Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3301
Hva synes dere om kanalen hans? Han snakker mye om hva som skjer i Norge og hans misnøye med landet mens han sitter midt uti skauen. Utifra det jeg har sett er de fleste seerene hans preppers fra USA. Han er essensen av konservativ.
På 90-tallet skrev Bjørn Andreas Bull-Hansen noen fantasy-bøker.
Aldri orket å se youtube-filmene hans, ser av titlene at det er konservativt white-trash-oppgulp han sitter å drøvtygger, mens han skaper seg i skogen...
Bull-Hansen skriver fortsatt. Veldig bra, mener mange - inkludert meg selv. Youtube-oppgulpet hans er jeg ikke like fan av, men vil tro mange av seerne har funnet veien dit via bøkene og viking-stæsj.
Det der er definisjonen på en mann som seiler sin egen skute ass. Tematikk som kritisk tenking, sensur og life-coaching kombinert med friluftsliv? Jeg er solgt!
Det som er litt gøy med den videoen hans er at hæren er en entitet som er totaltstyrt av staten, de har ikke meninger eller empati. Derfor i følge han hvis loven blir tatt i bruk så må folk evt. bli relokert eller bokstavligtalt overleve i skogen. Hva skal hæren med boligen og bilen(en), skal de være der i flere år i strekk eller hva er planen? Jeg ser tankegangen at det er feil at staten bare kan kaste deg ut av ditt eget hjem, men hva er oddsen? Tror nok han overtenker det i liket med håret sitt, litt for langt.
Han bygger sine meninger hovedsakelig på følelser. At han er konservativ.. vel det gjør enkelte liberale også .
Bare se hvordan han i en av sine senere videoer bærer seg fordi noen har hogd ned skogen der han spillte inn sine videoer. Han sier at de har rasert naturen. Ikke noe bevis. Utenom at de tok "hans" skog.
Og ikke en tanke på de som må jobbe hardt for å tjene penger. Med å felle trær foreksempel. Eller at hogsten kan være regulert og del av en plan med bærekraftighet i minne.
Alt og alle som oppfordrer til kritisk tenking er bra. At all "lærdom" du tok fra ham er at du kommer med din observasjon om at han er konservativ er ganske merkelig i mine øyne. Ser ikke hvordan det er relevant til noe som helst. Forstår heller ikke hvorfor du er opptatt av hva andre tenker om ham. Gjør opp din egen mening. Ikke bøy deg til konformitet. Fyren har negative og positive sider som alle andre mennesker inkludert meg og deg.

Liberal mot konservativ, demokrat mot republikaner etc. er svar hvitt tenking for massene av sauer som bøyer seg for konformitet og har et behov for å "velge en side" av ting. Ingenting er svart hvitt, men et spektrum. X eller Y, X mot Y tenking er for å sette folk mot hverandre. Det er en form for kontroll brukt av the 1% siden tidenes morgen. Bare se på hele vax mot anti-vax greien i media. De fleste er for dum til å skjønne at å sette folk opp mot hverandre blir brukt som et kontroll og maktredskap. Pro-Trump eller Anti-Trump?

Å ha en mening om hvilke side er "riktig" og hvilke side du skal identifisere deg med å kjempe for gir ikke et menneske en personlighet, det gjør deg til en slave.

Fyren er det samme som en uteligger i gatene i Frankrike på 1600 tallet, en konge i danmark på 1800 tallet, en kriger fra kina på 1200 tallet. Et menneske som igjennom livserfaringer er et munnstykke for ideer og tanker du kan prossessere. Aldri døm noens ord ifra autoritet eller popularitet.
Stor fan av Jomsviking serien hannes, men jeg hadde ikke noe god følelse overfor denna Youtube kanalen hannes, så den har jeg aldri sett på. Har møtt han da, jeg bor i samme område og han virker faktisk som en helt vanlig villmarks og historie intressert mann, men han drømmer vel om å leve som man gjorde før og at det moderne samfunnet idag skulle vært endret mot slike prinsipper. Ikke vet jeg..

Kul forfatter tho
Sitat av Abishgal Vis innlegg
At all "lærdom" du tok fra ham er at du kommer med din observasjon om at han er konservativ er ganske merkelig i mine øyne. Ser ikke hvordan det er relevant til noe som helst.
Vis hele sitatet...
Fordi han er konservativ?
Å vere konservativ er å ville ta vare på noko slik det er. Ordet kjem frå latin, conservare, å ta vare på.
Vis hele sitatet...
Karen sitter faen meg uti skauen og klager på forandringer siden de forandringene «hindrer» viking rollespillet han fordriver i sin egen bakgård ellerno. Det er min observasjon. Hvorfor er ikke min observasjon relevant å nevne?

Sitat av Abishgal Vis innlegg
Forstår heller ikke hvorfor du er opptatt av hva andre tenker om ham. Gjør opp din egen mening. Ikke bøy deg til konformitet.
Vis hele sitatet...
Spørre spørsmål og kartlegge folks tanker er relevant siden vi bor i et samfunn og må ta hensyn til hva andre tenker. Hvordan skal man navigere samfunnet hvis man ikke vet hvordan folk tenker?

Dine egne meninger/individualitet kan du praktisere privat, det er derfor privatliv er et menneskerett – den eneste måten å dyrke deg selv på.
Sær form for kulturutveksling dette. Vikinglarp-youtuber, bare den "yrkestittelen" får det til å smårykke i dissonansbeinet mitt. Antar at han er selvlært?