Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1160
Hei
noob-spörsmål angående autosummering i OpenOffice's regneark:

Jeg har tillgang til et dokument der tall automatisk blir summert i sista cella av hver rekke i dokumenet, dvs de står horisontellt etter hverandre. Og i siste horisontelle rute blir de foregående summert.
Men da jeg pröver å legge in egne rekker, via å höyreklikke i dokumentet og legge in ny rekke og fylle de med egne tall så skjer ingen summering.

Så pröver jeg å fikse det selv gjennom å trykke på sum-symbolet oppe i verktöymenyen,men da får jeg feil sum, dvs tallene ovenfra og ned blir summert.

Det er jo den horisontelle rekken jeg har lagt inn som jeg vil få summert. Må jeg ordne en formel selv da for det, dvs =+B1+B2+B3
elns?

Rart at ikke den summeringen som forfatter av dokumentet virker på rekker som jeg har lagt till i dokumenet selv forresten.
Noen tips?
Psykedelisk bakverk
Autosum, så markere riktige kolonner. Eventuelt =SUMMER(fra:til)
Eks: =SUMMER(B1:B6)
=SUMMER


Også bare dra markøren over cellene du ønsker horisontalt.
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei-låner min gamle tråd for nok et noob spørsmål:

Prøver å slette tekst innhold i en openoffice-celle på måten: "markerer i cellen så markør kommer in dit-så sletter med pil-tillbake tangent-
og cellen blir tom.

Problemet er at da jeg bytter til neste celle så fylles den slettede cellen igjen med de jeg allerede har slettet. Den skal jo forbli tom?

Noe med auto-completion som spøker kanskje? Prøvde å høyreklikke i cellen-da kommer en rekke valg opp-jeg krysset for "slett alt" men
sletting skjer ikke.

Jeg har en linje med en overskrift som krysser flere celler i rekken overfor med det skal vel ikke ha noe å si?

Å-nei-det var så enkelt som bare å markere i cellen med mellomromstangeneten lengst ned-så funket det
Sist endret av sinsenkrysset; 23. september 2022 kl. 12:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.