Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2938
Hei driver med sporadisk bruk av opiater og noen ganger kan kløen bli litt vel slitsom. Har noen vallergan liggende 25mg. Det er jo en antihistamin og skal vel hjelpe mot kløe, eller? I såfall hvilken dose promethazine er lurt å ta når jeg har tatt 80mg oxy?
Sist endret av Bluesky_; 8. april 2022 kl. 13:19.
Vallergan er ikke promethazine.

Eneste jeg har hørt som kan fungere mot kløe er Zofran/ondansetron og nalokson.

Antihistaminer har ingen effekt mot opiatkløe, viser en del forskning ved et raskt google søk.
Sist endret av skrpappa; 8. april 2022 kl. 13:28.
Sitat av skrpappa Vis innlegg
Vallergan er ikke promethazine.

Eneste jeg har hørt som kan fungere mot kløe er Zofran/ondansetron og nalokson.
Vis hele sitatet...
Okey vet bare at det er promethazine jeg har trodde det var det samme men altså ikke vallergan jeg har da.

Hvorfor skal det ikke hjelpe mot kløe da er jo antihistamin
Sist endret av Bluesky_; 8. april 2022 kl. 13:28.
Uansett så vil ikke antihistaminer ha noe særlig effekt.. Jeg bruker postafen eller lignende mot opiatkvalmen men kløingen har jeg bare akseptert. Lært meg å like det faktisk.
Phenergan var det jeg mente. Har også på en måte lært meg å like det men noen få ganger så kan folk se merker etter at jeg har klødd mye :P
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Okey vet bare at det er promethazine jeg har trodde det var det samme men altså ikke vallergan jeg har da.

Hvorfor skal det ikke hjelpe mot kløe da er jo antihistamin
Vis hele sitatet...
Er mye forskning lett tilgjengelig som forklarer hvorfor og hva som kanskje kan funke.

Ikke tid til å finne så mye for deg nå men se feks her:
https://journals.lww.com/ejanaesthes...induced.2.aspx

Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Phenergan var det jeg mente. Har også på en måte lært meg å like det men noen få ganger så kan folk se merker etter at jeg har klødd mye :P
Vis hele sitatet...
Ja, skjønner.. Skjedd meg også et par ganger, men distraksjoner og "vennlig" kløe så går det greit. Klør du så mye at det blir merker vil det bare forsterke kløen etter min erfaring.
Sist endret av skrpappa; 8. april 2022 kl. 13:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Phenergan var det jeg mente. Har også på en måte lært meg å like det men noen få ganger så kan folk se merker etter at jeg har klødd mye :P
Vis hele sitatet...
Jeg har dype arr over hele underkroppen og lårene etter sporadisk opiat kløe.sånne hvite lange dype merker overalt som ser ut som strekkmerker damene får etter føding. Dette skjedde typ for snart 18år siden og merkene er like framtredende .vanskelig og bortforklare vis noen legger merke til det.
Sitat av Sæd Vis innlegg
Jeg har dype arr over hele underkroppen og lårene etter sporadisk opiat kløe.sånne hvite lange dype merker overalt som ser ut som strekkmerker damene får etter føding. Dette skjedde typ for snart 18år siden og merkene er like framtredende .vanskelig og bortforklare vis noen legger merke til det.
Vis hele sitatet...
Oi. Var det snakk om langvarig, tung bruk?
Sitat av skrpappa Vis innlegg
Oi. Var det snakk om langvarig, tung bruk?
Vis hele sitatet...
Nja,var snakk om røyking på folie et par ganger i uka over en periode på 2år før jeg kutta det ut helt. Men kløen ble så intens at man tok i skikkelig med neilene til tider,noe som ga dype kloremerker som er der den dag i dag.. ikke klø hardt vis du først skal klø.
Brukt oxy i mang år tar det 2ganger om dagen men tar alltid en allergi tablett sammen med de som feks zyrtek,det tar ikke all kløen men den klør ikke nært så mye som om jeg tar uten
Sist endret av Rognkjeksa; 8. april 2022 kl. 18:02.
Sitat av Rognkjeksa Vis innlegg
Brukt oxy i mang år tar det 2ganger om dagen men tar alltid en allergi tablett sammen med de som feks zyrtek,det tar ikke all kløen men den klør ikke nært så mye som om jeg tar uten
Vis hele sitatet...
Skal være så vågal og vrang å påstå at det mest sannsynlig er placebo utfra den kunnskapen jeg sitter på. Det eneste som med sikkerhet kan fjerne kløen er en myreseptorantagonist som nalokson feks.

Kom på to ting til:

1. Kald dusj

2. Og av erfaring føler jeg benzo kan dempe kløen.. eller rettere sagt hjelper meg å glemme/akseptere kløen. Om det stemmer eller bare er meg vet jeg ikke. Men anbefaler overhode ikke å mixe benzo og opiater bare for å fjerne litt kløe.
Jeg har hatt god erfaring med Atarax for opiatkløe.
Det hjelper VELDIG å ikke klø ^^ vet det høres dumt ut. Men hvis du ikke begynner å klø så er det ikke så ille.. det er når du først begynner å klø det blir skikkelig ille. Man kan klø seg til blods når man først begynner. Så det enkle svare er å ikke begynne å klø..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har fått alimemazin,samme som vallegan for å holde ut uten oxy. Fått det for å få sove for sliter voldsomt med søvnen,fått normal døgnrytme igjen men våkner jækla tidlig på natta og får ikke sove igjen. Fått dråper nå og skal ta kortere tid før jeg legger meg i større dose. Klødd mye selv,men mest veldig urolig.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ingen som liker denne kløen? Syntes den føles helt magisk ut på Oxy. Men på morfin kan det bli litt mye.
Rip 8-4-23
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ingen som liker denne kløen? Syntes den føles helt magisk ut på Oxy. Men på morfin kan det bli litt mye.
Vis hele sitatet...
Jo det føles helt magisk som du sier også derfor man klør seg til blods
▼ ... over en måned senere ... ▼
Verre når man er så kjørt at det ikke klør lenger :/