immediately after smoking or vaping cannabis. At 10 milligrams of THC, blood levels of THC reached an average of 7.5 nanograms per milliliter in vapers, compared with 3.8 nanograms per milliliter in smokers 10 minutes after they inhaled the drug. At 25 milligrams of THC, blood levels reached an average of 14.4 nanograms per milliliter when vaped compared with 10.2 nanograms per milliliter when smoked.
The amount of time participants accurately tracked the square on the computer in the Divided Attention Task dropped by an average of 170 percent after smoking 25 milligrams of THC compared with the cannabis without THC.
Vis hele sitatet...
The amount of time they accurately tracked fell an average of 350 percent when vaping 10 milligrams of THC and fell 500 percent when vaping 25 milligrams of THC, compared with those smoking either dose.
Vis hele sitatet...
https://www.sciencedaily.com/release...1204131115.htm

ps: om du vil ha en billig inngangsbillett til vaping, kan du kjøpe deg en Dynavap M. De funker veldig bra, men kan selvfølgelig ikke måle seg med toppmodellene.
Sist endret av voktern; 2. juni 2022 kl. 08:53.
du kan lage edibles 100% uten lukt i et syletøy glass og vannbad
Fuck Mr. Plod!
Sitat av Sukkerpapir Vis innlegg
du kan lage edibles 100% uten lukt i et syletøy glass og vannbad
Vis hele sitatet...
Du kan også kjøpe en ener hasj og smuldre den i en kakao fra bensinstasjonen.

Advarsel, du kommer til å bli ultraballe
Det er mange dårlige vaporizere. Synes volcano hybrid er bra. Dyr ja men best i klassen.

Du kan lage veldig potente oljer og annet til edibles.

En basic oppskrift

300 g kokesjokolade 70%
30g weed
En spiseskje lecithin (øker biotilgjengelighet og jeg tror smaken blir bedre)

Grind weed i kjøkkenmaskin eller lignende. Fordel på stekeplate i ovn 110 grader 50 min
Smelt sjokolade i kasserolle
Hiv inn lecithin
Ha oppi weed

Rør, tøm ut i isbitform som er smurt eller kjøp silikonform for sjokoladebiter.
Avkjøl i kjøleskap

Ideelt har du to former med 15 biter i hver så får du totalt 30 biter med 1 g hver.

Blir de for sterke er det bare å dele de i 2 eller lignende.

Du kan bruke en hybelkomfyr kjøpt brukt på finn f.eks. til dette formålet.
Mtp lukt
Sitat av Jerna Vis innlegg
Det er mange dårlige vaporizere. Synes volcano hybrid er bra. Dyr ja men best i klassen.

Du kan lage veldig potente oljer og annet til edibles.

En basic oppskrift

300 g kokesjokolade 70%
30g weed
En spiseskje lecithin (øker biotilgjengelighet og jeg tror smaken blir bedre)

Grind weed i kjøkkenmaskin eller lignende. Fordel på stekeplate i ovn 110 grader 50 min
Smelt sjokolade i kasserolle
Hiv inn lecithin
Ha oppi weed

Rør, tøm ut i isbitform som er smurt eller kjøp silikonform for sjokoladebiter.
Avkjøl i kjøleskap

Ideelt har du to former med 15 biter i hver så får du totalt 30 biter med 1 g hver.

Blir de for sterke er det bare å dele de i 2 eller lignende.

Du kan bruke en hybelkomfyr kjøpt brukt på finn f.eks. til dette formålet.
Mtp lukt
Vis hele sitatet...
Nyter du dem kalde rett fra kjøleskapet da eller står de på benken i noen minutt? Hvordan er de på smak? Skal definitivt prøves
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har noen spørsmål rundt cannabis. Samler dem for enkelhets skyld, for å ikke lage flere tråder. ]

2. Det fører meg til neste spørsmål: Vaporizere. Jeg hører så mye forskjellig om dem. En kompis av meg sier han ikke får effekt av dem, selv Mighty og toppmodellene. Er det noen flere som opplever det? Og noen tips til en bra å kjøpe? Mighty er veldig dyr, kan det funke med en av de litt billigere modellene, 1000-2000 kr? Noen tips? Og regner med svaret er ja, men er det helt trygt å bestille dem fra f.eks. shady.no?
Vis hele sitatet...
Anbefaler også Dynavap som voktern nevnte. Shady selger den rimeligste 'M' modellen, ellers må du vel bestille fra utlandet. Det blir en perfekt hybrid mellom røyking og vaping synes jeg, da du kan kjøre høyere temperatur enn hva elektriske kan med sine max temperatur innstillinger (210-230 C).
Sitat av SmokeBuddah17 Vis innlegg
Nyter du dem kalde rett fra kjøleskapet da eller står de på benken i noen minutt? Hvordan er de på smak? Skal definitivt prøves
Vis hele sitatet...
Denne oppskriften slår alt annet jeg har smakt. Det er ingen typisk smak som man kan få av edibles f.eks. i muffins/brownies etc.
Det må ikke tvinges inn som mye annet , smaksmessig.

Smaker rett og slett fantastisk. Den kan fint stå på benken og avkjøles men det går fortere i kjøleskap. Også føles det mer riktig for meg.

Nytes kald fra kjøleskap for min del, kan fint tempereres men blir fort litt grisete da
Sist endret av Jerna; 2. juni 2022 kl. 12:24.
Anonym bruker
"Viss Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tobakk er veldig helseskadelig. At noen begynner å bruke tobakk nå til dags hvor man vet hvor farlig det er skjønner jeg ikke.. Weed kan røykes rent, og du kan blande med naturlige leaves også som en erstatning for tobakk.

Vapes med juice og nikotin er helseskadelig det og men om du tenker deg en vaporizer ala volcano for ren weed så er det et mye bedre alternativ.

Beste er å spise. Edibles er ikke utbredt at selges men du kan lage edibles, te og kaker selv
Anonym bruker
"Blå Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Bare så det er sagt, mente vaporizer man kan ta med seg, bærbar eller hva jeg skal kalle det. Kommer neppe til å bruke den hjemme, men ta den med ut. Vanskelig lage edibles der jeg bor nå pga lukt og naboer, bor ganske trangt. Men ser dere nevner kakao og syltetøy, kan se litt nærmere på det.
Når du sier vapes med juice, siste som skrev her, inngår da f.eks. Mighty i det? Og de andre vaporizerne som er nevnt her?
Hvordan er det med ren røyking da, uten noe til, helsemessig?
Anonym bruker
"Blå Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
https://www.halabi.no/produktkategori/vaporizers/
Jeg ser Crafty ikke er så mye dyrere enn shady her, med fordelen at man kan gå ned og kjøpe den bare (jeg bor i Oslo). Men er en del penger. Er noen av de andre vaporizerne okay?
Tobakk er noe drit, best å ikke bruke det. Snuste før ganske mye, og nikotin er en jævel.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er mange som innbiller seg at de ikke blir fjerne med vaporizere, men da må du gjøre noe feil. Jeg har både en Mighty og en Dynavap, og liker begge, men vil si at Mighty er verdt alle pengene - dosing caps og eksakt temperaturmåler er helt kanon. Jeg føler jeg blir fjern på en mye deiligere måte med vaporizer kontra joint - opplever aldri svimmelhet eller angst (som jeg gjorde med joints, trolig pga tobakk og røyking). Kjøpte min fra Medvape.no, de leverer raskt og bra, og er ofte litt billigere enn Shady.
Anonym bruker
"Blå Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hva er dosing caps? Må man kjøpe mye ekstrsutstyr senere?
Sant, crafty og mighty er to ulike vaporizere.
Det er helt trygt å kjøpe fra den siden, går ikke via utlandet og tollen?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva er dosing caps? Må man kjøpe mye ekstrsutstyr senere?
Sant, crafty og mighty er to ulike vaporizere.
Det er helt trygt å kjøpe fra den siden, går ikke via utlandet og tollen?
Vis hele sitatet...
De sender fra Asker.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sorry om det her er feil tråd å poste i men har noen spørsmål om å slutte/t-break.
Jeg bestemte meg for å ta en pause men sliter så jævlig med å spise, har fått i meg kanskje 2 knekkebrød å noen epler siste uka.
Tenker dette er en konsekvens av smokings i 2 år i strekk, så det må jeg bare håndtere.
Men er det noen stonere her som har noen tips til mat man spise når man slutter? Det er så jævlig frustrernde fordi jeg er sulten hele tia men om jeg prøver å spise middag feks kommer det rett opp igjen etter 5 min
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sorry om det her er feil tråd å poste i men har noen spørsmål om å slutte/t-break.
Jeg bestemte meg for å ta en pause men sliter så jævlig med å spise, har fått i meg kanskje 2 knekkebrød å noen epler siste uka.
Tenker dette er en konsekvens av smokings i 2 år i strekk, så det må jeg bare håndtere.
Men er det noen stonere her som har noen tips til mat man spise når man slutter? Det er så jævlig frustrernde fordi jeg er sulten hele tia men om jeg prøver å spise middag feks kommer det rett opp igjen etter 5 min
Vis hele sitatet...
Smoothie, suppe, frukt/bær og nøtter funker for meg. Hvis det er tungt å få ned proteinrik mat så kan du fint bruke proteinpulver for en periode.

Synes det var mye verre å ta pause når jeg var 20, enn nå som jeg er 30. Vet ikke helt hvorfor. Mulig det er fordi jeg er bedre kjent med hva jeg har i vente.
Anonym bruker
"Blå Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Mange spørsmål, men er mighty betydelig bedre enn crafty?
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mange spørsmål, men er mighty betydelig bedre enn crafty?
Vis hele sitatet...
Mighty har mye bedre batteritid (spes den nyeste versjonen Mighty+), og du slipper å bruke en app for å sette temp (som du må med Crafty). Crafty tar litt mindre plass, da, men du får jo lett plass til Mighty i lomma.

Dosing caps er små kapsler som du kan putte weeden i, som gjør det enklere å rengjøre vapen (så du ikke putter weeden rett i "ovnen"). Jeg fikk med et doseringsverktøy da jeg bestilte fra Medvape, så du enkelt kan fylle opp 40 caps - veldig nice om du skal ha med deg litt på en tur, for eksempel, så slipper du å grinde hele tida. Jeg pleier å ha med meg et lite batteri om jeg skal ut i parken med noen venner feks, så slipper jeg å sitte og knote med grinding der. Sjekk her:

https://www.youtube.com/watch?v=zTp9lu_ubXw&t=106s

Anbefales på det varmeste! Mighty er helt konge.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
(altså, et batteri/beholder med caps med grinda weed i)
Anonym bruker
"Blå Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Apropos batteri, stemmer det at man ikke kan skifte batteri i Mighty? Men man har et par års garanti i det minste? Og den skal vare en stund?
Og stemmer det at man hoster veldig av vaporizer?
Anonym bruker
"Blå Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Angånde doseringscaps, det står bare 1 x Dosing Capsule på Medvape. Fikk du 40 altså?
På aller høyeste temp og når det nærmer seg så blir det hosting for meg. Men det tror jeg har med at vaporizing er en annen teknikk enn joints.

40 betyr kanskje 40 kammer inni cap'en.
Anonym bruker
"Blå Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Okay, hvordan er teknikken annerledes? Tok litt tid før jeg mestret jointteknikken også.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sorry om det her er feil tråd å poste i men har noen spørsmål om å slutte/t-break.
Jeg bestemte meg for å ta en pause men sliter så jævlig med å spise, har fått i meg kanskje 2 knekkebrød å noen epler siste uka.
Tenker dette er en konsekvens av smokings i 2 år i strekk, så det må jeg bare håndtere.
Men er det noen stonere her som har noen tips til mat man spise når man slutter? Det er så jævlig frustrernde fordi jeg er sulten hele tia men om jeg prøver å spise middag feks kommer det rett opp igjen etter 5 min
Vis hele sitatet...
ingefær hjelper mot kvalme
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Okay, hvordan er teknikken annerledes? Tok litt tid før jeg mestret jointteknikken også.
Vis hele sitatet...
Jeg tror man skal puste den mer enn man ,røyker, den. Vanskelig å forklare over tekst, lettere å gestikulere tipper du skjønner hva jeg mener. Kan ikke si at jeg mestrer det selv men
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg fikk med fyllesettet som en slags bonus fordi de hadde surra med noe med bestillinga. Det anbefales på det varmeste herfra. Jeg vaper bare mellom 383F og 393F (bruker av en eller annen grunn Fahrenheit når jeg bruker Mighty, men du kan stille om til celsius). Max er 410F, da blir dampen ganske drøy.

Den "offisielle" metoden å vape på Mighty er lange sakte drag. Da får du max ut av begge oppvarmingsmetodene (convection og conduction). Men du kan fint ta korte puffs på den og. Jeg tar som regel noen korte puffs i starten, og saktere lengre puffs når jeg har patta på den en stund.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Storz and Bickel på YouTube har mye videoer som forklarer diverse. Også mye vape-nerds på YouTube med mye bra tips. Blant annet en metode å rense kjøleelementet på som tar veldig kort tid (q-tip mens elementet fremdeles er varmt).
Tips : ta vare på det som har blitt vaporiza og lag edibles med det senere. Bli høy to ganger på samme sakene
Anonym bruker
"Blå Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for alle svarene forresten.
Man kan ta en runde weed i vaporizer i flere omganger? Altså skru den av og ta mer senere.
Anonym bruker
"Blå Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Men ser det ikke følger med så mye på Medvape, sånn fylleredskap bl a. https://medvape.no/storz-bickel/the-mighty-storz-bickel
Tja, jeg starter på lav temperatur .varmer opp tar ett drag, skrur opp fem grader. Pip nytt drag, fem grader til nytt drag osv.

Kan app styres på noen modeller

Tja, jeg starter på lav temperatur .varmer opp tar ett drag, skrur opp fem grader. Pip nytt drag, fem grader til nytt drag osv.

Kan app styres på noen modeller
Sist endret av Jerna; 3. juni 2022 kl. 23:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Blå Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg vil helst slippe styre med apper, nok av det eller for tiden. Det er vel det store plusset med joint, ikke-digitalt. Men helsa går vel tross alt først.
Finner sikkert ut av teknikk og alt når jeg får kjøpt den. Det er bare litt pengespørsmål, skal se hvor mye jeg gidder å bruke.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Naboene har denne, og den funker fin-fint, den og. Om du først vil sjekke ut om vaporizer er noe for deg eller ikke. 900 spenn på Shady.

https://shady.no/produkt/vaporizere/...ick-vaporizer/
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil også anbefale «Flowermate Slick», den koster 900kr og er en veldig god inngang til vaporizers.. har brukt min i et år, ingen problemer
▼ ... over en måned senere ... ▼
Anonym bruker
"Umulig Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som har handlet på og som har erfaring med Medvape.no??
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen som har handlet på og som har erfaring med Medvape.no??
Vis hele sitatet...
har handlet fra dem ett par ganger, ikke noe å klage om fra de, rask shipping å
Sitat av moret Vis innlegg
Men jeg synes shady tar seg veldig godt betalt for "dropshippingen" sin, ville sett til utlandet for å handle dette.
Vis hele sitatet...
Shady har vel ting på lager. Blir stort sett sendt samme dag jeg bestiller...
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Du kan også kjøpe en ener hasj og smuldre den i en kakao fra bensinstasjonen.

Advarsel, du kommer til å bli ultraballe
Vis hele sitatet...
Fungerer det å smuldre opp hasjen sin i en kakao du kjøper på circle k, eller misforstår jeg helt?
For meg høres det veldig rart ut mtp at det er for lav temperatur? Blir thc’en «aktivert»?
Sitat av maryjane123 Vis innlegg
Fungerer det å smuldre opp hasjen sin i en kakao du kjøper på circle k, eller misforstår jeg helt?
For meg høres det veldig rart ut mtp at det er for lav temperatur? Blir thc’en «aktivert»?
Vis hele sitatet...
Hasjen er allerede aktivert/delvis aktivert som følge av måten den produseres på, å spise ren hasj var den vanligste måten å kunsumere cannabis før det ble forbudt rundtom i verden. Terence McKenna snakker om dette i denne videoen, og om boken The Hasheesh Eater (1857) https://youtu.be/HnEnmYPKmRs
Sist endret av Kebabmissbruker; 18. juli 2022 kl. 08:43. Grunn: Skriveleif
1. Mer tjære fra joints enn fra sigaretter, du burde vel strengt talt brukt filter istedet for roach om du tenker på helsa, da river det ikke i halsen noe som jeg fort ville savnet, men du får minst 90% av highen enda, kanskje 100% mtp. at det filteret egentlig kun stopper partikler som er 10x større enn THC (referat kreves).

Ikke rull med tobakk (kreftbombe + jævlig avhengighetsskapende, du ender opp men å røyke spliffs hver gang du egentlig bare er sugen på nikotin uten å skjønne det selv), kjøp Herbakko, de har gratis frakt og er sykt nice og mellow til å røyke.

2. Ja det er stor forskjell, ville skaffet meg Mighty Vaporizer, da får du aller mest ut av weeden din og du kan bruke restene til å lage edibles senere. Samt ikke heleskadelig i det hele tatt. Men river ikke i halsen da :/

3. Du får ca. 6x mer funk med edibles men føler at det nesten blir en annen high, evt. at du er high lengre men mer gjevnt. Gjør dette desidert om du vil spare $$$.

Må bare konstantere at jeg ELSKER TOBAKK så MYE at jeg aldri kan røyke det igjen, den rusen med kun weed er HELT annerledes enn det jævla kicket du får fra å blande med tobakk
Sist endret av vurezo; 18. juli 2022 kl. 21:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Blå Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Flowermate, duger den, eller burde man gå for Mighty+? Sistnevnte er mye dyrere. Er vaporizere betydelig bedre for hals og lunger og kropp?
Har bestilt en tiny might 2. Kan komme med min mening om den når jeg har fått testa den
En kompis av meg som er lungelegw sa at det å røyke weed/hasj med eller uten tobakk uansett er veldig ødeleggende for lungene.

Dette fordi askebitene du trekker ned er så store at de gjør mer skade på lungevwvet enn vanlig tobakk. Han tok ikke stilling til giftstoffer, kun restene av forbrenningen.

Så han anbefalte og spise det, vaping var vel litt bedre enn å røyke, men fremdeles så kan du få rester i lungene.
Sist endret av tearz83; 5. november 2022 kl. 15:32.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tobakk er veldig helseskadelig. At noen begynner å bruke tobakk nå til dags hvor man vet hvor farlig det er skjønner jeg ikke.. Weed kan røykes rent, og du kan blande med naturlige leaves også som en erstatning for tobakk.

Vapes med juice og nikotin er helseskadelig det og men om du tenker deg en vaporizer ala volcano for ren weed så er det et mye bedre alternativ.

Beste er å spise. Edibles er ikke utbredt at selges men du kan lage edibles, te og kaker selv
Vis hele sitatet...
Skal da ikke glemmes at det er mer tjære i weed enn det er i tobakk når du røyker det.