Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1690
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan jeg ta
10 eller 15 mg sobril før en presentasjon på jobb og fortsatt være meg selv bare uten angst?Eller er det fare for noe snøvling eller være fjollete?
10-15mg vil mest sannsynlig ikke gjøre noe annet enn å ta toppen av angsten.
Snøvling og fjollete oppførsel er ingen fare hvis du reagerer normalt på Benzodiazepiner.

Jeg ville anbefalt deg å ta 10-15mg et stykke tid før slik at du selv kan kjenne på effekten og gjøre deg opp en mening ifht. om det vil forbedre eller forverre prestasjonen din.
Ikke ta Sobril for første gang rett før presentasjonen.

Det er også verdt å merke seg at Sobril bruker litt tid på å funke, så ta tabletten 60-90 minutter før du vil at den skal virke.
Sist endret av krystallkongen; 2. september 2021 kl. 15:54.
Anonym bruker
"Sint Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Anbefaler deg og teste noen dager i forveien. Slik at du finner riktig dosering!
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar. Har tatt sobril mange ganger før men med venner hvor jeg uansett kan snakke chill eller på flyplass hvor jeg ikke har trengt å snakke med noen. Har ikke mulighet til å teste i lignende setting før presentasjonen er på mandag.Merker ikke mye til sobrilen når jeg tar hjemme alene men er nervøs for om det oppdages når alle streite øyne er på meg
Ikke vær bekymret.

10mg Sobril (Oxazepam) tilsvarer 5mg Valium (Diazepam). Det er en relativt lav dose. I Norge har man lov til å kjøre bil på doser inntil 10mg Valium. Det hadde du ikke fått lov til om du hadde vært påvirket nok til å snøvle og tøyse
Feil, ekvivalens-tabellen viser at 10 mg oxazepam er 3,3 mg diazepam.
Kan starte dagen i forveien så sobrilen får satt seg skikkelig i kroppen. Foreksempel
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Så burde jeg ta 10mg eller 15mg? Har begge. Eneste andre streite setting jeg har tatt det var en familiekonfirmasjon og da gadd jeg ikke snakke med noen selvom de satt seg ved siden av meg. Følte ikke angst eller stress for å snakke som jeg vanligvis gjør men usikker på om det var sobrilen eller mindsettet mitt men tror noen syns det var litt uhøflig kanskje
Ta 10 om du er uerfaren så går det veldig bra.
Sitat av Gaba nation Vis innlegg
Feil, ekvivalens-tabellen viser at 10 mg oxazepam er 3,3 mg diazepam.
Vis hele sitatet...
https://clincalc.com/Benzodiazepine/

Da brukte vi forskjellige ekvivalenstabeller

Poenget er at det er en forholdsvis lav dose.