Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1831
Hei.

Ble ransaket av politiet å ble tatt med pepperspray og 1 gram cannabis.
Fikk et forelegg på 6000kr. Jeg sa til politiet at jeg ikke viste at peppersprayen var ulovlig og at det var en forssvarspray som jeg kjøpte av en bekjent, selvom det er den tyske "pfeffer ko jet" sprayen. Er det vits å ta denne saken videre til tingrett og forklare at jeg ikke viste at det var en ulovlig pepperspray, og få kanskje en mindre straff.

Cannabisen innrømte jeg, men det er jo bare idiotisk at det ikke er lov.

Første gang jeg har fått forelegg og en hendelse med politiet.
Setter pris på svar om jeg bør bare betale boten eller ta saken videre til retten.
Kan være verdt å ta til retten om du har blitt ransaket på feil grunnlag, sett i lys av riksadvokaten sitt skriv..
Men ennå så er det uproblematisk for aktor å føre bevis skaffet på ulovlig vis..
Tror nok du kan glemme tingretten for den pepper sprayen. Vist man kunne brukt den unnskyldningen. Så kunne man jo sluppet unna mye rart, bare med og si jeg viste ikke det var ulovlig. Skal det funke så må du være politiker. Men hvorfor ble du ransaket?
Var i bil med kompiser og skulle kjøpe mat, der politiet fulgte etter oss når de så en bil med unge folk. Når vi parkerte for å gå inn til senteret. Så kom purken til døra der dem åpnet dørene til bilen, Så spurte de om førerkort til sjåføren og legitimasjon til oss andre. I mens han snakket til oss så, begynte han å snoke i bildøra hvor det lå snus bokser og rot til han som eier bilen. Der fant politibetjenten en tom pose med noe hvitt pulver, rett før de skulle la oss kjøre videre, så de ransaka bilen og fant en del narkotika under sjåførsetet. Siden de fant så mye greier på han så måtte alle i bilen bli ransaket, og da fant de sprayen og weeden på meg :/
Sitat av herpelsnerpel3 Vis innlegg
Var i bil med kompiser og skulle kjøpe mat, der politiet fulgte etter oss når de så en bil med unge folk. Når vi parkerte for å gå inn til senteret. Så kom purken til døra der dem åpnet dørene til bilen, Så spurte de om førerkort til sjåføren og legitimasjon til oss andre. I mens han snakket til oss så, begynte han å snoke i bildøra hvor det lå snus bokser og rot til han som eier bilen. Der fant politibetjenten en tom pose med noe hvitt pulver, rett før de skulle la oss kjøre videre, så de ransaka bilen og fant en del narkotika under sjåførsetet. Siden de fant så mye greier på han så måtte alle i bilen bli ransaket, og da fant de sprayen og weeden på meg :/
Vis hele sitatet...
De kan ikke bare begynne å ransake bilen før de at det va ungdommer i en bil. De må spør om tillatelse fra eiren av bilen eller få ransakelse ordre.

Annmeld!
Angående ransakingen på DEG er det gjort helt lovlig og ingenting du får gjort der. Du kan ikke klage fordi de ransakte bilen ulovlig og da endte det med at de ransaket deg og fant noe på deg. Forstår du hva jeg mener? Det blir feil å tenke puslespill på den måten.

MEN det du kan gjøre angående peppersprayen og om du vil gå videre med saken. Du kan si du var helt sikker på at det var forsvarsspray - for DET derimot det er 100% lovlig. Forskjellen er at det ikke inneholder pepperekstrakt fra chillipepper, som er godkjent av norske myndigheter. Disse sprayene trenger du ikke tillatelse fra politiet for eie, og det er heller ikke aldersgrense for å kjøpe dem. Man kan også fritt gå rundt med dem overalt.

Bruk av forsvarsspray er i grunn ulovlig. Akkurat som det er ulovlig å slå noen. Men... det kan likevel være lovlig. Dersom du bruker det til nødverge. Akkurat som slaget som er ulovlig, men plutselig er den lovlig når det er nødverge. Samme gjelder våpen... men den blir mer komplisert.

Det er ikke sikkert du kommer noen vei med dette. Det er du som har ansvaret for å lese hva sprayen inneholder. Men nå vet jeg ikke hvordan den ser ut. Kanskje er det vanskelig å få med seg hva det inneholder? Men jeg mener det er verdt å nevne dette for dem. For det er MANGE som tar feil når det kommer til disse to sprayene.

Lykke til ... og husk alltid mulig å betale med avdrag. Ikke store boten du fikk heller så alt ordner seg og om 5 år er saken slettet, kunne vært verre situasjon.
Du kommer ingen vei med den saken der. Kan prøve å utsette så lenge som mulig, og når det kommer opp så kanskje det har gått så lang tid at du får noe strafferabatt