Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3983
Har binget på kokain siden onsdag. Rivotril for å sove men rivoen ødelegger rushet så ender lett med å snorte en bag.

Vanligvis bruker jeg brus kun i helgene men alle vet vel hvordan rivo får deg til å prøve alt.

1. Er det stor risiko for hjerteproblemer? Har lyst til å ta noen linjer med noen øl i kveld.

2. Pulsen er virker normal så kan rivoen motvirke eventuelle skader på hjertet?


Takk for svar folkens
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I følge felleskatalogens interaksjonsanalyse så er det ingen kjente interaksjoner mellom de to medisinene. Kokain er jo sentralstimulerende på det parasympatiske nervesystemet så det øker jo risikoen for økt puls og hjertefrekvens. Når det gjelder rivotril og virkningen på hjertet så skal jeg ikke uttale meg om noe jeg ikke vet.



Men det skal jo nevnes at en ikke vet hva denne kokainen kan være blandet ut med, så utvis forsiktighet.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Blande uppers og downers er vel kjent for å ikke være en kjempegod ide?
Den ene stimulerer mens den andre beroliger CNS, kan bli litt krøll med signalene da.

Når det er sagt så er det ikke en uvanlig kombinasjon. Bruk benzo for å komme ned, roe kroppen etter alt kjøret, ikke samtidig er min anbefaling.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Slik jeg har forstått det, så er problemet med kokain over lenger tid, at det hoper seg opp i systemet og at en liten linje kan være nok til at kroppen sier stopp. Vær forsiktig med å binge kola over lenger tid.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Slik jeg har forstått det, så er problemet med kokain over lenger tid, at det hoper seg opp i systemet og at en liten linje kan være nok til at kroppen sier stopp. Vær forsiktig med å binge kola over lenger tid.
Vis hele sitatet...
Hvor lang tid snakker vi? Generelt sett?
Det spørs jo litt på hvor store doser du bruker. Når man bruker kokain mer enn 48t i strekk så funker liksom ikke kokainen like bra og like lenge. Man er bare stein og rar i hodet på en måte. Søvnmangel i seg selv er en påkjenning for hjertet, det samme er belastning over tid, så det er antakeligvis verre å fortsette å ta cola nå enn om du venter noen dager. Jeg går ut ifra at du ikke har sovet, det har du kanskje?
Sitat av Relevant Vis innlegg
Det spørs jo litt på hvor store doser du bruker. Når man bruker kokain mer enn 48t i strekk så funker liksom ikke kokainen like bra og like lenge. Man er bare stein og rar i hodet på en måte. Søvnmangel i seg selv er en påkjenning for hjertet, det samme er belastning over tid, så det er antakeligvis verre å fortsette å ta cola nå enn om du venter noen dager. Jeg går ut ifra at du ikke har sovet, det har du kanskje?
Vis hele sitatet...
Har sovet ja, skal ta meg en blund også ta noen øl og prøve igjen
Sist endret av TheBlackLodge; 20. november 2021 kl. 19:17.
Kan gå skikkelig galt. Jeg hadde vært redd om den og den personen fikk i seg den kombinasjonen.

Hvis det går galt så vet du hvertfall at du ikke tåler å blande sånt. Lær av erfaringene dine =)
Ja det er stor risiko for at du får hjertestopp når du snorter en bag. Du lever på nåde nå..
Sitat av vacant Vis innlegg
Ja det er stor risiko for at du får hjertestopp når du snorter en bag. Du lever på nåde nå..
Vis hele sitatet...
Da er i såfall baggene ekstremt blanda ut...
Sitat av TheBlackLodge Vis innlegg
Da er i såfall baggene ekstremt blanda ut...
Vis hele sitatet...
Eller du har flaks, gi deg mens leken er god. Du er avhengig og må gjøre noen tiltak asap
Pulsen er normal selvom jeg føler effekten.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Blande uppers og downers er vel kjent for å ikke være en kjempegod ide?
Den ene stimulerer mens den andre beroliger CNS, kan bli litt krøll med signalene da.

Når det er sagt så er det ikke en uvanlig kombinasjon. Bruk benzo for å komme ned, roe kroppen etter alt kjøret, ikke samtidig er min anbefaling.
Vis hele sitatet...
Tja, benzodiazepiner er godt hjelpemiddel for både amfetamin nedtur og kan hjelpe noe lunde med overdoser. Valium blir gitt av leger til pasienter med overdose både mot søvn eller om pasienten er aggressiv. Men med kokain vet jeg ikke.

Her er kilde på det jeg sa om amfetaminXbenzodiazepiner https://www.helsebiblioteket.no/pasi...fetaminmisbruk


''Behandling for å forhindre problemer med hjertet og blodårer. Amfetaminbruk kan føre til innsnevring av blodårene, noe som kan føre angina eller hjerteinfarkt
Respiratorbehandling (ventilatorbehandling) for å hjelpe deg å puste
Behandling for hyperaktivitet (agitasjon) og farlig høyt blodtrykk. Legen roer ned pasienten med antipsykotiske eller beroligende legemidler.''


(Har selv blitt gitt valium under amfetamin overdose.)
Hvorfor er kokain så sykt cardiotoxic når speed alltid får hjertet mitt til å slå dobbelt så hardt?
Sitat av TheBlackLodge Vis innlegg
Hvorfor er kokain så sykt cardiotoxic når speed alltid får hjertet mitt til å slå dobbelt så hardt?
Vis hele sitatet...
Hva mener du? Amfetamin er jo kardiotoksikt så det hyler etter.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27663745/

https://journals.lww.com/amjforensic...ty_and.12.aspx
Sist endret av TrippyPippi; 24. november 2021 kl. 18:49.
Sitat av TheBlackLodge Vis innlegg
Har binget på kokain siden onsdag. Rivotril for å sove men rivoen ødelegger rushet så ender lett med å snorte en bag.

Vanligvis bruker jeg brus kun i helgene men alle vet vel hvordan rivo får deg til å prøve alt.

1. Er det stor risiko for hjerteproblemer? Har lyst til å ta noen linjer med noen øl i kveld.

2. Pulsen er virker normal så kan rivoen motvirke eventuelle skader på hjertet?


Takk for svar folkens
Vis hele sitatet...
Kokain stimulerer det sympatiske nervesystem, ikke det parasympatetiske.