Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1639
Flyttet nylig inn i et eldre større dødsbo/hus og vedkommende som bodde her har hengt opp termometer i absolutt alle rom. Har telt rundt 15 stk. Noen som kan komme opp med en god teori om hvorfor? Jeg har problemer med å tro at dette kun er interesse for innendørs temperatur.
Sist endret av Ipeds; 6. januar 2022 kl. 00:45.
Trådstarter
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Dyrking? OCD?
Vis hele sitatet...
Ja. Dyrking utgår nok da mannen var av en eldre generasjon. OCD er nok en mulighet ja.
Sikkert i forbindelse med oppvarming naturlig nok.
Ha kontroll på at det ikke blir for kaldt i deler av huset.
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan vel bare være så enkelt som at han samlet på dem. Folk samler jo på alt mulig rart.
Vis hele sitatet...
Ja, men alle sammen er helt like. Simple termometere i plast.

Sitat av dggr Vis innlegg
Sikkert i forbindelse med oppvarming naturlig nok.
Ha kontroll på at det ikke blir for kaldt i deler av huset.
Vis hele sitatet...
Ja, men de fleste vil vel kunne kjenne dette uten å måtte måle hvert eneste lille rom, men mulig vedkommende ville ha stålkontroll. Det er til og med hengt en i trappen.
Sist endret av Ipeds; 6. januar 2022 kl. 09:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Noen får rett og slett dilla. Jeg begynner å få endel termometer hygrometer og barometer inne på ettromsleiligheten min. Det begynner å hope seg opp med skyvelær og mikrometer også, tipper det er relatert. Å ta stadig mere nøyaktige mål av verden er en del av den menneskelige tilstand.
Sitat av Greater_Apeness Vis innlegg
Noen får rett og slett dilla. Jeg begynner å få endel termometer hygrometer og barometer inne på ettromsleiligheten min. Det begynner å hope seg opp med skyvelær og mikrometer også, tipper det er relatert. Å ta stadig mere nøyaktige mål av verden er en del av den menneskelige tilstand.
Vis hele sitatet...

Ha Ha. I like <3

Mitt digitale skyvelær er vel noe av de viktigste verktøyet mitt. Det blir aldri pakket bort ligger alltid lett tilgjengelig.
15 termometere er flere enn jeg har sett i noen bolig selv, hahah. Men det er ikke nødvendigvis mange om det er et stort hus. Selv vil jeg ha minst ett i hvert rom, så jeg kan følge med og eksperimentere med innetemperatur. Spesielt relevant med strømprisene nå til dags... Kanskje jeg er ekstremt sær, har for lite å gjøre under pandemien, eller kanskje det er denne menneskelige tilstanden som Greater_Apeness snakker om
Sist endret av Bl4derunner; 6. januar 2022 kl. 12:48.
Trådstarter
Sitat av Bl4derunner Vis innlegg
15 termometere er flere enn jeg har sett i noen bolig selv, hahah. Men det er ikke nødvendigvis mange om det er et stort hus. Selv vil jeg ha minst ett i hvert rom, så jeg kan følge med og eksperimentere med innetemperatur. Spesielt relevant med strømprisene nå til dags... Kanskje jeg er ekstremt sær, har for lite å gjøre under pandemien, eller kanskje det er denne menneskelige tilstanden som Greater_Apeness snakker om
Vis hele sitatet...
Takk for gode svar. Da fikk jeg litt mer forståelse for temperaturmålingstrangen. For min egen del er jeg mest interessert i temperaturen i rommet der vinen gjærer. Kan også være kjekt å vite temp i større arealer som stua, men på dass, boder og trappeoppgang føles det uinteressant.
Veeel, blir du sittende lenge på dass, er det vel greit å vite at det er brukbar temperatur å oppholde seg i. Og helst før du trenger det. (Har noen kalde erfaringer fra utedoen på hytta om vinteren).